וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגירעון עלה ל-7% מהתוצר: "אנחנו בדרך לנתון דו-ספרתי"

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 15:58

הגירעון גדל הן בשל ירידה בהכנסות ממסים והן בשל עלייה בהוצאות, בעיקר על רקע המלחמה: "ארבעה חודשים בלבד מתחילת שנת הכספים, והממשלה כבר פרצה את יעד הגירעון שנקבע בתקציב - 6.6%"

עימות בין סמוטריץ' למשפחות העוטף: "הבן שלך לא בצבא ושלי משרת בעזה"/ועידת המחר של ישראל היום

בשורות רעות למשק: הגירעון המצטבר של ישראל הגיע ל-7% מהתוצר לאורך 12 החודשים האחרונים, שהם כ-132.2 מיליארד שקל, כך פירסם היום (ה') החשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג.

מדובר בעלייה של 0.8% לעומת סוף מרץ, אז הגיע הגירעון לרמה של 6.2%. בהודעת החשב מודגש כי חלק מהגירעון נובע מדחיית מסים, שבלעדיה היה נרשם נתון נמוך יותר של 6.7% בלבד.

הגירעון גדל הן בשל ירידה בהכנסות ממסים והן בשל עלייה בהוצאות, בעיקר על רקע המלחמה. באפריל הסתכמו הכנסות המדינה ממסים ב-31.8 מיליארד שקל, בדומה לנתון שהתקבל ב-2023.

ללא הדחיה בתשלומי מע"מ ייצור מקומי היתה מתקבלת גבייה בסך של 36.6 מיליארד שקל. ההכנסות ממיסוי מקרקעין הסתכמו באפריל 2024 ב-1.1 מיליארד שקל, עלייה של 4% לעומת אפריל 2023.

משמעות הדברים היא כי המדינה תיאלץ לגשר על הפער במוקדם או במאוחר, באמצעות צמצום הוצאות שיבוא לידי ביטוי בצמצום שירותים לאזרחים, ואפשרות נוספת היא באמצעות של העלאת הכנסות, כלומר העלאת מסים או הוספת מסים חדשים.

בצלאל סמוטריץ'. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
"נתניהו וסמוטריץ' המיטו אסון על כלכלת ישראל"/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים, חה"כ ולדימיר בליאק, ביקר את המצב בחריפות ואמר כי "ארבעה חודשים בלבד מתחילת שנת הכספים, והממשלה כבר פרצה את יעד הגירעון שנקבע בתקציב - 6.6%. על פי החשב הכללי, הגירעון המצטבר כבר הגיע ל-7%, וכפי שצפיתי בעת אישור התקציב - אנחנו בדרך לגירעון הדו-ספרתי. הפקרות פיסקאלית, הורדת דירוג האשראי, יוקר המחיה המשתולל - נתניהו וסמוטריץ' המיטו אסון על כלכלת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully