וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוניברסיטה נכנעה למפגינים, התורם הגדול עוזב: "הבעת אהדה לחמאס"

עודכן לאחרונה: 5.5.2024 / 11:59

המיליארדר היהודי בארי שטרנליכט הודיע על עצירת תרומות לאוניברסיטת בראון לאחר שהסכימה לקיים דיון עם המפגינים על משיכת השקעות מחברות בישראל: "זה לא חינוך אלא תעמולה, איפה היו המפגינים אחרי שהפגיזו אזרחים אוקראינה, סוריה ועיראק?"

מחאה פרו-פלסטינית באוניברסיטת וירג'יניה/טלגרם

אוניברסיטת בראון הסכימה לאחת הדרישות המרכזיות של הסטודנטים הפרו-פלסטינים, ותשלם על כך בעצירת תרומות של אחד התורמים הגדולים שלה.

אחת הדרישות של הסטודנטים באוניברסיטאות רבות בארה"ב וביניהן אוניברסיטת בראון היא "divest" שהיא גם ה-d במינוח bds - Boycott, Divestment and Sanctions.

המשמעות היא עצירת ומשיכת השקעות מגוף מסוים, כאשר מוחים באוניברסיטאות דורשים כי המוסדות יעצרו השקעות או תרומות לארגונים הקשורים לישראל וספציפית מחברות הקשורות למלחמה כגון חברות ביטחוניות.

באוניברסיטת בראון דרשו המפגינים כי בראון תמשוך כל השקעה ב"חברות המאפשרות ומרוויחות מרצח העם בעזה", והנהלת האוניברסיטה הסכימה לקיים פגישה משותפת יחד עם נציגי הסטודנטים ולבחון את הנושא.

Barry Sternlicht. Leon Bennett, GettyImages
שטרנליכט. אמר על ההחלטה כי היא "חסרת מצפון"/GettyImages, Leon Bennett

אחד התורמים הבולטים של בראון, איל הנדל"ן היהודי בארי שטרנליכט, יו"ר ומנכ"ל סטארווד קפיטול גרופ, הפועלת בתחומי הנדל"ן, קניונים, בתים ומלונות, ומנהלת כ-115 מיליארד דולר. הונו האישי של שטרנליכט נאמד ב-3.8 מיליארד דולר על פי פורבס.

ביום שישי האחרון מתח בראון ביקורת קשה על ההחלטה ואמר כי היא "חסרת מצפון", ושהוא משהה את תרומותיו לבראון, שנאמדות ביותר מ-20 מיליון דולר עד כה.

לפי דיווח בניו יורק טיימס, שטרנליכט אמר כי "שום עסקה עם המפגינים לא תוכל לשאת פרי משום ששני הצדדים לא הסכימו על 'עובדות ובהירות מוסרית', כמו גם על היקף הפלישה הישראלית לעזה לאחר מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, שבה נהרגו כ-1,200 ועוד 250 נלקחו כבני ערובה".

את המפגינים הוא כינה "בורים" ואמר כי "זה לא חינוך, זאת תעמולה". לדבריו, "איפה היו המפגינים אחרי שאזרחים הופגזו באוקראינה, סוריה, אפגניסטאן ועיראק?", וכינה את תגובתה של ישראל ביחס למלחמות אחרות "די מאופקת".

הוא טען כי ההחלטה לדון בנושא עם הסטודנטים היא "חסרת עקרונות" וההסדר שהושג משמעותו סימפטיה כלפי חמאס. עוד ציין כי האוניברסיטה צריכה לדחוק פרופסורים שעוסקים ב"דברי שטנה", וכי סטודנטים שלדעתם חמאס הוא "ארגון אציל" צריכים לעזוב את בראון.

בתגובה לדברים נמסר מהאוניברסיטה כי "יש מעט נושאים שנויים במחלוקת עמוקה כמו אלה הקשורים לישראל", כך לפי דיווח הטיימס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully