וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרום: מתן בלעדיות לעסק בקניונים תוגבל ל-10 שנים

אורה קורן

24.3.2003 / 9:44

בספטמבר פירסם הממונה על ההגבלים העסקיים טיוטה של "פטורי סוג" הכוללת גם את עניין הבלעדיות בקניונים, ובימים הקרובים יפורסמו הנהלים המחייבים



מתן בלעדיות לעסק בקניונים או במרכז מסחרי באזור עירוני תוגבל ל-10 שנים ותתאפשר רק אם בטווח של 2 קילומטרים נמצאים לפחות שני מתחרים לעסק - כך אמר אתמול הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום; בספטמבר פירסם שטרום טיוטה של "פטורי סוג" הכוללת גם את עניין הבלעדיות בקניונים, ובימים הקרובים יפורסמו הנהלים המחייבים.



עד לכניסת פטורי הסוג לתוקף נדרש אישור הממונה על ההגבלים העסקיים לכל בקשה של עסק לקבלת בלעדיות. לאחר כניסת הפטורים לתוקף יוכלו עסקים העומדים בתנאים לחתום על הסכמי בלעדיות ללא פנייה לממונה. פטורי הסוג נועדו להקל על המגזר העסקי ולצמצם את מעורבות הרגולטורים במשק.



רשתות גדולות נוהגות להתנות פתיחת סניפים בקניונים בכך שלא תיכנס אליהן רשת מתחרה. כך, בקניונים בהם שוכרות שטח חברות כשופרסל, סופר-פארם או מקדונלדס אין נוהגים להשכיר שטחים לחברות המתחרות בהן ישירות. התניית בלעדיות נחשבת לכאורה הסדר כובל האסור על פי כללי ההגבלים העסקיים ולכן מחייבת התערבות של הרשות להגבלים עסקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully