וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ששילם קנס של מיליארדי דולרים, מייסד בורסת הענק בדרך לכלא

24.4.2024 / 16:30

מייסד בורסת הקריפטו הפופולרית בינאנס (Binance) והמנכ"ל לשעבר שלה ג'נגפינג זאו הודה באישומים של הלבנת הון בנובמבר 2023. לאיזה טווח זמן הוא צפוי להיכלא?

ג'נפנג זאו. Corbis, GettyImages
ג'נפנג זאו/GettyImages, Corbis

מייסד בורסת הקריפטו הפופולרית בינאנס (Binance) והמנכ"ל לשעבר שלה ג'נגפינג זאו צפוי להישפט בארה"ב ב-30 באפריל, לאחר שהודה באישומים של הלבנת הון בנובמבר 2023.

בורסת בינאנס, שנוסדה בשנת 2017, היא בורסת המטבעות הדיגיטליים הגדולה ביותר בעולם, המחזיקה בכמות המשתמשים הגדולה ביותר, ונפח המסחר הגבוה ביותר.

משנת 2021, החלו הרגולטורים ברחבי העולם לסמן את בורסת בינאנס כעוברת על החוק, מאחר ונתנה שירותים לאזרחים רבים מבלי לציית לתקנות הכרחיות מקומיות, וכשהדבר הגיע לרגולטורים בארה"ב, הסיפור התחיל להסתבך.

בתום חקירה רחבת היקף של רשויות החוק האמריקאיות נגד הבורסה, שנמשכה יותר משנתיים וחצי, ועסקה בחשד לעבירות מס ועבירות על חוקי איסור הלבנת הון ומימון טרור, הגיעה הבורסה להסדר פשרה עם הרשויות בארה"ב. בניהן, משרד המשפטים, משרד האוצר ורשות המיסים.

הסדר טיעון אליו הגיעו זאו ובורסת בינאנס בשנה שעברה, שהואשמו ע"י משרד המשפטים האמריקני בהפרת סנקציות, חוקי סודיות בנקאיות והלבנת הון, שבר שיאים - קנסות של 4.3 מיליארד דולר עבור הבורסה עצמה, ו-50 מיליון דולר עבור זאו. לאחר ההודאה, ותשלום הקנס, משרד המשפטים בארה"ב דרש מאסר של 3 שנים עבור זאו, שלדברי התובעים, ישלח מסר לכל העולם.

על פי דיווחים שונים, הנחיות ענישה פדרליות קובעות עונש מקסימלי של 18 חודשי מאסר עבור זאו, שהסכים לא לערער כל עוד פרק זמן המאסר לא מתארך מכבר לכך.

ההגנה משיבה

על פי מסמכי ההגנה של זאו, הוא לא ידע ומעולם לא "עודכן במפורש" על עסקאות ספציפיות בבינאנס ששימשו לטרור והלבנת הון. בנוסף, נכתב ש"עסקאות אלה היוו רק חלק זעיר מנפח המסחר של בינאנס, וכי זה בלתי נתפס שמר זאו פעל ביודעין ובמכוון כדי להוציא אותן לפועל". זאו גם אינו מהווה סיכון למעשה פלילי עתידי נוסף, נטען במכתב, וכי יש לגזור עליו מאסר על תנאי במקום מאסר.

למרות פרישתו מניהול של בורסת הקריפטו הפופולריות ביותר בעולם, זאו נשאר מעורב בתעשיית הקריפטו, כשבחודש מרץ האחרון הכריז על פרויקט חינוכי חדש המוקדש לתעשיית הקריפטו, ודאג להדגיש כי ליוזמה לא תהיה השקה של טוקנים חדשים, זאת מאחר והנושא מאוד רגיש כשמדובר משהו שיכול לרמוז על הנפקה לא חוקית של ניירות ערך.

הפרשה, שמתקרבת לסיומה, נגמרה בסוג של הקלה עבור תעשיית הקריפטו ומשקיעים רבים, מחשש למקרה דומה כמו בורסת FTX, שנפילתה גררה פשיטות רגל, ירידות מחירים, והפסדים כספיים אסטרונומים עבור מיליוני משקיעים ברחבי העולם.

  • עוד באותו נושא:
  • קריפטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully