וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשויות הצפון יכריזו ביום העצמאות: "הקמת מדינת הגליל והתנתקות מישראל"

9.5.2024 / 10:11

בנוסף לצעד הקיצוני נערכים תושבי הצפון המפונים להפגין נגד הממשלה ביום העצמאות ולקיים שורה של שיבושים: "לא נשתוק. זה מאבק על חירותנו, כבודנו ועתיד ילדינו"

מטח כבד לעבר הצפון, 27 במרץ 2024/27א'

לראשי הרשויות בצפון נמאס מההתעלמות של הממשלה מהמלחמה המתחוללת כבר שבעה חודשים בגבול עם לבנון, 80,000 התושבים שעדיין מפונים מבתיהם ללא אופק של חזרה הביתה, וגרירת הרגליים בהעברת התקציב שהובטח על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לחיזוק ושיקום הצפון והתוכנית שתתלווה אליו.

בישיבה של חברי פורום קו העימות, הוחלט להכריז ביום העצמאות על הקמת מדינת הגליל והתנתקות חד צדדית ממדינת ישראל. הצעד הקיצוני הזה, ילווה בפעולות נוספות אותן הם מתכננים.

הקש ששבר אותם, היתה תשובתו של רוה"מ בישיבת הקבינט לשאלתו של בני גנץ, כפי שפורסם בחדשות 12. גנץ תהה האם התושבים יחזרו ב-1 בספטמבר, לפתיחת שנת הלימודים לבתיהם, ונתניהו השיב, "מה כבר יקרה אם יחזרו כמה חודשים אחרי ה-1 בספטמבר".

נתניהו עם ראשי רשויות בצפון, נובמבר 2023. לשכת העיתונות הממשלתית,
נתניהו עם ראשי רשויות בצפון, נובמבר 2023. זועמים על דבריו של נתניהו לפיהם ספטמבר הוא לא תאריך יעד/לשכת העיתונות הממשלתית

דבריו עוררו זעם גדול בקרב התושבים וראשי הרשויות, החליטו להסיר את הכפפות ולהילחם על הבית. הצעד הנוכחי בא אחרי שבתחילת אפריל פרסמו חברי הפורום מודעות מחאה, בהן יצאו למכרז פומבי לאיתור ממשלת ישראל. "מכרז פומבי לאיתור ממשלה בישראל!", נכתב במודעה. "פורום יישובי קו העימות מזמינים בזאת הצעות להגשה לממשלה חלופית בישראל כמפורט במסמכי המכרז".

עוד הוסיפו כי "את פרטי המכרז המלא ניתן למצוא במלונות המפונים ובדירות האירוח של העקורים ברחבי הארץ, אצל בעלי העסקים שקרסו בצפון, בשטחי התיירות המתים בצפון, ובמשרדי הרשויות בצפון". פורום קו העימות הזכיר אז שהממשלה התחייבה להעביר לצפון 3.5 מיליארד שקל לפני כמה חודשים, והוסיף בשוליה: "ערבות המכרז: בסך 3.5 מיליארד שקל".

במקביל לפעילות הזו, מתוכננת הפגנות של תושבי הצפון המפונים ב-16 במאי, בירושלים וחיפה, בקריאה "לא להסכם מדיני עם חיזבאללה", ולהחזרת הביטחון באמצעות פעולה צבאית. "זהו קרב שעלינו להילחם בו יחד", כתבו המארגנים, "מאבק על חירותנו, כבודנו ועתיד ילדינו. אנחנו אנשי הצפון לא נשתוק". אלפים הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ שנפתחו לצורך העניין ומתכוונים להשתתף בהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully