וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה ליצוא הביטחוני? הנשיא שהשווה בין ישראל להיטלר עלול להטיל וטו על עסקת ענק של אלביט

עודכן לאחרונה: 30.4.2024 / 13:34

בלעדי: אלביט זכתה בעסקת ענק בברזיל למכירת תותחים מתנייעים לצבא המקומי, אך בצבא ברזיל מודאגים שהעסקה לא תצא לפועל - האם הנשיא דה סילבה, שהשווה את פעילות צה"ל בעזה לנאצים, יטיל עליה וטו ויסמן פגיעה ראשונה בייצוא הביטחוני בגלל המלחמה?

בווידאו: נשיא ברזיל לולה: "ישראל מבצעת רצח עם בעזה, כמו היטלר" 18.02.24/רויטרס

צבא ברזיל הודיע כי אלביט מערכות הישראלית היא הזוכה במכרז לרכישת 36 תותחים מתנייעים, בשווי של כ-200 מיליון דולר. תותח האטמוס שמותקן על משאית שטח 6x6, ומסוגל לשגר פגזים למרחק של 30-40 ק"מ, גבר על תותחים מצרפת, סין וסלובקיה.

האטמוס נחשב לתותח יעיל וזול לתפעול, ואלביט תייצר אותו בשיתוף חברות מקומיות, כולל פגזי 155 מ"מ עבורו, מה שיחזק את התעשיי הברזילאית וסייע לה לזכות בעסקה. עד היום נרכש התותח בידי מדינות רבות ובהן דנמרק, תאילנד, הפיליפינים, נבחן בגרמניה ולפי מקורות זרים גם אזרבייג'אן. צה"ל יקבל גרסה מיוחדת שלו, המכונה רועם, שתיכנס לשירות בשנה הבאה.

נשיא ברזיל לולה דה סילבה בכנס מדינות האמזונס בבלם, ברזיל, 8 באוגוסט 2023. רויטרס
נשיא ברזיל. "אם זה לא רצח עם, אני לא יודע מה כן"/רויטרס

אולם בצבא ברזיל מודאגים שהעסקה לא תצא לפועל בגלל המתח בין ממשלות ברזיל וישראל על רקע המלחמה ופעילות צה"ל בעזה. נשיא ברזיל, לואיס אינסיו דה סילבה (לולה), הוא אחד המבקרים החריפים של ישראל מאז ה-7 באוקטובר, והוא עשוי להטיל וטו על העסקה, שאמורה להיחתם ב-7 במאי. דה סילבה כבר הטיל וטו על ייצוא נשק ותחמושת מברזיל לאוקראינה.

לולה אף השווה את הפעולות הצבאיות של ישראל לפעילות הנאצים. "מה שקורה ברצועת עזה עם העם הפלסטיני, לא קיים בשום רגע היסטורי אחר. למעשה, זה היה קיים כשהיטלר החליט להרוג את היהודים", אמר בפברואר.

בעקבות ההאמירה צייץ שר החוץ ישראל כץ: "בשמי ובשם אזרחי ישראל, אמור לנשיא לולה שהוא פרסונה נון גרטה בישראל עד שהוא יקבל בחזרה את מה שאמר". לולה סירב לחזור בו, וחמישה ימים לאחר ההכרזה הוא חזר לומר שישראל מבצעת רצח עם בעם הפלסטיני. "אם זה לא רצח עם, אני לא יודע מה כן".

מאז הספיק דה סילבה להחזיר את שגריר ברזיל מתל אביב אחרי שכץ ערך לו שיחת נזיפה ביד ושם, וטען שישראל רצחה 12.3 מיליון ילדים פלסטינים. מאחר ואוכלוסיית עזה כולה נאמדת ב-2 מיליון איש, ואין נתונים מבוקרים לגבי מספר האזרחים הפלסטינים שנהרגו במלחמה, השיב לו כץ: "צריך שיהיה חוק שכל אדם שמעוניין להפוך לשגריר ילמד לספור".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
תותח רועם. דובר צה"ל
תותח רועם. צבא ברזיל מעוניין להצטייד ב-36 כאלה בעלות של 200 מיליון דולר/דובר צה"ל

מאז פרוץ המלחמה באוקראינה זינק הייצוא הביטחוני מישראל לשיאים חדשים וב-2023 רשם את שנתו הטובה ביותר מעולם - 12.5 מיליארד דולר. כמה מדינות בעולם, כמו קנדה, בריטניה וצרפת, כבר הודיעו על אמברגו או על צמצום ייצוא נשק לישראל, אבל עד כה לא נודע על עסקת ייצוא ביטחוני שהתבטלה בגלל המלחמה, ועסקת התותחים עשויה להיות הראשונה.

אלביט הודיעה הבוקר כי זכתה בחוזה בסך של כ-50 מיליון דולר לאספקת מערכת הגנה אווירית חדשה ללקוח בינלאומי. העסקה כוללת שתי סוללות מערכת "שמיים אדומים" לאיומים בגובה נמוך כמו רחפנים וכטב"מים, כולל מכ"ם, מצלמות, ציוד שיבוש אלקטרוני ומשגרי טילי נ"מ.

מאלביט לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully