וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בארה"ב: יבוטלו כל הסכמי האי-תחרות של העובדים

23.4.2024 / 22:59

ה-FTC, הרשות להגבלים עסקיים, הודיעה כי מעתה לא חוקי להחתים עובדים על סעיף שמונע מהם לעבור ישירות לחברה מתחרה. האיסור חל גם על חוזים קיימים

עובדי חברת הייטק מאוכזבים. ShutterStock
מעתה אפשר לעבור ישירות לחברות מתחרות/ShutterStock

מהפכה בשוק העבודה בארצות הברית. ה-FTC, הרשות להגבלים עסקיים, הודיעה היום כי מעתה ייאסר על חברות להכניס לחוזה סעיף האוסר על העובד/ת לעבור לחברה מתחרה (הסכם אי-תחרות). האיסור חל גם על חוזים שבהם כבר הוכנס הסעיף הזה.

מדובר בסעיף כובל שמנע מעובדים לקבל הצעות גבוהות יותר. הנשיא ג'ו ביידן התייחס לנושא בהצהרה. "זהו שינוי של סעיף שבאמצעותו מעסיקים מנעו מעובדים לקבל הצעות שבהן שולם להם שכר גבוה יותר או הוצעו תנאי עבודה טובים יותר. לעובדים יש זכות לבחור במקום הנוח להם".

ההחלטה הגיעה לאחר איומי תביעות רבים של ארגונים גדולים כלפי עובדים שהפרו את הסעיף. על פי ה-FTC, כשלושים מיליון עובדים - אחד מכל חמישה - חתום על סעיף כזה. לא מדובר רק על הייטקיסטים או עובדים בשוק ההון שמרווחים שכר גבוה, אלא עובדי שכר מינימום שאף הם חתומים על הסעיף.

בארגונים הגדולים לא מרוצים, כמובן, וטוענים כי האיסור מקיף מדי וכי יש להתחשב במקרים רגישים. המערכה הזאת, כך נראה, רק החלה.

בשוק הישראלי סעיף אי-תחרות אינו חוקי, אבל בנסיבות מסוימות עשוי בית הדין לעבודה לאשר את קיומו, במיוחד אם העובד שותף לסודות מסחריים. עם זאת, עובדים ישראלים שמועסקים בחברות אמריקניות ייהנו, כמובן, מביטול המגבלה.

  • עוד באותו נושא:
  • הייטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully