וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר לשעבר: "סמוטריץ' לא יודע לנהל מכולת. כל שר רוצה למנות את אשתו למנכ"לית"

7.5.2024 / 15:13

שרי האוצר לשעבר ליברמן, מרידור ושטרית דיברו בחריפות על ההנהגה הכלכלית: "מתבייש בחברי הליכוד היום. 38 משרדי ממשלה ו-20 מהם מיותרים", אמר שטרית. לדברי מרידור, "אין מדינה בעולם שהרוויחה מהגלובליזציה יותר מישראל. מה שקורה עם הנידוי והחרמות - זה נזק נורא"

שר האוצר סמוטריץ' במסר לנתניהו: "ללא מבצע ברפיח - לממשלה בראשותך לא תהיה זכות קיום"/ללא קרדיט

שלושה שרי אוצר לשעבר התבטאו היום בחריפות בכנס בוגרי אגף התקציבים. השרים לשעבר אביגדור ליברמן, דן מרידור ומאיר שטרית, אמרו דברים קשים נגד הדרך שמתווה הממשלה וקראו לעצירת הנזק.

דן מרידור אמר כי "ישראל משתנה לנגד עיננו. אנחנו חווים בשינוי מזעזע. מה שהאמנו ועשינו כל חיינו כדי ליצור ישראל חזקה, צודקת יפה, קורס, והיום דוחקים אותנו לפינה.

"רואים את ההתדרדרות במעמדנו הבינ"ל, רואים את השינוי הפנימי בתוך החברה הישראלית. אני זוכר, ורבים כאן זוכרים ויכוחים על חירות-מפא"י, אבל היתה מערכת יחסים אחרת. לא היתה התקפה על הידע, ההשכלה והחכמה. הפופוליזם היום משנה את הצביון שלנו. כל חיי אני מרגיש לא רק אזרח של מדינה, אלא שותף לפרויקט ענק. היום פועלים ברגל חזקה בכיוון הפוך".

עוד אמר מרידור כי "לו היה מנחם בגין שואל דעת קהל, לא היה הסכם עם מצרים. הוא לא הלך לסקר. בן גוריון לא היה מקים ממשלה לו היה עושה סקרים. היום שתיקת 63 פוליטיקאים מרגישה כמו דגים באקווריום".

שרי האוצר לשעבר: דן מרידור, אביגדור ליברמן, מאיר שטרית. יח"צ,
מרידור, ליברמן ושטרית. "שתיקת 63 פוליטיקאים מרגישה כמו דגים באקווריום"/יח"צ

מאיר שטרית אמר כי "אתם מתפלאים על ניתוק בין הדרג המקצועי לפוליטי? נבחר דרג פוליטי שלא מבין מהחיים שלו. נבחר שר אוצר שלא יודע לנהל מכולת. כשפועלים לביטול עילת הסבירות כשכל שר רוצה למנות את אשתו למנכ"לית, זו התוצאה".

בנוגע למדיניות הכלכלית של הממשלה אמר ליברמן כי "אי אפשר בזמן מלחמה בעוד הגרעון תופח, לשמור על כסף קואליציוני. בתקציב המדינה מופיע פרק של 5.8 מיליארד שקל תקציבים קואליציוניים. חלוקת כסף למקורבים. יש משרדים שחובה לבטלם, משרדים בלי זכות קיום ומיותרים".

הוא הוסיף כי "חובה להביא רבע מיליון עובדים זרים כדי להזיז את שוק הבנייה, חקלאות, מלונאות, תעשייה. הכוח היצרני העיקרי נמצא כבר 7 חודשים במילואים. אין עובדים פלסטינים ואין זרים. האובדן למשק עצום. המוח היהודי, ההייטק - בהתמוטטות. יזמים צעירים, סטרטאפיסטים, החבר'ה הכי מוכשרים, לוקחים את הלפטופ לכיוון אחד ליציאה ועוזבים. חובה להביא כסף ממוסדיים להשקעות, כדי להשקיע בהייטק הישראלי".

שטרית ציין כי "אין תכנית כלכלית. זה הדבר הכי מטורף שקרה למדינת ישראל. לא רואה תכנית כלכלית, לא דיון כלכלי. כלום. שלוש סוכנויות דירוג הורידו את דירוג מדינת ישראל. אני מתבייש בחברי הליכוד היום. אני אומר לחברי הליכוד: תגידו את האמת. לממשלה הזו ציון נכשל. 20 משרדי ממשלה מיותרים מתוך 38 משרדים. בושה".

לדברי מרידור, "אל תזלזלו בנתניהו: הוא ממוקד בנושא אחת בשרידות הפוליטית שלו, ועד היום הצליח. כשיצאנו עם תכנית הייצוב בשנות השמונים מהמשבר הכלכלי הגדול, אחד הדברים העיקריים שהצעידו את הכלכלה קדימה היתה הגלובליזציה. אין מדינה בעולם שהרוויחה יותר מהגלובליזציה יותר מישראל. מה שקורה לנו היום עם הנידוי והחרמות - זה נזק נורא. הכוח שלנו בחיבורים הבינ"ל.

"צריך ראייה כוללת. מישהו יודע מהי התכנית הכלכלית? נעלמה הבושה. חשוב רק 64 איש בכיס. הממשלה הזו חייבת להתחלף מהר על ידי לחץ ציבורי. אין דרך אחרת בדמוקרטיה. צריך להמשיך בלחץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש הממשלה בנימין נתניהו משוחח עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בעקבות המתקפה האיראנית 14 באפריל 2024. דוברות רה"מ, אתר רשמי
נתניהו. "מישהו יודע מהי התכנית הכלכלית? נעלמה הבושה"/אתר רשמי, דוברות רה"מ

לשאלה כיצד יגיע המשק להתאוששות כלכלית אמר שטרית כי "מעבר להפלת הממשלה, כל המפלגות הציוניות חייבות להתאחד, כדי שתקום ממשלה שתוכל לכתוב חוקה, ממשלה שתוכל לעשות סדר במדינה. הליכוד יעשה את טעות חייו אם ימשיך לשבת בצד של החרדים. צריך להקים ממשלה ציונית אחרת שתוכל לקבל החלטות אמיתיות".

מרידור הוסיף כי " יש לעצור את הלחימה, לקבל את הצעת ביידן. רפיח הפכה כל כך חשובה. אני אגב הייתי ברפיח בחטיבה 7 בשנת 67'. טירוף מערכות. מי יישב ברפיח? מה כל כך חשוב בה? יש לנו אופק מדיני מצד הנשיא הכי אוהד בארה"ב אי פעם לישראל. מה שכרגע מתקדם זה מדינה מהירדן עד הים - זה סוף הציונות, זה אפרטהייד".

לדבריו, "אחד הפשעים של נתניהו זה הלגיטימציה לכהניזם ולגזענות. אנחנו הוצאנו את כהנא מחוץ לחוק. נתניהו - כדי להציל את עצמו - הביא גזענים לממשלה. תלמיד של כהנא, שתולה בחדרו תמונה של גולדשטיין. עלי עדיף עבאס על בן גביר. ציונות היא כל חיי. התנועות החרדיות עשו נזק אדיר. משבשים את המדינה. רואים בנו חברה משיחית. זה נורא. יצחק שמיר ב-84 העדיף ללכת עם שמענון פרס לממשלת אחדות כדי להימנע מהכנסת כהנא! היום הליכוד אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully