וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הם נלחמו יחד בעזה במשך חצי שנה, אז למה הקצין קיבל מענק גבוה פי שלושה?

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 13:29

מילואימניק שגויס ללחימה בעזה ונפצע נדהם לגלות שהמענק שקיבל הקצין שלו גבוה משמעותית: "הדם שלי שווה פחות ממישהו שהיה בסדיר בבה"ד 1? אני זה שחטפתי כדור כדי שהוא יחיה"; בצה"ל הודפים: "מקבלים מענקים שונים לפי קריטריונים, מפקדים מקבלים תגמול נוסף"

הרמטכ״ל פגש לוחמי מילואים בגבול לבנון אנחנו מכינים מתקפה בצפון/דובר צה"ל

זיו שירת כמעט חצי שנה במילואים כלוחם בעזה, בתפקיד קשר סמג"ד. ביום ה-70 למלחמה, נפצע מירי כשהגן על הכוח ועל המפקד שלו, רס"ן במילואים, ולמרות הפציעה המשיך להילחם. כשהשתחרר סוף סוף, וקיבל את מענק המילואים מהמדינה, הוא הרגיש כאילו תוקעים לו סכין בגב. זיו קיבל 10,600 שקלים לחשבון הבנק שלו, ואילו הסמג"ד שלו, עליו הגן בגופו, תוגמל ב-28,000 שקלים על אותה התקופה בדיוק, קרוב לפי שלושה ממנו.

מתברר שלמרות הבטחות הממשלה, ובראשה שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שרואה בעצמו את אבי תכנית המענקים למשרתי המילואים, "משנים את סדרי העדיפויות - מילואימניקים בראש", שיש שווים ויש שווים הרבה הרבה יותר. החיילים הפשוטים, שלוחמים בקו הראשון, נפצעים ונהרגים נמצאים בתחתית שרשרת המזון הצה"לית וזוכים בפירורים כלכליים, בעוד הקצינים מקבלים סכומים גבוהים משמעותית.

"למפקד שלי ולי יש משפחות", זועם זיו, "עזבנו עבודה, חיים, את הכל כדי להילחם למען המדינה, והיינו יחד במשך חצי שנה. למה הוא מקבל כמעט פי שלושה ממני? הדם שלי שווה פחות ממישהו שהיה בשירות הסדיר שלו בבה"ד 1? אני זה שחטפתי כדור כדי שהוא יחיה, כולנו סיכנו את החיים שלנו בדיוק אותו הדבר".

במשרד הביטחון מכירים את הטענות הללו, והפנו אותנו לצה"ל. "משרתי המילואים מקבלים מענקים שונים בהתאם לעמידה בקריטריונים", נאמר בתגובה. "מפקדים במילואים שעומדים בקריטריונים מקבלים תגמול 'מפקד מילואים פעיל' בסך 2,920 שקלים. צה"ל מוקיר את משרתי המילואים וזמינים לכל פניה במוקד המילואים, אתר המילואים וברשתות החברתיות".

התרגיל החטיבתי של חטיבת המילואים כרמלי.24 באפריל 2024. דובר צה"ל
תרגיל חטיבתי של חיילי מילואים. "כולנו הרי נקבל את אותו אות מלחמה ואותה תעודה, אז למה שההוקרה הכלכלית לא תהיה זהה"/דובר צה"ל

גורמים צבאיים הסבירו לוואלה, שמכיוון שהאחריות המוטלת על המפקדים גדולה מזו שעל הלוחמים שאינם קצינים, הם מקבלים שכר גבוה יותר בשירות הסדיר ומענקים גבוהים יותר במילואים. "בימים שבשגרה, אין לי בעיה שהקצינים יקבלו 20% יותר כי הם יוצאים ליותר ימי מילואים, תרגילים והאחריות שלהם גדולה יותר", אומר זיו. "אבל בזמן מלחמה, כשכולנו מקדישים את אותו הזמן והמשאבים, למה הם צריכים לקבל פי שלושה ממני, כששר האוצר הבטיח שהמענקים יהיו שוויוניים?"

"350 אלף מילואימניקים כמוני עזבו הכל, אף אחד לא שאל מה הדרגה שלהם בשדה הקרב. סמכנו על סמוטריץ' וגלנט כשדיברו על מענקים ראויים. זה ראוי? כולנו הרי נקבל את אותו אות מלחמה ואותה תעודה, אז למה שההוקרה הכלכלית לא תהיה זהה, או לפחות קרובה, ולא בפער עצום כזה?

"אם זה ככה, איזה אינטרס יש לי לצאת למילואים הבאים, כששר האוצר עושה איפה ואיפה למילואימניקים שלחמו כתף מול כתף, ומריץ קמפיינים ברשתות החברתיות כאילו הוא מושיע העם. אחרי הכל, כולנו צריכים לחזור לחיות ולפרנס משפחות והמענקים האלה מאוד משמעותיים לכל מי שנלחם. זאת התודה שאנחנו מקבלים".

משר האוצר סמוטריץ' לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully