וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד לפני העלאות המחיר: סל הקניות של רמי לוי התייקר ב-10% בחודש

6.5.2024 / 9:04

בתחילת מאי התייקרו מוצרי החלב המפוקחים והדלק וגררו עמם שורה ארוכה של העלאות מחירים; השוואת סלים מגלה שהרשתות כלל לא חיכו להעלאות הרשמיות והקפיצו את המחירים בשיעור של 6% בהשוואה לתחילת אפריל. רמי לוי מוביל

בווידאו: ד"ר חזי גור מזרחי בריאיון לליאת רון בוואלה פתרנו על הוזלת סל הקניות לפסח/אולפן וואלה

שישה ימים לתוך מאי, ואפשר לקבוע בוודאות שיוקר המחיה שבר שיאים חדשים. דיפלומט היתה הקנרית שבישרה על הצונאמי, ואחריה באה המדינה והעלתה את מחירי הדלק ומוצרי החלב המפוקחים, שהיו יריית הפתיחה בתחרות הנפסדת של מי יעלה את המחירים קודם: סוגת, טירת צבי, החברה המרכזית, תנובה, שטראוס, גד. כשכולם ביחד, הבושה נעלמת.

מי שחשב שרשתות השיווק ישמשו מגן לצרכנים בפני היבואנים והיצרנים, טעה. אחרי הנסיון הכושל של שופרסל לעשות זאת לפני כשנה וחצי, כשסירבה לאשר ליוניליוור העלאת מחירים וזכתה לכתף קרה מהם, אף אחת מהקמעונאיות לא מוכנה להסתכן באובדן לקוחות שילכו לחפש את המוצרים שהורידה מהמדפים אצל המתחרים. אלא שמתברר, שלא רק שהן לא מתכוונות לסייע, הן עשו את ההיפך והעלו בחודש האחרון את המחירים בלי ליידע אותנו, וחמקו מהביקורת בחסות החשאיות.

המכון לחקר הקמעונאות, בניהולו של ד"ר חזי גור מזרחי, ערך השוואת בין סלי קניה בתחילת אפריל לסלים זהים ב-1 במאי, טרם העלאות המחירים, הכוללים 149 מוצרים שכיחים במותגים ידועים - מוצרי חלב, עוף ודגים, מוצרי בישול ואפיה, טיפוח הגוף, נקיון הבית, ושתיה קלה וחריפה. בדיקת הסל נערכה בתשע רשתות השיווק המובילות והממצאים מוציאים מהדעת: הסלים התייקרו בשיעור של 6%.

רמי לוי מציג את התו המלא. יח"צ,
לוי. מוביל את הרשימה עם התייקרות של 9.79% בחודש אחד/יח"צ

שיאנית עליות המחירים היא דווקא הרשת של רמי לוי, "שיווק השקמה", שבה עלו המחירים ב-9.79%, עוד לפני צונאמי ההתייקרויות. ביוחננוף זינקו המחירים ב-8.5%, קרפור היפר ב-7.68%, ב"אושר עד" ההתייקרות עמדה על 6.57% ובטיב טעם 5.56%. הרשת שבה שיעור ההתייקרות היה הנמוך ביותר היא שופרסל דיל.

ב-3 באפריל, הסל הזול ביותר היה אצל רמי לוי, ועמד על 1,847.49 שקלים, אחריו אושר עד, עם 1,877.7 שקלים, ואילו בפרש מרקט נדגם הסל היקר ביותר, על סך 2,271.74 שקלים. ב-1 במאי, מהפך. הסל הזול ביותר היה של אושר עד, למרות שזינק ל-2,001.04 שקלים, רמי לוי בא מייד אחריו עם 2,028.35 שקלים, ופרש מרקט המשיכה לשמור על ההישג המפוקפק של הסל היקר ביותר, בעלות של 2,357.04 שקלים.

מה עדיף, הכרזה על עליית מחיר או התייקרות זוחלת? שתי האופציות גרועות באותה המידה. מה שיותר גרוע, זה מדינה שלא נמצאת בכלל באירוע ומפקירה את האזרחים גם בחזית הכלכלית. שר האוצר מדבר רק פוליטיקה וביטחון, ומתעלם מהפצצה שמונחת על השולחן ושר הכלכלה נמצא בכלל בפריז, כאילו כלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully