וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחים לדם אחים לחיים" - אוניברסיטת בר אילן קיימה את כנס אתגרי החברה הדרוזית בישראל 2024

7.5.2024 / 13:38

השייח מוואפק טריף, המנהיג הרוחני של החברה הדרוזית בישראל: "אנו מבקשים לראות את צרכי החברה הדרוזית בעוד שנים רבות מדובר במיטב בנינו שנלחמים כרגע בכל החזיתות ושמשפחותיהם ללא תשתיות וחשמל. איננו מבקשים טובות, אנו מבקשים הסדרת תשתיות, שהמדינה תקיים חובותיה"

כנס אתגרי החברה הדרוזית 2024. דוברות אוניברסיטת בר-אילן,
כנס אתגרי החברה הדרוזית 2024/דוברות אוניברסיטת בר-אילן

אוניברסיטת בר-אילן קיימה אתמול את הכנס " אתגרי החברה הדרוזית בישראל 2024 - אחים לדם אחים לחיים".

השייח מוואפק טריף, המנהיג הרוחני של החברה הדרוזית בישראל: "אנו מבקשים לראות את צרכי החברה הדרוזית בעוד שנים רבות מדובר במיטב בנינו שנלחמים כרגע בכל החזיתות ושמשפחותיהם ללא תשתיות וחשמל. איננו מבקשים טובות, אנו מבקשים הסדרת תשתיות, שהמדינה תקיים את חובותיה לאזרחיה"

את הכנס הוביל מרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים, ולקחו בו חלק נציגים מהחברה הדרוזית, מהאקדמיה והבטחון; שיח' מוואפק טריף, המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, מר יאסר עטילה, לשעבר מנהל חטיבת המדיה בערבית בתאגיד השידור, מר ג'אבר חמוד, יו"ר פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות, עו"ד מחמוד שנאן, מנכ"ל המרכז למורשת הדרוזים בישראל, ד"ר רמזי-חלבי יו"ר ארגון יד לבנים הדרוזים ומכינת כרם-אל.

כנס אתגרי החברה הדרוזית 2024. דוברות אוניברסיטת בר-אילן,
כנס אתגרי החברה הדרוזית 2024/דוברות אוניברסיטת בר-אילן

פרופ' איתן שמיר, ראש מרכז בס"א, באוניברסיטת בר-אילן, פרופ' יובל אלבשן, ד"ר עינת וילף, ח"כ לשעבר, מהקריה האקדמית אונו, פרופ' ירון זליכה, החשב הכללי לשעבר, גרשון הכהן, אלוף במיל', ממרכז בס"א, ד"ר ענאן ווהבי, אל"מ (מיל') המחלקה למדעי המדינה, מאוניברסיטת חיפה, מר ג'אבר חמוד, יו"ר פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות, אמיר אביבי, תא"ל במיל', עו"ד עסאם חאמד, אל"מ (מיל'), יועץ מיוחד לשר הפנים לענייני התכנון במגזר הדרוזי, נאהדה מנסור, מנכ"לית מועצה מקומית דיר אל אסד.

השייח מוואפק טריף, המנהיג הרוחני של החברה הדרוזית בישראל: "אנו מבקשים לראות את צרכי החברה הדרוזית בעוד שנים רבות. מדינת ישראל העוצמתית הצליחה לדאוג להתיישבות, לעולים חדשים, הקימה מפעלים ועוד. אני מתקשה להבין כיצד מדינה שעשתה כ"כ הרבה לא מצליחה למצוא פתרונות למצוקת דיור של כ150,000 אזרחיה הדרוזים.

הנושא משפיע על החברה הדרוזית ועל צעיריה ועתידם. מדובר במיטב בנינו שנלחמים כרגע בכל החזיתות ושמשפחותיהם ללא תשתיות וחשמל. איננו מבקשים טובות, אנו מבקשים הסדרת תשתיות, שהמדינה תקיים את חובותיה לאזרחיה. הסדרת נושא הדיור, ביטול קנסות למי שבנה על אדמתו הפרטית, לצורך קיומי. הם אינם עבריינים.

אני מצפה מאנשי אקדמיה שיבחנו פתרונות למען המדינה ויניחו תוכניות למקבלי החלטות.
פיתוח תעסוקה לחברה הדרוזית יכול להיות מנוף כלכלי. יש לחשוב באופן יצירתי ומחוץ לקופסה, כך נהגו ראשי המדינה בעשורים הראשונים להקמת המדינה. אחדות בעם זה המפתח להצלחת המדינה. אנו מודים למרכז בס"א ונשמח לכל שיתוף פעולה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כנס אתגרי החברה הדרוזית 2024. דוברות אוניברסיטת בר-אילן,
כנס אתגרי החברה הדרוזית 2024/דוברות אוניברסיטת בר-אילן

ד"ר עינת וילף, ח"כ לשעבר: "לחוק הלאום יש בעיה מרכזית - הוא צריך גבול. הזכות לחזרה היא בלעדית למדינת ישראל. כולם בגבולות המדינה צריכים להיות אזרחים שווים. זה מה שיסגור את המעגל הזה. מבחינת פנינו לאן, נראה אם ה7.10 קרע קרע ויוביל לשינוי דרמטי או שהכל יחזור כפי שהיה.

מדינת ישראל תצטרך להיות חברה מגויסת, לשנים קדימה. בעיניי מי שאידיאולוגית לא מוכן להתגייס אין לו מקום במדינת ישראל, עם כל הכבוד, תפילות לא מגנות על מדינת ישראל. כל המגזרים צריכים להתגייס. מי שלא מוכן להתגייס מוציא את עצמו מהכלל, ואין לו מקום במדינת ישראל. כל מנגנוני הרווחה במדינת ישראל לא יכולים להינתן למי שמוציא את עצמו".

  • עוד באותו נושא:
  • כנס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully