וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות חדות במדדים בשל הקרבות בעיראק

שירלי יום-טוב

24.3.2003 / 17:39

לומניס מאבדת 10%; UBS ורבורג: העלייה במניה אינה מוצדקת - מינוי מנכ"ל חדש אינו מספיק; מרקורי מאבדת כ-4.5%; טבע יורדת בכ-3%


האופוריה שאחזה בזירת המסחר בוול סטריט בשבוע שעבר, התפוגגה, כך נראה, בפתיחת שבוע המסחר הנוכחי. השווקים, שרשמו עליות חדות, על רקע ציפייה לניצחון אמריקאי מהיר וקל בעיראק, החלו לרשום ירידות חדות עם צלצול הפעמון בוול סטריט. הנאסד"ק מאבד כעת 2.3% והדאו יורד ב-2.5%.

סוף שבוע לא קל עבר על כוחות הקואליציה בעיראק, במהלכו זרמו התמונות העגומות, אם כי לא במלואן, לציבור האמריקאי. נפילתם של חיילי יחידת התחזוקה האמריקאית בשבי העיראקי, והרג ברוטאלי של חבריהם בידי הצבא העיראקי, היו רק חלק מהאירועים שנרשמו בימים האחרונים. לכך נוספה הפלתו בשוגג של מטוס בריטי באמצעות טיל פטריוט אמריקאי, ותקרית מביכה באחד מהמחנות בכוויית, בה הטיל חייל אמריקאי מוסלמי רימון לעבר חבריו במאהל, והרג אחד מהם.

כל התקריות הללו, המצטרפות לדיווחים על גילויי התנגדות מצד הצבא העיראקי וקושי אמריקאי לכבוש יעדים, מתאחדים למאזן המצביע על כך שהמתקפה בעיראק לא תהיה כה קצרה כפי שרבים האמינו. אמונה זו הזניקה קדימה את השווקים בארה"ב בשבוע וחצי האחרונים, והדאו ג'ונס נעל ביום שישי האחרון יום שמיני ברציפות של עליות, לראשונה מאז דצמבר 1998.

פרט נוסף לחובבי הסטטיסטיקות מצביע על כך שהדאו ג'ונס, שעלה במהלך השבוע שעבר בכ-8.5% לרמה של 8,521 נקודות, סיים את השבוע החיובי ביותר עבורו מאז אוקטובר 1982. מדד הנאסד"ק לא נותר הרבה מאחור, והוא הוסיף בשבוע המסחר האחרון כ-6% לרמה של 1,421 נקודות.

בין החברות הישראליות הנסחרות, ממשיכה לרכז עניין מניית לומניס , שמתממשת ב-10% למחיר של 1.4 דולרים במחזור ער, לאחר זינוק של 60% במהלך שלושת ימי המסחר האחרונים. האנליסט סטיבן לוי מבית ההשקעות UBS ורבורג התייחס היום לקפיצה במחיר המניה בציינו כי היא אינה מוצדקת. "מינויו של מנכ"ל חדש הוא צעד מבורך, אך הוא אינו מספיק כדי לשנות את מצב החברה. אנו לא מצפים שבנק הפועלים יוותר על חלק כלשהו מחובה של החברה", אמר לוי.

נראה שהמשקיעים בלומניס קיוו בימים האחרונים לתחילתו של עידן חדש בחברה, שהקפידה לפספס ברבעונים האחרונים את כל התחזיות שסיפקה. עידן זה עשוי להתחיל עם מינויו של אבנר רז למנכ"ל החברה, לאחר התפטרותו מתפקידו כמנכ"ל אלישרא. רז יחליף את אריה גנגר, המכהן בימים אלה כמנכ"ל זמני לאחר פרישתו של יאשה סיטון.

בית ההשקעות פייפר ג'פרי הציג תחזית חדשה להכנסות ורווחי חברת צ'ק פוינט בשנת 2004. האנלסיטים מעריכים כי החברה תדווח על הכנסות של 485 מיליון דולר ב-2004 ועל רווח של 1.04 דולרים למניה (263 מיליון דולר) - צמיחה של 8% מהמספרים הצפויים ל-2003. הם מציינים כי צ'ק פוינט אומנם תצמח בשנה הבאה, אך שולי הרווח התפעולי של החברה עשויים להצטצמם על רקע המשך תחרות מולה ניצבת החברה, בעיקר מכיוונן של סיסקו ונטסקרין. שווי השוק של צ'ק פוינט מסתכם בכ-4 מיליארד דולר והמניה מאבדת כעת 4.2% למחיר של 15.2 דולר.

מניית טבע, שפתחה היום את המסחר במחיר שיא של כל הזמנים - 41.7 דולר, מאבדת 2.7% למחיר של 40.6 דולר. ביום שישי הוסיפה המניה כ-4% ומתחילת השנה היא הניבה תשואה של כ-8%. מרקורי מובילה בשעה זו את הירידות במניות הכבדות כשהיא מאבדת 4.3% למחיר של 32.1 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully