וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין זיכרון לעצמאות: בית הנשיא לוקח חסות על טקסי המעבר שיתקיימו בערים

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 15:33

המעבר מיום הזיכרון ליום העצמאות הוא קשה תמיד, אך כשזיכרון ה-7 באוקטובר עדיין חי אצל רובנו, המעבר בין שני התאריכים הללו מקבל השנה משמעות מיוחדת. עשרות ערים יקיימו טקסים קהילתיים במעבר שבין יום הזיכרון ליום העצמאות בחסות בית הנשיא

נשיא המדינה יצחק הרצוג. דוברות בית הנשיא,
בין זיכרון לעצמאות: בית הנשיא לוקח חסות על טקסי המעבר שיתקיימו בערים/דוברות בית הנשיא

השנה, במעבר בין יום הזיכרון ליום העצמאות, נחווה בד בבד את הכאב הפרטי יחד עם הלאומי ונעים בין תחושות של אובדן, כאב ויגון לבין תחושות של גאוה, תקוה ורעות.

מתוך האתגר הזה מוביל בית הנשיא יוזמה מרגשת, במיוחד בשנה זו, וגיבש, יחד עם החברה למתנ"סים, טקסי מעבר, שיאפשרו לקהילות מגוונות, חילוניות, דתיות ודרוזית, מכל רחבי הארץ להתמודד עם המעבר המורכב בין יום הזיכרון ליום העצמאות. הטקסים למעשה ייתנו ביטוי לכאב ולתקווה, ליגון ולגבורה, לאבל ולתקומה. עשרות ערים כבר הודיעו כי יקיימו את הטקסים ביניהן ירושלים, נתניה, בני ברק, יקנעם, יד בנימין, סאג'ור, פרדס חנה, אלקנה, בית שאן, לוד ועוד רבות אחרות.

יחד עם החברה למתנ"סים גובש תסריט מפורט לטקסי המעבר, כשכל הטקסטים הנכללים בו נותנים ביטוי למנעד התחושות: שבר, הישרדות, גבורה, רעות, קהילה, ערבות, לכידות, המשכיות, תקווה ותקומה. חלק מהקטעים גם עוסקים בגיבורים המזוהים עם אירועי ה- 7 באוקטובר ביניהם בת שבע יהלומי מקיבוץ ניר עוז, תומר גרינברג ז"ל מפקד גדוד 13 של חטיבת גולני, רחל אדרי מאופקים, יוסף אלזיאדנה תושב רהט, שסיכן את חייו והציל 30 אנשים תחת אש ועידן עמדי.

לצד זה, בית הנשיא מוביל שיתוף פעולה דומה גם עם מועצת תנועות הנוער, במסגרתו גובש אוגדן מיוחד שתנועות הנוער יוכלו לעשות בו שימוש בטקסים שייערכו עם החניכים והחניכות. בין תנועות הנוער שיהיו שותפים למיזם: בני עקיבא, הנוער העובד והלומד, מכבי צעיר, כנפיים של קרמבו, הצופים, המחנות העולים ועוד.

טקסי המעבר וטקסי תנועות הנוער הם בחסות מיזם "מחליפים מילה-יוזמת הנשיא לשיח ישראלי".

עדיה. מעיין טואף,
עדיה ליבוביץ, יועצת בכירה לנשיא ומהצוות המוביל את מיזם "מחליפים מילה"/מעיין טואף

מתוך דברים של נשיא המדינה יצחק הרצוג שישודרו בטקסי מעבר: "הערב, לאחר האסון הגדול שעברנו השנה, ובעיצומה של המלחמה הקשה שאנחנו חווים, הרגעים הללו כואבים ומורכבים אולי יותר מאי פעם. אך המעבר הזה - מראש מורכן לזקיפות קומה, מאבל כבד לתקווה עמוקה -המעבר הזה לא התחיל עכשיו, כי אם כבר בשמונה באוקטובר. הוא התרחש בזכותכם - אזרחי ישראל. בזכות הערבות ההדדית וההירתמות האינסופית, של האומה הישראלית כולה, שהתגלתה במלוא תפארתה, וגילתה דבקות אדירה בחיים. דבקות שאף אסון או פורענות לא יוכלו לה".

עדיה ליבוביץ, יועצת בכירה לנשיא ומהצוות המוביל את מיזם "מחליפים מילה": "במסגרת היוזמה אנחנו מבקשים להניע תהליכי בנייה מחודשים שירכיבו את הכתיבה המשותפת של הפרק הישראלי הבא - פרק של יצירה, אמונה ותקווה גדולה. התרגשנו לראות את מספר הרשויות מכל רחבי הארץ שנענו להזמנתנו לקיים טקסי מעבר בין יום הזיכרון ליום העצמאות. בחצי שנה האחרונה הבנו את חשיבותה ועוצמתה של הקהילתיות, ויש לה גם מקום מרכזי גם במועדים המשמעותיים הללו".

טל בסכס, מנכ"ל החברה למתנ"סים: "אנו נמצאים בימים מורכבים, נעים בין כאב גדול לתקווה, ובכל הקהילות שלנו, שנפגעו במלחמה, מתמודדים עם השכול האובדן. לצד הכאב העמוק, יש חשיבות גדולה להמשכיות טקסי הזיכרון, ויחד עם בית הנשיא, שותפינו במיזם "מחליפים מילה בקהילה", בנינו תכנית מותאמת לעריכת הטקסים עבור הקהילות בשנה זו".

אל מול אתגר הקיטוב בחברה הישראלית והקושי בניהול מחלוקות, החליט הנשיא הרצוג להתמקד במאמץ להפוך את מדינת ישראל והחברה הישראלית למלוכדת יותר. חברה העוסקת בלי פחד במחלוקות בתוכנו. 'מחליפים מילה, היא תרגום חזון הנשיא לתוכנית פעולה. תכנית עשירה ומגוונת הכוללת הפעלת מרכז ביקורים חינוכי חדשני, מרחבים לבניית הסכמות, בתוך בית הנשיא ומחוצה לו, ברחבי החברה הישראלית ובקרב העם היהודי כולו. לכל קול יש מקום, בואו להחליף איתנו מילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully