וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט הגולמי זינק ב-2.9% על רקע הקרבות הקשים בעיראק; הזהב נפל לרמות דצמבר

דפנה מאור

24.3.2003 / 11:01

מחירי החוזים למאי עלו ל-27.70 דולר לחבית; מחיר הזהב נפל ב-3% מתחילת הפלישה; עליות שערים בבורסות טוקיו והונג קונג



מחיר הנפט הגולמי זינק ב-2.9% במסחר לאחר הסגירה בבורסת הסחורות של ניו יורק, על רקע לחימה קשה מהצפוי בעיראק. מחיר החוזים למאי עלה ל-27.70 דולר לחבית, לאחר שנפל ב-19% בשבוע שעבר. מנגד, איבד הזהב את "פרמיית המלחמה" ונסוג לרמות שרשם בדצמבר. מחיר הספוט לאונקיה ירד אתמול ל-327 דולר, 10 דולר פחות ממחירו בעת הפלישה לעיראק בשבוע שעבר.



האופטימיות שהפילה את מחירי הנפט בשבוע שעבר התפוגגה לאחר שבסוף השבוע נתקלו כוחות בעלות הברית בהתנגדות קשה בלחימה בדרום עיראק. חששות כי הקרבות עלולים לשבש את אספקת הנפט הקפיצו את מחיר הסחורה.



כוחות ארה"ב ובריטניה ספגו אבידות בלחימה ביום שבת, וכמה חיילים אמריקאיים נפלו בשבי. רשת השידור אל ג'זירה שידרה את תמונותיהם של חיילים שבויים, במהלומה למוראל האמריקאי. אירועים אלה, כאמור, הביאו לעלייה במחיר הנפט לאחר ירידה חדה בשבוע הקודם, ולנסיגה בדולר, שנסק בעקבות פתיחת המתקפה בעיראק.



אולם הסנטימנט הכללי בשווקים איננו שלילי בצורה מוחלטת: בבורסת טוקיו נרשמה היום עלייה של קרוב ל-3% במדד הניקיי; מדד בורסת הונג קונג רושם עלייה קלה. מחירי הזהב, הנחשב למקלט בטוח בזמני מלחמה ואי ודאות, נסוג לרמות של סוף השנה שעברה. הזהב זינק בתחילת פברואר לשיא של שש שנים ורשם מחיר של 390.50 דולר לאונקיה, לנוכח סימני המלחמה הקרבה. בתחילת מלחמת המפרץ הראשונה רשם הזהב ירידה של 25 דולר לאונקיה במהלך החודש הראשון לפרישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully