וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נזכור את מי שהיו": פרויקט להנצחת הנופלים והנרצחים יוצאי החברה החרדית

24.4.2024 / 14:49

עמותת 'יוצאים לשינוי' פתחה בפרויקט הנצחה ליוצאות ויוצאי החברה החרדית שנפלו בקרבות ונרצחו בפעולות האיבה, ב-7 באוקטובר, במלחמת חרבות ברזל ובשאר מערכות ישראל: "מותם של אחינו ואחיותינו נוגע לנו עמוק בבטן"

תיעוד הלחימה של יס"מ נגב בשבת השחורה/דוברות משטרת ישראל

עמותת 'יוצאים לשינוי' פתחה בפרויקט הנצחה ליוצאות ויוצאי החברה החרדית שנפלו בקרבות ונרצחו בפעולות האיבה, ב-7 באוקטובר, במלחמת חרבות ברזל ובשאר מערכות ישראל.

אירועי השבעה באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל שנפתחה בעקבותיהם הולידו שבר כואב וחלל בלתי נתפס בכל גוני החברה הישראלית. השבר, הכאב והחלל לא פסחו על קהילת היוצאות והיוצאים מהחברה החרדית שאיבדו אף הם חברים, משפחה וחברים שהיו כמו משפחה.

לצד עבודת המדיניות במסגרתה פועלת העמותה החל מהחודשים הראשונים של המלחמה כי לכל יוצא ויוצאת תהיה האפשרות לבחור את אופי הקבורה אם יפלו בקרבות, קם כעת פרויקט שינציח את היוצאות והיוצאים באופן שתואם את אורח חייהם החדש שבחרו, ובדרכם המיוחדת שהייתה כרוכה במסע ארוך של חיפוש, בחירה ואומץ.

במסגרת הפרויקט יתקיים לראשונה בערב יום הזיכרון טקס הנצחה ליוצאות ויוצאי החברה החרדית שנפלו בקרבות ונרצחו בפעולות האיבה, בשיתוף עמותת "עושי חיל - למען החייל הבודד מרקע חרדי" במוזיאון תל אביב לאומנות.

"לרוב אינם מונצחים על ידי משפחותיהם המקוריות"

הטקס, בנוכחות חברים ובני משפחה של הנופלים, יפנה זרקור על השירים שהם אהבו, על הדרך שלא הספיקו לסיים ועל הכאב של הקהילה שאיבדה את מיטב בניה ובנותיה שרבים מהם היו חיילים בודדים שהקריבו את חייהם האישיים למען המדינה ולא זכו לראות את הניצחון.

איזי פוליאס, מנהל תחום המודעות ביוצאים לשינוי: "כתנועה של אלפי יוצאות ויוצאים שעוברים מדי שנה מסע דומה ושונה, מותם של אחינו ואחיותינו נוגע לנו במקום עמוק בבטן. אנחנו מכירים היטב את הרגעים המאתגרים שהם עברו בעקבות הבחירה, את השאיפה למצוינות, את החתירה להצלחה ואת הדרך למימוש עצמי, ומגיע להם שנזכור אותם בדרכם ושימשיכו להוות עבורנו מודל להשראה ולגבורה גם אחרי מותם".

אהרון גרנות מעמותת עושי חיל: "יוצאי החברה החרדית, הן כאלה הממשיכים לשמור תורה ומצוות והן כאלה שיחסיהם עם בורא עולם מורכב יותר, לרוב אינם מונצחים על ידי משפחותיהם המקוריות בצורה שהיתה משקפת סדר את אורח החיים החדש שבחרו, בעיקר ההתעלמות מהפן הלאומי והאחריות לעם ישראל שלקחו על עצמם היוצאים שבחרו להיות חלק מנושאי האלונקה הבטחונית והתגייסו לצה"ל ולבסוף נפלו כגיבורים קדושים וטהורים על הגנת המולדת. אנחנו עושים את הכל כדי להשלים את הפער הזה ולזכור אותם בצורה ובדרך שהיו רוצים שיזכרו אותם על כל גווני חייהם".

  • עוד באותו נושא:
  • חרדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully