וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: אגד תנסה היום להדיח את מנכ"ל נצבא החזקות

יורם גביזון

24.3.2003 / 9:27

לפי ההערכות, ניסיון ההדחה נובע מהמתיחות בין מנכ"ל נצבא החזקות ליו"ר אגד; בעלי מניות מיעוט בנצבא החזקות מתנגדים להצעת ההדחה



קואופרטיב אגד ינסה להדיח את מנכ"ל חברת נצבא החזקות , עופר בן דור, בישיבת מועצת המנהלים שתכונס היום - כך מעריכים מקורבים לחברה.



יו"ר נצבא החזקות, מאיר תורג'מן, שהוא גם יו"ר חברת נצבא התנחלות ששולטת בחברה (63%), זימן את הישיבה כשעל סדר יומה דיון במנכ"ל החברה. תורג'מן סירב להגיב להערכות שנצבא התנחלות, שבבעלות חברי אגד וגמלאיו, מחדשת בכך את ניסיונותיה להדיח את המנכ"ל בשל המתיחות בינו לבין יו"ר אגד אריק פלדמן.



בן דור פנה למועצת המנהלים בתחילת מארס בהצעה להדיח את מוטי הרשקוביץ, מקורבו של פלדמן ומנכ"ל נצבא התנחלות, מתפקידו כמנהל הנכסים של נצבא החזקות ומנכ"ל מפעלי תחנות, שהיא חברה בת בבעלותה המלאה של נצבא החזקות.



הצעה זו דירדרה עוד יותר את היחסים, על אף שפלדמן ותורג'מן הביעו עד לא מכבר הערכה לניהול של חברת נצבא החזקות, שהציגה גידול של 5% בהכנסות ב-2002 ועלייה של 40% ברווח מפעולות ב-2002.



בעלי מניות מיעוט בנצבא החזקות מתנגדים להצעה להדיח את בן דור, אך על פי הסכם ההצבעה בין נצבא התנחלות ובין חברות גמול, גרנית ואשטרום, שהן בעלות 31.7% מהחברה, מינויו והחלפתו של מנכ"ל אינם חלק מהעניינים שחייבים בתיאום ובהסכמה מראש בין השותפים להסכם לפני שיעלו להצבעה בדירקטוריון.



המתיחות בין גרנית לבין ההנהלה הבכירה של אגד השולטת בנצבא התנחלות גברה בחודש האחרון בעקבות החלטת צוות מטעם נצבא התנחלות להשעות את המו"מ עם גרנית למכירת נצבא התנחלות. כמה ימים מאוחר יותר, בתחילת מארס 2003, החליט דירקטוריון נצבא לקבל את המלצת צוות המו"מ לקבל את ההצעה של קבוצת משקיעים, שיוצגה על ידי עו"ד שאול ברגרזון וכללה את איש העסקים פויו זבדלוביץ', יגאל אהובי איש נדל"ן המשקיע בבריטניה, ועדי עזרא סגן יו"ר קבוצת המזון נטו.



קבוצת ברגרזון הציעה לרכוש את החברה לפי שווי של 160 מיליון דולר; 24.6 מיליון דולר במזומן והיתרה בתשלומים על פני 18 שנים. הרכישה אמורה להתבצע באמצעות הקמת חברה משותפת לקבוצת ברגרזון (60%) ולאגד (40%), שתעביר לחברה המשותפת נכסים והתחייבות לשכור את תחנת אגד החדשה הנבנית במבואות הדרומיים של חיפה לזמן ארוך.



חברת הדירוג מעלות הודיעה באחרונה כי תעמיד את הדירוג של אג"ח מסדרה א' של חברת נצבא החזקות, שמדורגות בדירוג -AA, לבדיקה בעקבות העסקה שבה אמורה קבוצת ברגרזון לרכוש את נצבא התנחלות, שהיא החברה האם של נצבא החזקות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully