וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפקיד החדש של כיתת הכוננות: חופרת קברים למתים

עודכן לאחרונה: 1.5.2024 / 18:32

כיתת הכוננות בקיבוץ יראון נאלצת לקחת על עצמה תפקידים נוספים בשל הפינוי: "מביאים לקבורה את האנשים שלא שרדו. בתחילת המלחמה לא אפשרו לנו לעשות את זה ביום, זה לא הגיוני לזרוק אנשים לבור כמו גנבים בלילה, כמו שפנים בחשיכה"

מטח כבד לעבר הצפון, 27 במרץ 2024/27א'

כיתת הכוננות של קיבוץ יראון נאלצת לקחת על עצמה את תהליך הקבורה, חפירת קברים והבאת הגופה, בשך מחסור באנשים ביישובים המפונים.

הרבש"צ של קיבוץ יראון, אילן עמר, שוחח עם ליאת רון ב-104.5fm וסיפר על התפקיד החדש שכיתת הכוננות מבצעת בימים אלה.

לדבריו, "אנחנו גם חברת קדישא בכיתת הכוננות, כי אין אנשים ביישובים, אז אנחנו מקבלים את האנשים שלא שרדו את המעברים ואנשים מבוגרים ומביאים אותם לקבורה, זאת המציאות".

עמר מספר כי "אנחנו נוסעים להביא את הגופה, בגלל המצב יכולה להגיע ללוויה רק המשפחת המצומצמת, לכל היותר עשרה אנשים ולרוב פחות. לפעמים כיתת הכוננות בין שלל הפעילויות גם משלימה מניין".

עוד הוסיף: "בשגרה אנחנו לא עובדים עם חברת קדישא, הלוויות בקיבוצים הן עצמאיות, אבל, לצורך העניין אם אנחנו נעזרים ברב מיישוב אביבים, שתמיד נרתם לסייע לנו, אז כרגע זה בלתי אפשרי מכיוון שכל היישובים באיזור מפונים. אנחנו מנהלים בעצם את כל הלוויה ונעזרים ברב הצבאי". יצוין כי יישובים אחרים בסביבה כן נעזרים ביומיום בחברה קדישא, אך היא אינה מגיעה לאזור בימים אלה ובכל יישוב נאלצים למצוא פתרונות.

עוד בוואלה!

וואלה מובייל במבצע משפחתי משתלם במיוחד! חוסכים לכל המשפחה

לכתבה המלאה
פגיעה ישירה של טיל חיזבאללה בבית בקיבוץ יראון 18 באפריל 2024. סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, באדיבות המצולמים
פגיעה ביראון, חודש שעבר. "אנחנו נעזרים ברב צבאי"/באדיבות המצולמים, סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

עמר מספר על הקושי לנהל לוויות בלילה. לדבריו, "בתחילת המלחמה מחשש לפגיעה, בגלל כל חוסר הוודאות כל הלוויות היו מתקיימות עם חשיכה, ואחרי שהקמנו את זעקתנו שזה לא הגיוני לקבור את מתינו כמו שפנים בחשיכה, כמו גנבים בלילה, לזרוק אנשים לבור, בסוף קיבלנו אישורים ולשמחתי הם קיבלו את פנייתנו ואנחנו מבצעים את הלוויות במשך היום. אנחנו חופרים, ואנחנו מכסים, ואנחנו מברכים".

עוד סיפר עמר כי מעבר לקבורה תושביי היישוב, כיתת הכוננות, גם דואגת לחבר את חברי הקיבוץ של הורשו לבוא ללוויה ומתעדים עבורם את הרגעים האחרונים מעל פני האדמה של יקיריהם: "למעשה אנחנו מחברים את חברי הקיבוץ עם הלוויה ושולחים תמונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully