וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין של עמותת נט"ל מציג את הקושי של לוחמים לחזור לשגרה

עודכן לאחרונה: 7.5.2024 / 14:14

לקראת ציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, שהשנה צפוי להיות שונה וקשה במיוחד, ולרגל ציון 7 חודשים למלחמת 'חרבות ברזל', עמותת נט"ל יוצאת בקמפיין מרגש להעלאת המודעות ל"פציעה השקופה" וכדי לעודד מתמודדים עם טראומה על רקע המלחמה ולפנות לקבלת טיפול נפשי

קמפיין עמותת נט"ל לקראת יום הזכרון, מציג את הקושי של הלוחמים ששבו מהקרב, לחזור לשגרה/יח"צ

עמותת נט"ל המעניקה סיוע נפשי לנפגעי טראומה על רקע מלחמה וטרור, יוצאת בקמפיין מרגש להעלאת המודעות ל"פציעה השקופה" ומעודדת לוחמים ששבו מהקרב לפנות לטיפול נפשי ולהסתייע במגוון המענים הטיפולים אותן מציעה העמותה.

את הקמפיין מלווה שיר חדש ומרגש בשם 'רות עבור' המהווה סינגל ראשון כחלק מפרויקט מיוחד בשם "צד גימל" של המפיק אייל מזיג והכותבים/מלחינים עמרי קסטן ואור מילשטוק ובביצועו של סולן להקת "אתניקס" זאב נחמה, הנתרם לעמותת נט"ל.

השיר נכתב מתוך חוויותיהם האישיות שלהם ושל החברים שלהם מאז השביעי באוקטובר וצועק את צעקת הפוסט טראומה שכמעט ולא נשמעת בין רעשי התותחים. המילים החזקות והעוצמתיות מתארות את הקשיים שחווים השבים מהקרב בחזרה לשגרת החיים היומיומית .

עד כה, הגיעו לעמותת נט"ל כ-40,000 שיחות ופניות לסיוע, כאשר בשבועות האחרונים רבות מהפניות הן ממשרתי כוחות הביטחון השבים מהלחימה ומבקשים סיוע בהתמודדות עם החזרה הביתה.

שניים מהמשתתפים בקליפ הם מתמודדים אשר טופלו בנט"ל ומטפחים קריירת משחק. אביב אברהם מוטולה, שמתמודד מזה שנים עם פוסט טראומה מפיגוע שאירע במהלך שירותו הצבאי, שבקליפ מציג את המעבר החד והלעיתים בלתי אפשרי בין שדה הקרב לחזרת לשגרת עבודה. השני ליאור שלפן שמתמודד עם טראומה משירותו הקרבי בהנדסה קרבית. בקליפ מציג ליאור את הקושי של לחזור לשגרת בילויים וליהנות ממסיבה שהחוויות מהשירות לא מרפות.

התשדיר יעלה וישודר בערוצי הטלוויזיה והרדיו, ובדיגיטל והוא מזמין את הציבור לפנות לנט"ל לקבלת טיפול נפשי, בעיקר בעת הזו, הקו פעיל 24/7 במספר 1-800-363-363.

קמפיין עמותת נט"ל - הקושי של לוחמים ששבים מהקרב לחזור לשגרה. אבי זוארץ,
קמפיין של עמותת נט"ל מציג את הקושי של לוחמים לחזור לשגרה/אבי זוארץ

אפרת שפרוט מנכ"לית עמותת נט"ל: "החודשים האחרונים שאנו חווים אינם דומים לאף מקרה אותו חווינו בעבר. הפניות המגיעות אלינו ממחישות את עוצמות הכאב הבל יתואר והטראומה הקשה, שתישא לאורך דורות. השיר מתייחס לגוף, שאמנם חזר מהלחימה אבל הנפש עדיין נשארה בשדה הקרב.

כאמור, אנחנו בעיצומו של האירוע ואפילו בתחילתו אפשר לומר, ויש לאזרחים רבים קושי בניהול החיים - משפחה, עבודה או לימודים והשיר עוסק בפער הזה. חשוב שכולם ידעו שיש למי לפנות, וחשוב לפנות. אני מודה לאור ולעומרי על שתרמו לקמפיין של נט"ל את השיר המרגש המצליח להעביר במדויק את התחושות של השבים מהקרב ולזאב נחמה שנרתם ומבצע את השיר בהתנדבות".

זאב נחמה: "בדרך כלל אני לא מקליט שירים שאני לא כותב, או שהלהקה לא מבצעת אבל ברגע שהשיר הזה הגיע אליי מיד החלטתי שאני שר אותו. מקווה שכל מי שישמע אותו יתאהב בו כמוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully