וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נרגשים ואסירי תודה": החברה הישראלית נמכרה בסכום עצום

עודכן לאחרונה: 2.5.2024 / 9:56

קרן פרמירה רוכשת את הסטארט אפ הישראלי BioCatch לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר: "עקבנו אחרי החברה בהתלהבות גדולה במשך מספר שנים והביטחון שלנו בהממשיך להתחזק"

בטחון מידע מציל חיים!/ענף הדרכה אמ"ן.

סטארט אפ ישראלי בתחום מניעת ההונאות המקוונות נמכר לפי שווי עצום של 1.3 מיליארד דולר. קרן פרמירה רוכשת את השליטה בחברת BioCatch, זאת לאחר שכבר השקיעה בחברה בתחילת 2023 והחזיקה במניות מיעוט בה עד כה.

BioCatch עוסקת בתחום מניעת הונאות מקוונות ופשעים פיננסים על ידי שימוש בלמידת מכונה ובינה מלאכותית מבוססת ביומטריה התנהגותית, ומרבית מניותיה נרכשות כעת על ידי קרן פרמירה שהיא ענקית השקעות גלובלית. לפי החברה רכישה זו צפויה להאיץ את התרחבות החברה לגיאוגרפיות נוספות ולתמוך בהמשך צמיחת החברה, הן בצורה אורגנית והן על ידי ביצוע מיזוגים ורכישות.

לפי תנאי ההסכם, הקרן תרכוש את רוב מניותיה של החברה, בעיקר מ- Bain Capital Tech Opportunities ו-Maverick Ventures, בעסקה על פי שווי פעילות של 1.3 מיליארד דולר. לצד פרמירה, המשקיעות הקיימות Sapphire Ventures ו-Macquarie Capital יגדילו גם הן את אחזקתן בחברה.

BioCatch פיתחה ומובילה את תחום זיהוי ומניעת ההונאות והלבנת ההון באמצעות ביומטריה התנהגותית אשר משתמשת ביכולות למידת מכונה ובינה מלאכותית לאבחנה בין משתמשים לגיטימיים לגורמים עברייניים שמשתמשים בתוכנות תקיפה, הונאה או סחיטה. האלגוריתם של BioCatch מנטר ומנתח את דפוסי ההתנהגות הדיגיטליים של מאות מיליוני לקוחות בנקים ומספק תובנות לגבי לגיטימיות הזהות וההתנהגות שלהם מבלי לפגוע בפרטיותם. לפי החברה, עד כה הצליחה למנוע מלקוחות הפסדים בסך כולל של מעל ל-3.5 מיליארד דולר.

גדי מזור חברת BioCatch. BioCatch,
מזור. "שמחים לקבל את פרמירה כבעלי השליטה בחברה"/BioCatch

קרן הצמיחה של פרמירה השלימה השקעת מיעוט ראשונית בחברה בתחילת 2023, אותה סיימה החברה עם צמיחה של 49% בהכנסות השנתיות החוזרות (ARR) אשר הביאה את החברה לחצות את רף 100 מיליון דולר ARR, ולעבור לרווחיות תפעולית (EBITDA). כיום, בסיס הלקוחות הגלובלי של החברה כולל מעל 190 מוסדות פיננסיים, ויותר מ-30 מתוך 100 הבנקים הגדולים בעולם.

"פרמירה השקיעה בתחום אבטחת המידע במשך שנים. עקבנו אחרי BioCatch בהתלהבות גדולה במשך מספר שנים, ואחרי יותר משנה שאנחנו בעלי מניות בחברה - הביטחון שלנו בחברה, בפוטנציאל הצמיחה שלה, במובילות הטכנולוגית שלה, ובצוות ההנהלה שלה, ממשיך להתחזק. אנחנו נרגשים להפוך לבעלי מניות הרוב בחברה ומצפים להמשך שותפות מוצלחת עם גדי וצוות החברה במטרה להאיץ את צמיחת החברה ואת התרחבותה בשנים הבאות", אמר סטפן דז'יארסקי, שותף בסקטור הטכנולוגיה ומנהל משותף של קרן הצמיחה של פרמירה.

גדי מזור, מנכ"ל BioCatch, הוסיף: "לאחר שבנינו שותפות חזקה עם פרמירה בשנה האחרונה, אנו שמחים לקבל אותם כבעלי השליטה בחברה ואנו נרגשים להוביל את BioCatch לשלב הבא יחדיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully