וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא לחברה הבטחונית: צבר הזמנות של 19 מיליארד דולר

9.5.2024 / 19:55

משרד הביטחון מילא מחדש את המחסנים בשל המלחמה המתמשכת: הגידול במכירות בארץ הוביל לתוצאות שיא של התעשייה האווירית, יצרנית החץ וכן כטב"מים וחימושים שכיכבו במלחמה

בווידאו:מיירט ה'חץ' שיירט בהצלחה במרחב ים סוף טיל ששוגר לעבר ישראל 22.02.24/משרד הבטחון

דוחות שיא לתעשייה האווירית ברבעון הראשון של 2024, שנחשב מסורתית לרבעון חלש יחסית. בינואר, פברואר ומרץ רשמה החברה מכירות בשווי 1.43 מיליארד דולר, גידול של 12%, שנובע בין השאר מגידול דרמטי במכירות למשרד הביטחון, שממלא את המחסנים בעקבות המלחמה, והוציא לדרך פרויקטים מסווגים חדשים.

אם ברבעון הראשון של 2023 מכרה התעשייה האווירית בישראל בשווי של 352 מיליון דולר, ברבעון הראשון השנה זינקו המכירות בארץ ב-40%, ל-493. הגידול בייצוא עמד על 3% בלבד, מ-927 ל-939 מיליון דולר. תע"א היא הקבלן הראשי של מערכת החץ, שירטה עשרות טילים באליסטיים במלחמה, ששוגרו מאיראן ותימן, יצרנית כטב"מי השובל והאיתן שמפעיל חיל האוויר במלחמה, חימושים שונים והיא בונה בארץ את הדחפור הבלתי מאויש שמפעיל בעזה חיל ההנדסה, על בסיס קטרפילר D9.

הגידול במכירות הביא את תע"א לגידול של 48% ברווח הנקי שעלה ל-135 מיליון דולר, וכמחציתו אמור לחזור למדינה כדיבידנדים. החברה רשמה גם תזרים מזומנים חיובי בסך 1.78 מיליארד דולר ממקדמות על הזמנות חדשות, וצבר ההזמנות שלה זינק לשיא של 19.1 מיליארד דולר, לעומת 17.7 מיליארד דולר רק לפני כשלושה חודשים.

חלוקה לחטיבות מגלה עד כמה התחזקה הפעילות הצבאית של תע"א. מכירות החטיבות הצבאיות עלו בכ-15% ל-1.22 מיליארד דולר, והרווח הנקי שלהן זינק ב-25% ל-124 מיליון דולר. מכירות חטיבת התעופה, שגם עוסקת באחזקת מטוסי נוסעים, הסבתם למטוסי מטען וייצור מטוס המנהלים גאלפסטרים 280 Gירדו באחוז אחד והרווחיות ירדה ב-40% ל-6 מיליון דולר.

עמיר פרץ. דוברות התעשייה האווירית,
פרץ. "החזרנו לישראלים את תחושת הביטחון האישי והגדלנו את היקף הפניות אלינו מרחבי העולם"/דוברות התעשייה האווירית

יו"ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ, מסר כי "בליל ה-14 באפריל בו הוכיחו המערכות שלנו שהן נותנות תשובה מבצעית טובה להגנה על שמי מדינת גם מפני טילים בליסטיים המגיעים מהחלל, החזרנו לישראלים את תחושת הביטחון האישי שלהם והגדלנו את היקף הפניות אלינו ממדינות רבות ברחבי העולם".

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, מסר כי "העולם כולו נוכח בביצועיהן המרשימים של מערכות החברה למול איומים חסרי תקדים, במתקפות מצד איראן ושלוחותיה, וגם העלייה בכל רחבי העולם לביקוש מערכות החברה, מהווה פועל יוצא של החדשנות והמקוריות שמשיגים עובדי החברה. פרסום התוצאות האלה בשבוע שבין יום השואה ליום העצמאות מוסיפים משנה תוקף למהות של חברה ביטחונית ממשלתית המייצרת פתרונות מהשורה הראשונה בעולם שגם מהווים את חוד החנית לביטחונה של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully