וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה סמוטריץ', בוא נראה אותך מתפטר

4.5.2024 / 8:43

שר האוצר שביקר את ראש אמ"ן על אי לקיחת אחריות ולאייזנקוט הטיף להצניע לכת, מוזמן לאור הכישלון הקולוסאלי במלחמת יוקר המחייה לממש את איומיו ולהתפטר

סמוטריץ׳ במימונה עם מפונים קוראים לנתניהו להורות על כניסה לרפיח - עכשיו/מערכת וואלה!

הפסח והמימונה שבהם לקחנו פסק זמן מצרות הכלכלה חלפו ביעף. בשטף אירועי החג נשכחה מזמן ההחלטה הכואבת של חברת הדירוג הבינלאומית S&P להוריד את דירוג האשראי של ישראל.

מי שהתעלם מההחלטה בזמן אמת היה שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. מאידך אירועים אחרים שעליהם דווקא בחר כן להגיב היו מתחומי הביטחון הרחוקים מהתמחותו.

את ראש אמ"ן המתפטר האלוף אהרון חליוה ביקר על אי לקיחת האחריות ודרש להפקיע מהרמטכ"ל את ההחלטה על מינוי מחליפו. חסר המודעות העצמית הטיף לגדי אייזנקוט, על הצורך ב"קצת צניעות" לאחר שהזהיר מסחיטה באיומים כנגד נתניהו בעניין הכניסה לרפיח.

הביקורת על צה"ל ומפקדיו מגיעה ממי שנקלע לשירות צבאי שנמשך בערך דקה וחצי. ואם כבר מדובר על כישלונות, האם לא הגיע הזמן שסמוטריץ' וראש ממשלתנו שהתייחסו לשלטון החמאס כנדל"ן מניב ייקחו אחריות ויגאלו אותנו מייסורינו?

נראה את אדון שר האוצר שסחט מנתניהו תפקיד שר במשרד הביטחון מממש סוף סוף את איומיו ומתפטר. הציפיה מנתניהו היא לעשות את מה שרוב הציבור משתוקק לפי הסקרים והוא הקדמת הבחירות.

הצחקתם אותם! לקיחת אחריות מצד נתניהו דומה לאפשרות הכניסה לרפיח. לקיחת אחריות של סמוטריץ' אינה יותר סיפורי גרנדמייזר. שר האוצר בורח מאחריות בתחום הביטחוני אבל הלוואי וזה היה התחום היחיד.

בצלאל סמוטריץ'. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
סמוטריץ'. בכלכלה הוא גרוע הרבה יותר מאשר בביטחון והתחרות אינה פשוטה/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בכלכלה הוא גרוע הרבה יותר והתחרות אינה פשוטה. כבר הזכרנו את ההתעלמות הבוטה מהחלטת S&P להוריד את דירוג האשראי של ישראל. במלחמה ביוקר המחייה כהונתו מסתכמת בכישלון מוחלט.

מחירי הדיור ממשיכים לטפס בין השאר בגלל ירידה בהתחלות הבנייה והתנגדותו להבאת עובדים פלסטינים בגלל האידיאולוגיה הקיצונית. באין חלופות כולם משלמים את המחיר.

עליית המחירים השבוע מגיעה בנוסף לריבית הגבוהה שהיא תוצר לוואי למדיניות תקציב המופקרת בהובלתו ובגיבוי נתניהו הכוללת את אי ההתמודדות עם הגרעון המטפס בהדרגה ל-150 מיליארד שקל.

שר האוצר של ממשלת המחדל גם שיגר אלינו כטב"מ כשר לפסח שהתפוצץ בכיס האזרחים. הבנזין למכוניות זינק ב-18 אגורות לליטר נוספים ומחירו נסק ל-7.9 שקלים. בתוך 5 חודשים ב-13.8%. אנחנו בדרך לניצחון מוחלט כאחת משיאני מחירי הבנזין העולמיים.

נזכיר שלמעלה ממחצית מחירי הבנזין הם מיסים ומע"מ אבל את זה לא מספרים לנו. יצרני מזון מיוניליבר, שטראוס, החברה המרכזית (קוקה קולה) ותנובה העלו מחירים של 4.5% וצפונה וזה עוד לא הסוף.

החשמל בדרך לייקור נוסף. תעריף המים שכבר התייקר בינואר ב-0.7% צפוי להתייקר ביולי ב-5% נוספים. גם מחיר הלחם שהסמל הגדול ביותר של יוקר המחייה (לבד ממחירי הדיור) עלול להתייקר כשיוסר ממנו הפיקוח.

איך טען יו"ר ש"ס אריה דרעי בציוץ בטוויטר ב-29 לינואר 2022? "ממשלה שמרעיבה ילדים אין לה זכות קיום". אז מה לעזאזל אתה עושה בממשלת נתניהו?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גבר מבואס מחזיק בחשבון חשמל. ShutterStock
חשבון החשמל בדרך לייקור נוסף/ShutterStock

ניתן לגייס את פרקליט השטן ולטעון להגנתו של שר האוצר שנקלע למלחמת אין ברירה שהגדילה את הוצאות הביטחון ואת הגרעון ומנעה את היכולת לטפל ביוקר המחייה או כמו שביבי אוהב לכנות 'החיים עצמם'.

אבל אלה רק טיעונים לעונש או סיפורי גרנדמייזר כלשונו. שר האוצר ניסה תמיד לדחות את הקץ ולקוות לטוב אבל תמיד ידע להאשים את התקשורת. מחירי הבנזין סובסדו וכשראה שזה לא עובד ברח מתחנות הדלק. את ייקור מחירי החלב ב-16% דחה כמו בעסקת תשלומים בכרטיס אשראי.

ייקור מחירי הלחם נדחה בגלל הסכם מפוקפק עם בעלי המאפיות. הפעם האחרונה שוועדת השרים לענייני יוקר המחייה התכנסה הייתה לפני חודשיים ומאז כלום. כאין שר שיאיים בהתפטרות על נושא יוקר המחייה התוצאה הכואבת בלתי נמנעת.

הרמטכ"ל -*הרצי הלוי עם לוחמי ההגנה האווירית 16 באפריל 2024. דובר צה"ל
הרמטכ"ל הרצי הלוי. סמוטריץ' לא מתבייש לתקוף חזיתית את קציני צה"ל כאילו הוא נשיא בית הדין הבינלאומי בהאג/דובר צה"ל

שר האוצר נמלט משדה הקרב הפוליטי (על הצבאי אין מה לדבר) כל אימת שנתקל בזירת מטענים לא צפויה. זו יכולה להיות אש עוינת מחברת דירוג אשראי, מארב קולינרי של יצרן מזון שהעלה מחירים, או RPG שנורה לעברו (מטפורית כמובן) מקהל משתתפים דעתן בכנס כלכלי.

באותה עת, ובגיבויו של נתניהו, לא מתבייש לתקוף חזיתית את קציני צה"ל כאילו הוא נשיא בית הדין הבינלאומי בהאג. הוא גם אינו חושש להתעמת מול האמריקאים ומאיים עליהם בחיסול הרשות הפלסטינאית.

פוליטיקאי מטורלל כזה חייב להניח לנפשנו, ללכת הביתה ולאפשר לדורות הבאים לאחות את השברים. אלא שלצערנו מכיוון שהשקרן בן שקרן לא ייתן לשר ההתנחלויות לפרוש מחשש לגורל ממשלתו, הציבור והאמריקאים חייבים ללחוץ ולהראות לו את הדלת החוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully