וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר כלכלי? תלמידות חרדיות יקבלו הנחה של אלפי שקלים בשכר הלימוד

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 13:55

ידיעות שפורסמו באתרי המגזר החרדי חגגו הנחה של 3,300 שקל בשכר הלימוד של חרדיות בשל אישור תוכנית בעשרות מיליוני שקלים שאמורה לשמש להכנת התלמידות לשוק העבודה; בלשכת השר הממונה אמרו כי "עד היום היתה אפליה לרעת החרדיות", וטענו כי מקורה של הביקורת בגזענות

בווידאו: אלפי נערות חרדיות הגיעו להתפלל, ח"כ קריב הכניס ספר תורה לרחבת הכותל/מערכת וואלה!

אלפי שקלים יופחתו משכר הלימוד של תלמידות סמינר חרדיות - כך נכתב בכלי תקשורת הפונים לחברה החרדית. לפי ההודעה, תקציב של 60 מיליון שקל יועבר למוסדות של רשת בית יעקב ויביאו לירידה של אלפי שקלים בתשלום שכר הלימוד.

לפי הפרסומים, "איגוד הסמינרים מודיע על השקת תכנית 'הזדמנות שווה', פרי יוזמתם של ראשי המפלגות החרדיות, יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר דגל התורה משה גפני אשר קודמה על ידם מול משרד האוצר סביב דיוני התקציב עד להוצאתה לפועל בידי שר העבודה יואב בן צור וסגה"ש לפיתוח חרדי אורי מקלב"

על התוכנית מסופר כי "'הזדמנות שווה' הינה תכנית מקיפה וכוללנית שתעשיר את מקצועות הלימוד והקורסים בסמינרים ותעניק הזדמנות שווה לבנות החברה החרדית להעשרת הידע והכלים וההכנה מעשית ליציאה לתעסוקה. התכנית המושקת בימים אלו תחול כבר בשנת הלימודים הנוכחית - תשפ"ד, ותחול גם על שנת הלימודים הקרובה תשפ"ה. כאשר ההרשאות התקציביות יגיעו למנהלי הסמינרים בימים הקרובים".

סמינר לבנות הוא המקבילה לישיבה גבוהה של חרדים בנים, ולומדים בו בגילאי התיכון וכן שנתיים לאחר מכן, בדומה ללימודי שנות י"ג-י"ד. שכר הלימוד משתנה בין המוסדות והמגמות אך יכול להגיע לסכום של 1,000-1,500 שקל לחודש, ואף מעבר לזה במסלולים מסוימים. הסמינרים כיום מכשירים בין היתר מורות, גננות ובשנים האחרונות גם לעבודה במקצועות טכנולוגיים.

נערות חרדיות. ShutterStock
נערות חרדיות. "לאור הגדלת תקציב זה על ידי בן צור ומקלב, באיגוד הסמינרים החליטו להקל על ההורים"/ShutterStock

בפרסומים דווח עוד כי "באיגוד מנהלי הסמינרים הודו לשר בן צור וסגן השר מקלב על פועלם להעניק תקציב ייחודי ושוויוני לתלמידות החרדיות מהלך אשר יאפשר להם להגדיל את מקצועות הלימוד על ידי מרצים ומחנכים בעלי שם. לאור הגדלת תקציב זה על ידי בן צור ומקלב, באיגוד הסמינרים החליטו להקל על ההורים ולהוזיל את שכר הלימוד השנתי באלפי שקלים לכל תלמידה בהתחשב בפרמטרים השונים, מסלול הלימוד והמוסד. סכום ההוזלה עתיד להגיע עד ל-3,300 שקל עבור שנת לימוד לתלמידות הסמינרים הלומדות במגמות המקצוע שתחת מערך ההכשרות של מה"ט במשרד העבודה, ההוזלה תתבצע כבר בזמן הקרוב".

השרים אף מגיבים לנושא ולוקחים קרדיט מלא על המהלך. בן צור אמר כי "מיד עם כניסתי למשרד העבודה הנחיתי את גורמי המקצוע לגבש תכנית מקיפה לסמינרים ולתוכניות הלימוד שבפיקוח מה"ט במטרה לייצר הזדמנות שווה לכל בת סמינר לרכוש מקצוע איכותי ומתגמל. אני שמח שלאחר עבודה מאומצת הצלחנו לעשות היסטוריה ולגבש תכנית אשר תעשיר את השכלתם המקצועית של אלפי בנות סמינרים ותיתן הזדמנות אמיתית עבורן לרכוש מקצועות יוקרתיים, להתפרנס בעבודה מכובדת תוך שמירה על אורח חייהן ולתרום תרומה אדירה לפריון המשק".

ואילו מקלב המשמש סגן שר לפיתוח חרדי צוטט כאומר "תוכנית 'הזדמנות שווה' מאפשרת למנהלי הסמינרים שלא להתפשר על איכות החינוך ולהביא את אנשי ההוראה מהשורה הראשונה, הפכנו כל אבן סביב דיוני התקציב והקצנו תקציבים משמעותיים מאוד לטובת מוסדות החינוך שמביאים את ההקלה הזו על ההורים ואנחנו שמחים כי מנהלי הסמינרים מסייעים בכך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חה"כ יואב בן צור. ראובן קסטרו
בן צור. "אנחנו לא רוצים שבת חרדית תקבל פחות מבת חילונית"/ראובן קסטרו

ואולם בשיחה עם לשכותו של מקלב נאמר כי אין קשר בין ההפחתה בשכר הלימוד ובין אישור התוכנית, וכי התוכנית משביחה את הלימודים אך לא קשורה לשכר הלימוד, למרות שהדבר נאמר במפורש ובגאווה, תוך מתן קרדיט מלא לשרים. ניסיון לקבל התייחסות לשאלה מדוע הורי תלמידות חרדית זכאיות בימים אלה להנחה בשכר הלימוד ואילו הורי תלמידים חילונים לא, נותרה ללא מענה.

בלשכתו של בן צור, לעומת זאת, התגאו במהלך, שלדבריהם יפחית פער תקציבי בין הסמינרים למכללות בלימוד מקצוע. "אנחנו לא רוצים שבת חרדית תקבל פחות מבת חילונית, עד היום הייתה אפליה ועכשיו אנחנו משווים", אמרו, וטענו כי "הגזענות" היא זו שמעוררת תרעומת על הצעד.

מלשכת השר נמסר עוד כי "לאורך השנים נוצר עיוות היסטורי לפיו תלמידות הסמינרים במה"ט (המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה של משרד העבודה) מתוקצבות בחסר לעומת המכללות הטכנולוגיות האחרות. כתוצאה מכך, שר העבודה יואב בן צור וסגן השר אורי מקלב הביאו תקציב מהכסף הקואליציוני כדי לצמצם את הפערים ולהעשרת הקורסים והכשרות המקצועיות.

"נדגיש כי גם לאחר התוספת התקציבית שניתנה, בעוד שתלמיד/ה במכללה הטכנולוגית במה"ט מתוקצב/ת ב 18,700 שקל בממוצע לתלמיד, התקצוב לבת סמינר הלומדת את אותו מקצוע עומד על 13,300 שקל בלבד, כך שהפערים עדיין גדולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully