וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל חברת החשמל: "פקידי אוצר שלא ראו בחיים תחנת כוח תוקעים לנו מקלות בגלגלים"

2.5.2024 / 8:44

מנכ"ל חברת החשמל מאשים: "פקידי האוצר לא מסוגלים לחבר בורג לבורג והתנהגו בצורה רשלנית. תעריפי החשמל נקבעים משיקולים פוליטיים"; על סערת החשמל הכשר הוא אומר: "בכל העולם עושים מתקני אגירה, מדוע כל צרות העין הזאת, ההתרסה והמלחמה נגד החרדים?"

מאיר שפיגלר על הפסקות החשמל/מעריב

"אנחנו מוכנים במאה אחוז למצב החירום וכל יום משפרים את הביצועים, לומדים מטעויות ומעבירים הנחיות מתאימות" אומר מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר על רקע המתיחות הביטחונית ואפשרות לפתיחת חזית בצפון.

בהתקפה חסרת תקדים על פקידי האוצר ואגף התקציבים הוא מוסיף: "אגף התקציבים ורשות החשמל לא רק שלא אישרו לנו את התקציבים אלא תקעו מקלות בגלגלים. אם הייתי צריך לקבל את האישורים הם היו ניתנים אולי בעוד שתי מלחמות".

לדבריו, "אם הדירקטוריון לא היה מוביל את מהלך ההצטיידות, לא הייתי יכול לתת מענה בזמן אמת לתיקון מפגעים בזמן אמת. אגף התקציבים ורשות החשמל התנהגו בצורה רשלנית ואני מדבר בלשון מרוסנת.

"האם הפקידים ראו אי פעם בחיים תחנות כוח? הם הרי לא מסוגלים לחבר בורג לבורג אז איך הם יכולים לאשר הצטיידות? מבחינתי קיבלתי את ההחלטות הנכונות ושירוצו אחרי".

על האפשרות למחסור בתחנות כוח הוא מוסיף: "את השאלות בנושא יש להפנות לחברת נגה האחראית לניהול מערך ייצור החשמל והקובעת את קצב ההקמה ומקורות אספקת חלופיים. גם אם נאמין שהחלטת הממשלה שב-2030 יגיע היקף השימוש באנרגיה סולרית ל-30% מייצור החשמל, זה לא יקרה אם חברת החשמל לא תיכנס לתמונה. ללא חברת החשמל אין שום סיכוי בעולם שיקפצו מיצור של 11% מאנרגיה סולרית שזה המצב היום לרמה של 30%".

מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל, בכנס מנכ"לים ומזכירים ברשויות המקומיות. מלון מלכת שבא, אילת. יוד צילומים,
שפיגלר. "מבחינתי קיבלתי את ההחלטות הנכונות ושירוצו אחרי"/יוד צילומים

על הביקורת בנושא חשמל כשר למגזר החרדי הוא מוסיף: "חברת החשמל לא מממנת לשום מגזר מתקני אגירה אנרגיה. בפיילוט שעבר בהחלטת ממשלה נקבע שבשכונה בבני ברק עם 3,000 יחידות דיור שלא צורכות חשמל מהרשת המרכזית בשישי שבת יוקם מתקן אגירה.

"בחמשת הימים הנוספים של השבוע מתקן האגירה מיועד להבטחת יציבות אספקת רשת החשמל בארץ וחלק מייצוב רשת החשמל. אבל רחמנא ליצלן בסך הכול במקום לקבל את המתח ישירות מרשת החשמל, הם יקבלו את החשמל ממתקן האגירה".

לדברי שפיגלר, "כל 'העליהום' שיצא בגלל החשמל הכשר שהוא בסך הכול בגלל מתקן שיאפשר קבלת חשמל מבלי שמשהו ייצר אותו בזמן אמת. זה מיותר לגמרי. מדוע כל צרות העין הזאת, ההתרסה והמלחמה נגד החרדים. אגב בכל העולם יש בליץ של הקמת מתקני אגירה ולא רק לחרדים".

לדבריו, "מתקני האגירה נועדו בכל מקרה לאבטחת האספקה של כלל הרשת. בכל מקרה העלות לא תושת על כלל הצרכנים. לפי התכנית העסקית שערכנו סוכם שאם יהיה גירעון בהפעלת מתקן האגירה, החברה הכלכלית של עיריית בני ברק תשלם את ההפרש. נקים ממקורותינו את הקמת המתקן בכל מתקן אגירה בישראל והוא לא יהיה חלק מהתעריף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
חברת חשמל מאירה את תחנות הכח ברחבי הארץ כחלק ממיזם מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים 21 באוקטובר 2023. יוסי וייס, חברת החשמל, אתר רשמי
חברת החשמל. "ה'עליהום' על החשמל הכשר מיותר לגמרי"/אתר רשמי, יוסי וייס, חברת החשמל

לגבי תעריפי החשמל מוסיף שפיגלר: "תעריפי החשמל אמורים היו לעלות בתחילת 2024 בשיעור גבוה. לצערי הרב, ההחלטות על התעריף, שאמור לממן את הוצאות חברת החשמל, מתקבלות עם משקל בלתי מבוטל של היבטים פוליטיים".

הוא מסביר כי "מי שבוחשת בסוגיית התעריפים היא רשות החשמל, שמועלת בתפקידה ובאחריות שלה. הם לא מסוגלים להתמודד עם העובדה שבהתאם לסמכויות שמצויות בידם ההחלטות צריכות להתקבל על בסיס מקצועי בלבד, ללא שיקולים זרים ובוודאי ללא לחצים פוליטיים".

על רפורמת המונים החכמים הוא מוסיף: "ההחלטה הראשונה של שר האנרגיה אלי כהן הייתה בקשה מאתנו שנתמוך במעבר גם ממונים לא חכמים לספקים חדשים. אנחנו עושים מאמץ אדיר כדי שנגיע להתקנה של 600 אלף מונים בשנה הקרובה. בסך הכול יהיו בבתים כמיליון מונים חכמים והלקוחות יחסכו הרבה כסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully