וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני מצטער": מייסד בורסת הענק נידון לכלא

1.5.2024 / 9:25

התביעה ביקשה לשלוח את מייסד בורסת הקריפטו הפופולרית בינאנס והמנכ"ל לשעבר לשלוש שנות מאסר לאחר שהודה בהלבנת הון. בית המשפט בסיאטל גזר עליו ארבעה חודשים בכלא: "היו לך את כל האמצעים ואתה נכשלת"

בווידאו: תחנת כוח הופעלה מחדש כדי לכרות ביטקוין/זווית

בית המשפט בסיאטל גזר אמש על מייסד בורסת הקריפטו הפופולרית בינאנס (Binance) והמנכ"ל לשעבר שלה ג'נגפינג זאו ארבעה חודשי מאסר, זאת לאחר שהודה והורשע באישומים של הלבנת הון.

גזר הדין ניתן לאחר שהתביעה ביקשה עונש מאסר של שלוש שנים, ולעומת זאת עורכי דינו של זאו ביקשו עונש של חודשי מאסר ספורים בלבד.

"היו לך את האמצעים, את היכולות הפיננסיות ואת האנשים לוודא שכל רגולציה נענית, ואתה נכשלת", אמר השופט המחוזי ריצ'רד ג'ונס לז'או בבית משפט פדרלי בסיאטל, לפי דיווח של רויטרס.

"אני מצטער", אמר ז'או לשופט לפני שקיבל את גזר דינו. בשבוע שעבר אמר בבית המשפט כי "אני מאמין שהצעד הראשון בלקיחת אחריות הוא להכיר באופן מלא בטעויות", אמר ז'או מוקדם יותר ביום שלישי בבית המשפט. "לא יישמתי תוכנית הולמת לאיסור הלבנת הון... עכשיו אני מבין את חומרת הטעות".

ג'נפנג זאו. Corbis, GettyImages
ז'או. "היו ל ךאת כל האמצעים ונכשלת"/GettyImages, Corbis

בורסת בינאנס, שנוסדה בשנת 2017, היא בורסת המטבעות הדיגיטליים הגדולה ביותר בעולם, המחזיקה בכמות המשתמשים הגדולה ביותר, ונפח המסחר הגבוה ביותר.

משנת 2021 החלו הרגולטורים ברחבי העולם לסמן את בורסת בינאנס כעוברת על החוק, מאחר ונתנה שירותים לאזרחים רבים מבלי לציית לתקנות הכרחיות מקומיות, וכשהדבר הגיע לרגולטורים בארה"ב, הסיפור התחיל להסתבך.

בתום חקירה רחבת היקף של רשויות החוק האמריקאיות נגד הבורסה, שנמשכה יותר משנתיים וחצי, ועסקה בחשד לעבירות מס ועבירות על חוקי איסור הלבנת הון ומימון טרור, הגיעה הבורסה להסדר פשרה עם הרשויות בארה"ב. בניהן, משרד המשפטים, משרד האוצר ורשות המיסים.

הסדר טיעון אליו הגיעו זאו ובורסת בינאנס בשנה שעברה, שהואשמו ע"י משרד המשפטים האמריקני בהפרת סנקציות, חוקי סודיות בנקאיות והלבנת הון, שבר שיאים - קנסות של 4.3 מיליארד דולר עבור הבורסה עצמה, ו-50 מיליון דולר עבור זאו. לאחר ההודאה, ותשלום הקנס, משרד המשפטים בארה"ב דרש מאסר של 3 שנים עבור זאו, שלדברי התובעים, ישלח מסר לכל העולם.

על פי דיווחים שונים, הנחיות ענישה פדרליות קובעות עונש מקסימלי של 18 חודשי מאסר עבור זאו, שהסכים לא לערער כל עוד פרק זמן המאסר לא מתארך מכבר לכך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ההגנה משיבה

על פי מסמכי ההגנה של זאו, הוא לא ידע ומעולם לא "עודכן במפורש" על עסקאות ספציפיות בבינאנס ששימשו לטרור והלבנת הון. בנוסף, נכתב ש"עסקאות אלה היוו רק חלק זעיר מנפח המסחר של בינאנס, וכי זה בלתי נתפס שמר זאו פעל ביודעין ובמכוון כדי להוציא אותן לפועל". זאו גם אינו מהווה סיכון למעשה פלילי עתידי נוסף, נטען במכתב, וכי יש לגזור עליו מאסר על תנאי במקום מאסר.

למרות פרישתו מניהול של בורסת הקריפטו הפופולריות ביותר בעולם, זאו נשאר מעורב בתעשיית הקריפטו, כשבחודש מרץ האחרון הכריז על פרויקט חינוכי חדש המוקדש לתעשיית הקריפטו, ודאג להדגיש כי ליוזמה לא תהיה השקה של טוקנים חדשים, זאת מאחר והנושא מאוד רגיש כשמדובר משהו שיכול לרמוז על הנפקה לא חוקית של ניירות ערך.

הפרשה, שמתקרבת לסיומה, נגמרה בסוג של הקלה עבור תעשיית הקריפטו ומשקיעים רבים, מחשש למקרה דומה כמו בורסת FTX, שנפילתה גררה פשיטות רגל, ירידות מחירים, והפסדים כספיים אסטרונומים עבור מיליוני משקיעים ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully