וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השפעה ישירה על התגברות האנטישמיות": קטאר הציפה את אוניברסיטאות ארה"ב בכסף

30.4.2024 / 10:25

קטאר הזרימה כטריליון דולר לאוניברסיטאות בארה"ב שעומדות כרגע במרכז התפרצות אנטישמית: "הם משחקים את עצמם שותפים של ארה"ב והמערב ועושים מניפולציות במדיה ובתפיסות על ישראל. מעסיקים לגיון של לוביסטים, עורכי דין ומומחי יח"צ המבהילים כל מי שעלול להטיל ספק במניע"

מפגינים באוניברסיטת קולומביה/מעריב

גל אנטישמי חסר תקדים מתחולל כיום בארה"ב וכולל הפגנות אלימות, הקמת מאהלים, התנכלות לסטודנטים יהודים וישראלים ומסרים חריפים ואלימים נגד ישראל ויהודים.

מי שעוקב אחרי פעילותה הסמויה של קטאר בארה"ב והזרמת הכספים המאסיבית שלה, יכול לראות זאת כהמשך טבעי של קידום מטרות ואג'נדות קיצוניות במסווה של תמיכה במדע ובסטודנטים.

"לקטאר יש מטרות אידיאולוגיות, בראש ובראשונה לקדם את האידיאולוגיה של האחים המוסלמים", מסבירים מנכ"ל המכון לחקר האנטישמיות (ISGAP) ד"ר צ'ארלס אשר סמול, וסגן יו"ר הארגון דייוויד האריס, בטור לניו יורק פוסט.

לדבריהם, "קטאר משתמשת במשאבים העצומים שלה על מנת למרק בחוכמה את תדמיתה, למשל על ידי אירוח גביע העולם בכדורגל, רכישת קבוצות ספורט אייקוניות במערב, בניית חברת תעופה עולמית, הפצת ערוץ אל ג'זירה והשתלבות בהשכלה הגבוהה. היא שוכרת לגיון של לוביסטים, עורכי דין ומומחי יחסי ציבור מהשורה הראשונה בוושינגטון ובבירות אחרות כדי לקדם את המותג הקטארי, לחדור למעגלי קבלת ההחלטות ולהפחיד כל מי שעלול להטיל ספק במניעים הסמויים".

אשר סמול והאריס מעלים שני מקרים מהשנים האחרונות שמדגימים את סגנון דפוסי הפעולה של קטאר: "בסוף 2022 נתפסה קטאר על חם כשהיא מבקשת לשחד כמה חברי פרלמנט אירופי, כולל סגן נשיא, ומוקדם יותר השנה הואשם הסנאטור בוב מננדז מניו ג'רזי בקבלת שוחד מקטאר".

אמיר קטאר, מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. רויטרס
אמיר קטאר ומפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה. התורמת הזרה הגדולה ביותר לאוניברסיטאות בארה"ב/רויטרס

בחודשים האחרונים פרסם המכון לחקר האנטישמיות שורה של מחקרים ותגליות הנוגעות לכסף הקטארי באוניברסיטאות ארה"ב, ועל השימוש בו על מנת לאפשר השפעה על סדר היום, בין היתר באמצעות מאות פרויקטים מחקריים משותפים, שמירה של נתונים אישיים נרחבים על סטודנטים, אוניברסיטאות משמעותיות המפעילות קמפוסים בדוחא ועוד.

המחקר המרכזי שפורסם בנובמבר האחרון מגלה כי קטאר היתה המממנת העיקרית מעבר לים של אוניברסיטאות אמריקאיות.

הדו"ח - Networks of Hate - מגלה כי קרן העושר הקטארית SWF מעבירה לשורה של מוסדות וארגונים בארה"ב ואירופה, ביניהם אוניברסיטאות עילית, סכום שנע בין בין 500 מיליארד דולר לבין טריליון דולר.

המחקר הנוכחי מתפרסם לאחר שמחקרים קודמים של המכון מצאו כי קטאר היא התורמת הזרה הגדולה ביותר לאוניברסיטאות בארה"ב, וכי לכסף שמועבר על ידי מדינות זרות כמו קטאר יש השפעה ישירה על התגברות האנטישמיות ועל עמדות ופעילות אנטי-דמוקרטיות. קטאר מתמקדת בתרומותיה במספר מוגבל של אוניברסיטאות אמריקאיות מובילות כדי להגביר את ההשפעה שלה.

שיטות להעברת כסף לא מפוקח כוללות בין היתר שיתוף פעולה בין אוניברסיטאות אמרקאיות לחברות זרות באמצעות קידום פרויקטים משותפים. כך למשל, לפי הדו"ח, חברת האנרגיה הספרדית איברדרולה והסניף האמריקאי שלה אוונגריד, שימשו כלי להעברת כסף מקטאר לפרויקטים משותפים עם אוניברסיטאות אמריקניות.

שיטה נוספת היא כנסים ויוזמות אחרות באמצעות גופים ששייכים לקטאר, כגון ארגון "wise" המוצג באתרו כ"פלטפורמה דינמית שמקדמת חדשנות בחינוך באמצעות פורטפוליו מגוון של יוזמות בתחומי המדיניות, מחקר, מנהיגות ותוכניות התמחות". לפי המחקר, יוזמות מסוג זה מקבלות חסות גם מגופים נוספים כמו בנק סנטנדר.

זרוע נוספת היא באמצעות פטנטים רשומים שנוצרו באוניברסיטאות אמריקאיות באמצעות תוכנית מחקר העדיפויות הלאומית של קטאר (NPRP) שהוקמה ב-1995, כלומר התוכנית מימנה פרויקטים ומחקרים שהובילו לרישום פטנטים באוניברסיטאות שונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מנכ"ל ISGAP, ד"ר צ'ארלס אשר סמול
 באדיבות ISGAP. באדיבות ISGAP,
אשר סמול. "וושינגטון חייבת להתחיל לאכוף את החוקים הקיימים לגבי תרומות זרות לאוניברסיטאות אמריקניות"/באדיבות ISGAP

מחקר המשך שפורסם לפני מספר שבועות מצא כי קטאר העבירה בין היתר סכום של 1.95 מיליארד דולר ישירות לאוניברסיטת קורנל בין השנים 2001 ל-2023. נתון זה הופך את קטאר לתורמת הזרה הישירה הגדולה ביותר לאוניברסיטה, פי 30 מהבאה בגודלה, הונג קונג, שתרמה רק 69 מיליון דולר מאז 1995. הדו"ח כולל גם ממצאים המראים כי קטאר תרמה 7.9 מיליארד דולר נוספים לבית החולים סידרה בדוחא, המופעל בחלקו על ידי קורנל ומהווה מרכיב חיוני בבית הספר לרפואה קורנל וייל - קטאר.

אשר סמול והאריס קוראים לארה"ב לרסן את קטאר: "העושר של קטאר עוזר לממן משחק כפול. יש לה מטרות אידיאולוגיות, בראש ובראשונה לקדם את האידיאולוגיה של האחים המוסלמים. וושינגטון חייבת להתחיל לאכוף את החוקים הקיימים לגבי תרומות זרות לאוניברסיטאות אמריקניות. כל תרומה מעל 250 אלף דולר חייבת להיות מדווחת לממשלת ארה"ב. הם צריכים להיות מדווחים ומנוטרים כך שיעידו על המטרות האמיתיות שלהם, ולא רק המוצהרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully