וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר התאונה של בן גביר: "עלולה לעלות כשני מיליון שקלים"

עו"ד אריה שילאנסקי

עודכן לאחרונה: 2.5.2024 / 10:25

ההשלכות הכספיות של התאונה: "הצעיר שנפגע עשוי לקבל פיצוי של מעל מיליון שקל וחברת הביטוח של המדינה צפויה לפצות גם את השר ונוסעי מכונית השרד". האם הנהג שנפגע עלול לתבוע עבור נזק נפשי עקב שליפת נשק על ידי מאבטחי השר, ולמה תביעה אישית נגד בן גביר לא תועיל?

תיעוד מהתאונה שבה היה מעורב בן גביר/מערכת וואלה

כזכור ביום שישי האחרון נהגו של השר, כך על פי הודעת הדוברות של השר, חצה צומת בעיר רמלה באור אדום, ואף התהפך כתוצאה מהתאונה עם רכבו של ספר רמלאי בן 23. אם לא די בכך, מיד לאחר התאונה מאבטחים קפצו על הצעיר עם נשקים שלופים.

הספר שנכנס לצומת באור ירוק ועל פי הפרסומים בתקשורת נזקק לניתוח ברגלו ויזדקק לניתוח נוסף, נפצע בכל חלקי גופו, ככל הנראה על פי הנזק שנגרם לו לפי הפרסומים, הוא צפוי לזכות בפיצויים של יותר ממיליון שקלים. הנהג שהוא הבעלים של מספרה לא יוכל לחזור בקרוב לעבודתו כספר, ואם הוא היה מבוטח בפוליסת ביטוח חובה, הוא יוכל לתבוע את פוליסה שלו בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (הפלת"ד). הפיצוי אמור לכסות הפסדי שכר, הוצאות רפואיות, כאב וסבל, הוצאות סיעוד והוצאות נסיעה.

סביר להניח כי הוא יוכל לתבוע גם עבור הנזק הטראומטי-נפשי מהתאונה ואולי גם עבור הטראומה כתוצאה מהחשש לחייו עקב שליפת הנשקים של מאבטחי השר, אך יהיה קושי להוכיח לכאורה כי הם פעלו ברשלנות.

לגבי הפגיעה הנפשית עולה סוגיה מעניינת: אם שליפת הנשקים אירעה כאשר שהה בתוך רכבו, תוך "שימוש ברכב", ייתכן ויתבע את הפוליסה שלו על פי הפלת"ד אך אם שליפת הנשקים התרחשה לאחר שיצא מהרכב, הוא יוכל לכאורה להגיש כאמור תביעה נזיקית-רשלנית נגד המדינה.

רכבו של השר בן גביר בתאונה ברמלה, 26 באפריל 2024. רויטרס
רכבו של בן גביר בזירת התאונה. יהיה קשה להוכיח שהמאבטחים פעלו ברשלנות/רויטרס

במידה ולנהג לא היה ביטוח חובה, הוא יוכל לתבוע על פי פקודת הנזיקין, את השר ונהגו ואת ענבל - חברת הביטוח הממשלתית שמכסה את ביטוח הרכב הממשלתי. גם נהגו של השר, השר וכל נוסעי רכב השרד שנפצעו בתאונה, יוכלו לתבוע את חברת ענבל לפי חוק הפיצויים. בנוסף לזאת, השר, הנהג והמאבטחים יוכלו גם להגיש תביעה לביטוח הלאומי בגין תאונת עבודה. בכל מקרה על פי הערכתי אם נגרם להם נזק משמעותי מדובר בפיצוי כולל שמוערך בכ-2 מיליון שקלים. זאת עוד לפני עלות תיקון שני הרכבים שהיו מעורבים בתאונה ונזק לתשתיות הצומת.

הנהג שנפגע סיפר בתקשורת כי הוא היה בדרך מהעבודה להפקיד כספים בבנק, אך קודם לכן הוא הסיע לביתו עוד קרובי משפחה. לאור התיאור הנ"ל, כנראה שהתאונה לא תיחשב כתאונת עבודה ולכן לא יוכל לתבוע את הביטוח הלאומי עבור נכות מעבודה.

יחד עם זאת, מכיוון שהיו צפוים לו עשרות שנות עבודה כעצמאי עד גיל 70-75, גם אם תיוותר לו נכות של 30% אחוזים לדוגמא, הוא יוכל לזכות לפיצוי שיכול להגיע גם למיליון וחצי שקלים. אם יצטרך לצרוך קנאביס על בסיס קבוע, מדובר בפיצוי נוסף של כחצי מיליון שקלים.

סוגיה מעניינת נוספת היא האם הנהג חצה את הצומת באור אדום על דעת עצמו או שקיבל הוראה מהשר לעשות זאת. מבחינת אשמה, לא רק הנהג נושא באשמה אם יוכח שאכן חצה את הצומת באור אדום אלא גם השר עצמו ואולי בעיקר השר שהוא אחראי על נסיעתו של נהגו, זאת למרות שלנהג שיקול דעת בלעדי. תביעה אישית נגד השר לא תועיל כי לשר ישנה חסינות מהותית בפני תביעות, על אף העבירות שמיוחסות בעברו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עו"ד אריה שילאנסקי. יוהנס פלטן,
עו"ד אריה שילאנסקי. "פיצוי כולל של כשני מיליון שקל, לא כולל עלות תיקון שני הרכבים שהיו מעורבים בתאונה ונזק לתשתיות הצומת"/יוהנס פלטן

אם הספר אינו זקוק לכסף מיידי, כדאי לו כנראה להגיש את תביעתו לאחר תקופה, על מנת לוודא שלא יתפתחו נכויות נוספות כדוגמת פיברומיאלגיה, CRPS - תסמונת כאב כרונית או החמרה בנזק הנפשי.

עד אז הוא יוכל לתבוע '"תשלום תכוף" של כ-100 או 200 אלף שקלים, על חשבון הפיצוי העתידי. הפיצוי התכוף נועד לכיסוי הוצאות מיידיות. בנוסף הוא יוכל להגיש תביעה לביטוח לאומי בגין "נכות כללית" בסך כ-4,200 בחודש ואף תביעה עבור "שירותים מיוחדים" ולקבל פיצוי חודשי שבין 1,600 ל-3,000 שקל בחודש.

מכיוון שהוא עצמאי, אם תהיה לו נכות זמנית בשיעור של 90% ומעלה הוא יוכל גם להגיש תביעה לפטור ממס הכנסה. בנוסף בתקופת אובדן כושר העבודה שלו הוא יוכל להגיש תביעה לקרן הפנסיה שלו. אם יהיה מוגבל בניידות הנהג יוכל להגיש תביעה גם נגד משרד הבריאות. לסיכום ניתן לבחור מבין מספר מסלולי פיצוי בהתחשב בהכנסותיו לפני התאונה.

הכותב הוא בעל משרד עורכי דין העוסק בתביעות בגין תאונות דרכים וביטוח לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully