וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נפל מול היורו והין על רקע דיווחים על קרבות קשים בעיראק ונפילת חיילים בשבי

רן דוידוב

24.3.2003 / 9:00

נחלש ב-0.9% מול היורו לרמה של 1.0613 דולר ליורו; ירד מול הין לרמה של 120.93 ין לדולר; זינוק של למעלה מ-20% בעודף המסחרי של יפאן בפברואר סייע להתחזקות הין



הדולר נופל בקרוב ל-1% מול היורו ונחלש מול הין בעקבות הקשיים בהם נתקלו צבאות הקואליציה בחזיתות השונות בעיראק. המטבע האמריקאי, שביום שישי סיים שבוע שני ברציפות של עליות מול היורו, נחלש הלילה ל-1.0613 דולר ליורו מ-1.0524 דולר ליורו ביום שישי, על רקע הידיעות על נפילת חיילים אמריקאים בשבי העיראקי וקרבות קשים המתנהלים בכארבלה ובנאצריה. הין התחזק ל-120.93 מול הדולר מ-121.69 ביום שישי.



כוחות בעלות הברית חוו אתמול "את יום ההתנגדות הקשה ביותר עד עתה" בנאצריה, אמר אתמול לויטננט ג'נרל ג'ון אביזייד במסיבת עיתונאים. במהלך הקרב הותקפה שיירה אמריקאית ו-12 חיילים הפכו נעדרים, ונראה כי חלקם לפחות נפל בשבי העיראקי.



בסוף השבוע העריכו סוחרי מט"ח ואנליסטים רבים כי הדולר עומד לרשום שבוע שלישי של עליות, על רקע הערכות כי המלחמה תסתיים בתוך מספר שבועות. שערו של המטבע האמריקאי עשוי לשקף מעתה את שיעור ההצלחה האמריקאית במערכה בעיראק. לפנות בוקר דיווח ה"ג'רוזלם פוסט" מפי כתבתו המסופחת ליחידה אמריקאית כי הכוחות האמריקאים חשפו ביח"ר עצום לנשק כימי בפאתי העיר נג'אף. דובר צבא ארה"ב סירב לאשר בשלב זה את הידיעה.



הדולר נחלש מול הין גם לאחר שהעודף המסחרי של יפאן זינק בלמעלה מ-20% בחודש פברואר הודות לגידול בייצוא ונפילה בייבוא. העודף צמח ל-847.09 מיליארד ין (7 מיליארד דולר) מ-690 מיליארד בינואר, למעלה מן התחזיות. הגידול החד בייבוא מסייע למשק היפאני, שצמח ברבעון הרביעי בקצב שנתי של 2.2%, להמשיך ולהיחלץ מן המיתונים החוזרים שפגעו בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully