וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היבוא מטורקיה עמד על 4.6 מיליארד דולר ב-2023: "המפסידים העיקריים הם הסוחרים הטורקים"

2.5.2024 / 21:18

באיגוד לשכות המסחר אומרים כי "מדובר בחדשות מצערות מאוד, לאורך השנים הקפידו במגזר העסקי בשתי המדינות שלא לערב יחסים כלכליים עם התפתחויות פוליטיות"; נתוני האיגוד מגלים כי הענף המרכזי שכולל יותר מרבע מהיבוא מטורקיה הוא מתכות

בווידאו: סרטונים של המעצרים של סוכני המוסד שביצעה משטרת טורקיה 02.01.24/ללא

היקף היבוא מטורקיה עמד על 4.6 מיליארד דולר ב-2023 ומיליארד דולר ברבעון הראשון של 2024. הענך העיקרי שכולל 27% מהיבוא מהמדינה הוא מתכות, ואחריו מכונות וציוד חשמלי עם 13%.

הרשימה המלאה כוללת גם פלסטיק וגומי (9%), אבן, גבס, זכוכית ומלט עם 8% מכלל היבוא, כלי רכב וחלפים לרכב עם 7%, מינרלים שמהווים 5% מהיבוא.

באשר ליצוא לטורקיה מדובר בנתון נמוך יותר שעמד על 1.56 מיליארד דולר ב-2023, ו-420 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024.

הענפים העיקריים ב-2023 כללו מוצרים כימיים (44%), מתכות (14%), פלסטיק וגומי (13%) ומכונות וציוד חשמלי (10%).

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בנאום לחברי מפלגתו בפרלמנט, 29 בנובמבר 2023. רויטרס
ארדואן. לפי הדיווח טורקיה החליטה להפסיק לחלוטין את כל הייצוא והייבוא של סחורות מישראל ואליה/רויטרס

"מדובר בחדשות מצערות מאוד", אמר נשיא איגוד לשכות המסחר שחר תורג'מן. לדבריו, "לאורך השנים הקפידו במגזר העסקי בשתי המדינות שלא לערב יחסים כלכליים עם התפתחויות פוליטיות וחבל שהרשויות בטורקיה לא שומרות על מסורת זו.

"המפסידים העיקריים מהמהלך של ארדואן הם הסוחרים הטורקיים ולא מדינת ישראל. כלכלת ישראל מספיק חזקה בשביל למצוא חלופות ליבוא מטורקיה וכך נעשה גם אנחנו בלשכת המסחר, נסייע לכל חברי הלשכה שמקיימים קשרים מסחריים עם התעשייה הטורקית לאתר יעדי יבוא חדשים. כולנו תקווה שגם המשבר הזה יחלוף במהרה ונחזור לעשות עסקים עם המגזר העסקי בטורקיה, אנחנו למודי משברים מול ארדואן והממשל הטורקי, ובטוחים שגם זה יעבור."

ימים אחרונים

הזדמנות אחרונה למבצע מאי בתמי4: חודשיים ראשונים חינם

לכתבה המלאה
שחר תורג'מן. ניב קנטור,
תורג'מן. "כלכלת ישראל מספיק חזקה בשביל למצוא חלופות ליבוא מטורקיה"/ניב קנטור

מוקדם יותר היום (חמישי) דיווחה סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג שטורקיה החליטה להפסיק לחלוטין את כל הייצוא והייבוא של סחורות מישראל ואליה. בלומברג ציטטה שני מקורות טורקים יודעי דבר.

שר החוץ ישראל כ"ץ מיהר להגיב באומרו שנשיא טורקיה ארדואן מפר בהחלטה להפסיק את יחסי הסחר עם ישראל הסכמים. "כך מתנהג דיקטטור, תוך התעלמות מהאינטרסים של העם הטורקי ושל אנשי עסקים, והתעלמות מהסכמי סחר בינלאומיים", כתב כ"ץ ב-X.

כ"ץ הוסיף שהוא הנחה את משרד החוץ לפעול כדי ליצור אלטרנטיבות למסחר עם טורקיה, תוך התמקדות בייצור מקומי ובייבוא ממדינות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully