וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלים לתקומה: בנק הפועלים למען שיקום עוטף עזה

עודכן לאחרונה: 30.4.2024 / 12:17

קרן 'פועלים לתקומה' של בנק הפועלים אישרה מהלך תמיכה במכללה האקדמית ספיר, הממוקמת בשער הנגב בעוטף עזה, בהיקף של כ-10 מיליון שקל

בנק הפועלים. יוסי אלוני, פלאש 90
פועלים לתקומה: בנק הפועלים למען שיקום עוטף עזה/פלאש 90, יוסי אלוני

במסגרת המהלך, הסיוע של הקרן 'פועלים לתקומה' יתמוך בפיתוח ויישום תוכנית לימודים תלת שנתית חדשה במכללה האקדמית ספיר שתתמקד בחקר האתגרים האזוריים ובפיתוח פתרונות יזמיים לפתרונם

כל הסטודנטים במכללה האקדמית ספיר ישתתפו בתוכנית הלימודים הייחודית שתקנה להם כלים לביצוע מחקר עצמאי וליזמות ותעודד אותם לפתח מיזמים בעלי אימפקט בכל אזור עוטף עזה והנגב המערבי

קרן 'פועלים לתקומה' של בנק הפועלים אישרה מהלך תמיכה במכללה האקדמית ספיר, הממוקמת בשער הנגב בעוטף עזה, בהיקף של כ-10 מיליון ₪.

כחלק ממחויבות ארוכת שנים של בנק הפועלים לחברה ולקהילה, בנק הפועלים הכריז בתחילת מלחמת 'חרבות ברזל' על הקמת קרן בסך של עד 100 מיליון ₪ לתמיכה ביישובי עוטף עזה והנגב המערבי ופצועי המלחמה. בראש הקרן עומדת ועדה ציבורית בראשותו של אלוף במיל' עמרם מצנע ואישי ציבור נוספים.

מכללת ספיר הינה המוסד האקדמי היחיד בעוטף עזה והנגב המערבי ומשמשת כמנוע צמיחה כלכלי, תרבותי וטכנולוגי מרכזי באזור. במכללה האקדמית ובמכללה הטכנולוגית להנדסאים הצמודה לה בספיר לומדים כ-8000 סטודנטים, והיא מעסיקה מעל 1300 עובדים - המעסיק הגדול ביותר באזור זה.

לאור זאת, קרן 'פועלים לתקומה' של בנק הפועלים החליטה לתמוך במכללה האקדמית ספיר כחלק משיקום והחזרה לשגרה של כל אזור עוטף עזה והנגב המערבי. במסגרת המהלך, הסיוע של הקרן יתמוך בפיתוח ויישום תוכנית לימודים תלת שנתית חדשה במכללה, ראשונה מסוגה, שתתמקד בחקר האתגרים האזוריים ובפיתוח פתרונות יזמיים לפתרונם. מטרת התוכנית היא לעודד סטודנטים מרחבי הארץ להירשם ללימודים במכללת ספיר ולשמש כמנוע צמיחה חברתי, כלכלי וקהילתי בעוטף.

כל הסטודנטים במכללה האקדמית ספיר ישתתפו בתוכנית הלימודים הייחודית שתקנה להם כלים לביצוע מחקר עצמאי וליזמות והיא נועדה לעודד אותם לפתח מיזמים בעלי אימפקט בכל אזור עוטף עזה והנגב המערבי.

ראובן קרופיק יור בנק הפועלים. ענבל מרמרי,
ראובן קרופיק, יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים/ענבל מרמרי

לתוכנית שלושה צירים מרכזיים:

פדגוגיה חדשנית מכוונת אזור: כל הסטודנטים במכללת ספיר ישתתפו בתוכנית למנהיגות, יזמות ואימפקט - תכנית לימודים ייחודית בהיקף נרחב אשר תקנה לסטודנטים כלים לביצוע מחקר עצמאי וליזמות, ותעודד אותם לפתח מיזמים בעלי אימפקט באזור.

מוקד חדשנות ויזמות: המוקד יוביל ליוזמות ולהוצאה לפועל של פרויקטים לשיקום האזור בשיתוף עם נציגי האזור.

תעסוקה: התוכנית כוללת הכשרה תעסוקתית עם השמה בקצה. במסגרת זאת יינתנו ייעוץ קריירה, קורסים מכווני תעסוקה בחסות מעסיקים ויתקיימו שיתופי פעולה עם רשויות מקומיות ומעסיקים.

ראובן קרופיק, יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים אמר כי: "השכלה גבוהה והסביבה החברתית שלה הם מחוללי שינוי וצמיחה משמעותיים, ואנו גאים ליצור אדוות של השפעה אלו ביחד עם הסטודנטים של מכללת ספיר. אנו גאים על השותפות עם מכללת ספיר ששורשיה נטועים בעוטף כבר שנים רבות והיא מהווה חלק מהותי מהשיקום וההתחדשות שאנו מייחלים לו באזור."

פרופ' ניר קידר, נשיא המכללה האקדמית ספיר מסר כי: "הפרויקט המשותף של בנק הפועלים עם המכללה האקדמית ספיר מבשר על מהפכה אמיתית בתפיסת הלימודים האקדמיים בישראל. הסטודנטים והסטודנטיות ישתלבו במהלך לימודיהם בעשייה יזמית המייצרת אימפקט משמעותי על עוטף ישראל, והיא תסייע באופן פעיל בשיקומו ובצמיחתו. אני מודה להנהלת הבנק על האמון, התמיכה והליווי ביעד המשותף לנו: הקניית מיומנויות של יזמות ומנהיגות לסטודנטים, חיבור האקדמיה לשטח ובעיקר - פיתוח לאומי של אזור עוטף ישראל."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully