וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות בוול סטריט בעקבות הלחימה הקשה בעיראק; אלטריה נופלת ב-7% בעקבות תבוסה משפטית

דפנה מאור

24.3.2003 / 16:42

יצרנית הסיגריות תידרש לשלם פיצויים של 10 מיליארד דולר; סיטיגרופ יורדת ב-2.6% לאחר התנגדות למינוי מנכ"לה, סנדי ווייל, לדירקטוריון בורסת ניו יורק



ירידות שערים מאפיינות את המסחר בוול סטריט על רקע החרפה בלחימה בעיראק. חששות כי המערכה בעיראק תימשך יותר זמן מהרצוי הובילו לעלייה החדה מזה ארבעה חודשים במחיר האג"ח הממשלתיות ולירידה במחירי המניות. מגזרי הטכנולוגיה מובילים את ירידות השערים, במדד המוליכים למחצה נרשמת ירידה של 2.7%.



נשיא עיראק, סדאם חוסיין, נשא הבוקר נאום טלוויזיוני בו נשבע כי כוחות הקואליציה יספגו אבדות קשות עד שינוצחו ויסולקו מאדמת עיראק. זמן קצר לאחר נאומו של חוסיין הודיעה עיראק כי הצליחה להפיל שני מסוקים אמריקאיים. בכיר בצבא ארה"ב אישר את הפלתו של מסוק בודד דרומית לבגדאד. הטלוויזיה העיראקית שידרה צילומי מסוק חמוש בטילים מונחים ונושא סמלים אמריקאיים. שר ההגנה האמריקאי, דונלד ראמספלד, אמר כי סביר לצפות כי הלחימה תהיה עזה יותר.



יצרנית הסיגריות אלטריה (פיליפ מוריס) נופלת ב-7% לאחר ששופט פסק כי הונתה את לקוחותיה, כשגרמה למעשנים להאמין שסיגריות הנושאות תווית "לייט" (דלות ניקוטין) מסוכנות פחות מסיגריות רגילות. שופט פדרלי קבע כי החברה תשלם פיצויים בסך 10.1 מיליארד דולר. זהו סכום הפיצוי הגדול ביותר שנקבע אי פעם ליצרנית סיגריות בארה"ב.



סיטיגרופ יורדת ב-2.6% לאחר שסנדי ווייל, מנכ"לה, נסוג אתמול מכוונתו להתמנות כדירקטור המייצג את המשקיעים הפרטיים במוצעת המנהלים של בורסת ניו יורק (NYSE), בעקבות ביקורת קשה של התובע המחוזי של מדינת ניו יורק, אליוט ספיצר.



חברות טכנולוגיה גדולות, כולל מיקרוסופט והיולט פקארד , בודקות בחודשים האחרונים אפשרות להתקשרות אסטרטגית הכרוכה ברכישת מניות מיעוט או אף נתח השליטה בחברת שירותי המחשב EDS, דיווח "פיננשל טיימס". EDS (סימול EDS), למרות זאת, יורדת ב-1.7%.



מוטורולה העלתה את הצעת הרכש שלה עבור מניות נקסט לוול (סימול NXTV) שאינן בידה. מוטורולה מציעה 1.18 דולר למניה, לעומת מחיר סגירה של 0.94 דולר ליצרנית ציוד התקשורת רחבת הפס. הפרמיה מובילה לעלייה של 24% במניות נקסט לוול. מוטורולה יורדת ב-1.8%.



חברת השילוח הגרמנית, דויטשה פוסט, צפויה לרכוש רשת הובלות קרקעית בארה"ב תמורת מיליארד דולר. המוכרת היא המתחרה איירבורן (סימול ABF), והרכישה תיעשה באמצעות החברה הבת האמריקאית של דויטשה פוסט, DHL. על העסקה דיווח "וול סטריט ג'ורנל". מניות איירבורן עולות ב-3.3%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully