וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיפלומט פגעה בצרכנים ותשלם קנס של מיליונים

עודכן לאחרונה: 5.5.2024 / 13:06

הממונה על התחרות קונסת את דיפלומט בסכום של כ-9 מיליון שקל בשל פגיעה בתחרות בשוק המזון באמצעות התערבות בשטחי תצוגה ובהעברות תשלומים לקמעונאים שלא כהנחות למוצרים

בווידאו: רועי כהן, נשיא להב - לשכת העצמאים בישראל, בריאיון לתוכנית וואלה פתרנו עם עצות לעצמאים במשבר במלחמה/צילום סטילס: ראובן קסטרו, רויטרס ופלאש 90

דיפלומט פגעה בצרכנים ותשלם קנס ענק של יותר מ-9 מיליון שקל - כך עולה מהודעת הממונה על התחרות. לפי ההודעה, חברת דיפלומט, מהיבואניות והמשווקות הגדולות במשק, התנהלה בניגוד להוראות בחוק קידום התחרות בענף המזון.

דיפלומט תשלם למעלה מ-9 מיליון שקל במסגרת עיצומים מוסכמים בגין הפרות סעיפים בחוק קידום התחרות בענף המזון, העוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה אצל קמעונאים, ובהעברות תשלומים לקמעונאים, שלא כהנחות למוצרים אותם היא מוכרת להם.

דיפלומט היא מהחברות הבולטות בישראל בתחום המזון ומחזיקה את המותגים הנמכרים ביותר בכל קטגוריה, בין היתר פמפרס, היינץ, ג'ילט, טונה סטאר קיטס, פרינגלס, וולה, קיקומן, ג'ייקובס, טמפקס, פיירי, אריאל ועוד ועוד.

דיפלומט הפרה סעיפים בחוק המזון העוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה אצל קמעונאים ובהעברות תשלומים לקמעונאים, בכסף ובשווה כסף, שלא כהנחות למוצרים אותם היא מוכרת להם. ההפרות בסעיפים אלה יכולות לכלול בין היתר התערבות בשטחי תצוגת חוץ מדף לקמעונאים ודרישה שמוצרי סנו ישובצו במיקומים אטרקטיביים, המלצה לקמעונאים בנוגע לתמחור מוצרי סנו, והעברות כספים לקמעונאים שלא במסגרת הנחה על מוצרים ספציפיים.

נעם וימן מנכ"ל דיפלומט אחזקות. קרן בן ציון, דיפלומט אחזקות, עיבוד תמונה
נועם וימן יו"ר דיפלומט. החברה מחזיקה במותגים הנמכרים ביותר/עיבוד תמונה, קרן בן ציון, דיפלומט אחזקות

נסביר - חוק המזון קובע הגבלות על מערכת היחסים בין קמעונאים לספקים, בניסיון למתן את ההשפעה של הספקים הגדולים על רשתות הקמעונאות, כדרך למשל לדחוק ספקים קטנים או לקבוע את המחירים בשוק.

בנוגע להתערבות בתצוגות, מדובר למשל על ספק אשר דורש כי מוצריו יהיו בקופה, בסטנד בולט בכניסה וכיוצ"ב, ומפעיל את כוחו הרב על מנת לכפות זאת ובכך מוצריו מקבלים יתרון תחרותי בחנות.

בנוגע להעברת כסף שלא כהנחה למוצר, בעבר ספקים היו נוהגים לתת לרשתות כסף במקרים שונים, למשל סביב חגים מסוימים וכו', והרשת היתה משתמשת בו כראות עינה. החוק קבע כי יש להפסיק את העברות כספים אלה, אלא במקרה שבו מדובר בהנחה עבור מוצר מסוים: אם למשל הסופר ביקש למכור מוצר מסוים הנחה לקראת החג, והספק הסכים לזכות אותו בגובה ההנחה, מותר לו להעביר לרשת כסף, אך אסור להעביר ללא הצדקה ספציפית וקונקרטית הקשורה למוצר מסוים. לפי הודעת רשות התחרות, סנו עברה על סעיף זה, כלומר העבירה במקרים מסוימים כסף לרשתות, לא הקשר להתחשבנות סביב מוצר ספציפי.

דיפלומט הודיעה לאחרונה על עליית מחירים, כאשר מדובר על עליה ממוצעת של 4% במחירי מוצרי המזון שהיא מייבאת. ואולם כאשר הצרכן יגיע לקופה הוא יגלה שמוצרים רבים התייקרו ביותר מ-10%, רחוק מאוד מהממוצע שפורסם. כך למשל מחמאה של בלובנד דיפלומט התייקרה ב-13%, קורנפלקס פרוסטיס ב-12%, מיונז לחיץ של היינץ ב-12%, פרינגלס ב-14%, וקפה ג'ייקובס ב-14%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully