וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות אוקראינה והרוסים: מערכת הגנה של אלביט תותקן בנגמ"שי צבא ארה"ב

עודכן לאחרונה: 5.5.2024 / 11:34

שש שנים אחרי שגברה על רפאל במכרז לאספקת מערכת הגנה אקטיבית לנגמ"שי הברדלי, קיבלה אלביט הזמנה ראשונה בסך 37 מיליון דולר, שצפויה לגדול למאות מיליוני דולרים

ניסויי יירוט במערכת ההגנה האקטיבית ״חץ דורבן״/אגף דוברות והסברה משרד הביטחון

ב-2018 זכתה מערכת "חץ דורבן" של אלביט במכרז יוקרתי במיוחד: היא גברה אז על מערכת "מעיל רוח" של רפאל בתחרות לבחירת מערכת ההגנה האקטיבית לנגמ"שי הברדלי של צבא היבשה האמריקאי, שיש אלפים כמותו בשירות.

אולם בזמן שמשרד ההגנה האמריקאי רכש מאז מערכות מעיל רוח בכחצי מיליארד דולר עבור טנקי האברהמס, ההזמנות לחץ דורבן התעכבו, בגלל בעיות תקציב והצורך לשדרג את מערכת החשמל של הנגמ"שים האמריקאים כדי שיוכלו לתמוך במערכת ההגנה הישראלית נגד טילים.

בשנתיים האחרונות תרמה ארה"ב לאוקראינה עשרות נגמ"שי ברדלי לטובת מלחמתה בפלישה הרוסית, וצבא ארה"ב קיבל סוף סוף תקציב לרכוש נגמ"שים חדשים, ולצייד אותם בשורת שיפורים, ביניהם מערכת ההגנה. היום דווחה אלביט לבורסה כי קיבלה חוזה ראשון בסך 37 מיליון דולר לאספקה ראשונית של המערכות לאמריקאים, בפרויקט שיימשך שנתיים, ביחד עם שותפתה בארה"ב, חברת ג'נרל דיינמיקס.

בהמשך צפויה החברה לקבל הזמנות נוספות עבור צבא ארה"ב, שבמקור תכנן לצייד מאות נגמ"שים בה, בעסקאות שצפויות להגיע לשווי של מאות מיליוני דולרים. מאז נמכרה המערכת גם לנגמ"שים של צבא הולנד ב-82 מיליון דולר, ולצבא סלובקיה.

נגמש ברדלי אמריקאי מצויד במערכת חץ דורבן. אלביט,
נגמש ברדלי אמריקאי מצויד במערכת חץ דורבן/אלביט

חץ דורבן נבחרה להתקנה גם בנגמ"שי האיתן ובדחפורי הדי-9 של צה"ל, עניין שהמערכה בעזה הוכיחה את נחיצותו, לאור כמו שיגורי ה-RPG ורקטות הנ"ט נגד כוחות צה"ל. חץ דורבן נועדה ליירט את שניהם, כמו גם רחפני נפץ וכטב"מים תוקפים, שהפכו לכלי נשק משמעותי נגד שריון במלחמה באוקראינה.

יהודה (אודי) ורד, מנכ"ל אלביט מערכות יבשה, מסר כי "מערכת ההגנה האקטיבית שלנו חץ דורבן מייצגת חדשנות ברמה הגבוהה ביותר, ומציעה הגנה כוללת כנגד האיומים המתפתחים של שדה הקרב המודרני. באמצעות שותפות אסטרטגית זו עם GD-OTS, אנחנו מתכבדים לתרום לחיזוק נגמ"שי הברדלי, ולהעצים עוד יותר את הכוחות המזוינים של ארה"ב עם יכולות משופרות לטובת מילוי משימותיהם בצורה יעילה ובטוחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully