וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופחתו הקנסות על משיכת גמלת הפנסיה בגיל פרישה

שלומי שפר

24.3.2003 / 11:16

על פי התקנות הישנות, עובד המפריש לפנסיה פחות מ-5% מהשכר ומעוניין למשוך את הכסף בגיל פרישה, היה מחויב בקנס שבירה של 35%



תקנות מס הכנסה החדשות לקופות הגמל, שפורסמו בסוף השבוע שעבר לחברות הביטוח, קרנות הפנסיה וקופות הגמל, כוללות כמה שינויים לטובת עמיתי הקופות והקרנות. אחד השינויים המשמעותיים נועד לסייע לעמיתי הקופות, המפרישים סכומים נמוכים יחסית, לפדות את הכסף ללא קנסות בגיל פרישה.



על פי התקנות הישנות, עובד המפריש לפנסיה פחות מ-5% מהשכר ומעוניין למשוך את הכסף בגיל פרישה, היה מחויב בקנס שבירה של 35%. מי שהפריש יותר מ-5% - לא נקנס. תקנה זו פגעה באוכלוסיות חלשות יחסית. ההוראה החדשה חלה על קרנות פנסיה ועל פוליסות קצבה של חברות הביטוח.



מבחינת קרן הפנסיה יש עדיפות לכך שהעמיתים ייקנסו, שכן כך נותר יותר כסף בקופה. כעת משהוחלט לבטל את הקנס, צפוי כי הקרנות ישתמשו בהוראה החדשה לצרכי שיווק. הקנסות המשולמים בקרנות הפנסיה במקרים של שבירה משמשים את סוכני הביטוח כאמצעי לשכנע עובדים לחתום על ביטוחי חיים.



שינוי נוסף המיטיב עם עמיתי הקופות הוא אפשרות פדיון קופת גמל בגיל 60, גם לכאלה הממשיכים לעבוד. בעבר, עובד שרצה לפדות את קופת הגמל שלו בגיל 60 היה חייב להוכיח כי היקף משרתו פחת בכ-50% או יותר. כעת עובד יכול להמשיך בעבודתו הרגילה, ובכל זאת למשוך את הכסף שצבר בקופת הגמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully