וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה קרה: האם אירוע החציה יביא לקפיצה בערך הביטקוין?

עודכן לאחרונה: 20.4.2024 / 20:21

כל ארבע שנים היצע הביטקוין המתחדש נחתך בחצי כאשר שלוש הפעמים הקודמות הובילו לזינוק דרמטי במחיר המטבע. אירוע החציה הרביעי עתיד להתקיים במהלך הלילה

בווידאו: תחנת כוח הופעלה מחדש כדי לכרות ביטקוין/זווית

הלילה הדרמטי של ביטקוין: נותרו שעות עד לאירוע החציה שיתקיים לפנות בוקר.

במה בעצם מדובר ואיך זה ישפיע על ערך המטבע? ביטקוין, המטבע המוביל בשוק הקריפטו, פועל על פי סט חוקים מוגדר מראש שאינו ניתן לשינוי ללא קונצנזוס רחב שכמעט בלתי אפשרי להשיגו.

אחד מהחוקים המשמעותיים, הוא "אירוע החצייה", ואותו אירוע משמעותי יתרחש הלילה, בסביבות השעה 4:30 לפנות בוקר.

אירוע החצייה (Halving) מתרחש כל 4 שנים, או כל 210,000 בלוקים, בו היצע המטבעות המתחדש (התגמול שמקבלים הכורים כל בלוק) נחתך בחצי.

עד כה נחתך היצע המטבעות המתחדש כ-3 פעמים, כלומר בוצעו 3 חציות. והיצע המטבעות המתחדש ירד בדרגה מ-50, ל-25 בראשונה, ל-12.5 בשנייה, ול-6.25 בשלישית. בחצייה הקרובה כאמור, ירד היצע המטבעות המתחדש ל-3.125 מטבעות ביטקוין לכל בלוק חדש שייכרה.

ביטקוין הוא מטבע בעל היצע מוגבל, שיהיה במלואו בסירקולציית המטבעות באיזור שנת 2140. לעולם לא יהיו יותר מ-21,000,000 מטבעות ביטקוין.

בעת כתיבת מילים אלו, נכרו מאז הבלוק הראשון של ביטקוין, המכונה "בלוק בראשית", כ-839,944 בלוקים, כלומר, אנחנו מרחק נגיעה מהבלוק בו ייחתך ההיצע המתחדש, בלוק מספר 840,000.

כל בלוק בשרשרת הבלוקצ'יין של ביטקוין נכרה בממוצע כל 10 דקות, ולכן נכון לכרגע אפשר להעריך כי עוד כ-560 דקות תיערך החצייה.

את שעון הספירה לאחור בזמן אמת ניתן לראות כאן.

ביטקוין. ShutterStock
ביטקוין. החל מהלילה התמורה שיקבלו הכורים תפחת בחצי/ShutterStock

עד כה, אירועי החצייה ידועים כאירועים היסטוריים מבחינת המחיר, האימוץ והסנטימנט של ביטקוין, המלוות בנסיקת המחיר ובבאז תקשורתי גלובלי.

אירוע החצייה השלישי והאחרון, התרחש ב-11 במאי 2020. באירוע זה, שוב נחצתה כמות במטבעות בכל בלוק חדש מ-12.5 ל-6.25. מחיר הביטקוין זינק מ-7,200 דולר ל-68,000 דולר למטבע בשנה לאחר מכן.

בקהילת הביטקוין העולמית מציינים את אירוע החצייה כרגע היסטורי ומרגש עבור המטבע, שהתחיל כניסוי והוספד מאות פעמים, ולמרות זאת, ממשיך לעשות שמות בעולם ולהוביל את תעשיית הקריפטו העולמית.

רבים משערים כי תהליך נסיקת המחיר יתרחש באופן דומה גם בחצייה הקרובה, וישנן הערכות רבות ומודלים מהתבססים על אירוע החצייה. אך חשוב לזכור שאלו הערכות בלבד והן אינן יכולות לחזות בוודאות את המחיר העתידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully