וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' ובן גביר סוחטים עד תום את התקציב האחרון של ממשלת הליכוד

11.5.2024 / 7:28

נתניהו נוהג כאילו הבחירות לכנסת יתקיימו במועדן אבל שרים בקואליציה ובראשם סמוטריץ' ובן גביר רואים ביום בהיר בחירות בסוף השנה, ודואגים לתחזוק הבייס ולאפיקים סקטוראיליים. לא צריך לרחם על ראש הממשלה שבישל את הדייסה המרה שכעת נאלץ לאכול אותה

מחאה סוערת בירושלים: מפגינים חוסמים לשרים את הגישה לישיבת הממשלה/פורום הגבורה

לאחר שדחפו בכול כוחם את נתניהו לכניסה לרפיח במה שניתן לכנות מבצע דרדל'ה (הזכויות שמורות לבן גביר), מתפנים השנים הסוחטים את כוחם האלקטורלי עד תום למשימות הבאות.

על שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לא חסרה ביקורת אבל דבר אחד אי אפשר לקחת ממנו: החריצות והמרץ הבלתי נלאים. כמה חבל שהם מנותבים בדרך כלל לאפיקים סקטוריאליים והרבה פחות למאבק ביוקר המחייה למשל.

סמוטריץ' מבצע ללא הרף עבודות תחזוקה שוטפות של "הבייס" מתוך הערכה שהבחירות יתקיימו עוד השנה. התנגדותו למסלול קו המטרו M2 שמרכז התחזוקה שלו עובר בקרבת שכונה דתית לאומית בפתח תקווה היא דוגמה אחת.

השר שבעבר קידם בעצמו את פרויקט המטרו בעצמו, בחר לערער בממשלה על ההחלטה. וזה לא הכל: בערב יום שני זימן ישיבה דחופה לדיון בהשלכות המשבר עם טורקיה בעקבות פניית איגוד לשכות המסחר.

וכמובן קיימת התחזוקה התקציבית השוטפת של מפעל ההתנחלויות המלווה באיומים על נתניהו. בעוד שבתחזוקת "הבייס" הוא נחשב לעובד מצטיין בכל השאר ובעיקר בתחום יוקר המחייה הוא מועמד לפיטורים.

בצלאל סמוטריץ'. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
סמוטריץ'. אי אפשר לקחת ממנו את החריצות. חבל שהיא מנותבת לכאלה מקומות/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

השבוע הצטרף לביקורת גם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה). הביקורת של ח"כ גפני אינה מגיעה משום מקום. הוא כועס על שסמוטריץ' מקיים בפועל את החלטת בג"ץ ולא מורה לפקידי האוצר לאשר למורי החינוך החרדי תקציבים במאות מיליוני שקלים.

בתגובה מעכב יו"ר ועדת הכספים שינויים תקציביים בהיקף 5.5 מיליארד בניגוד להתחייבויות שניתנו לחברות דירוג האשראי. סחיטה באיומים הייתה מאז ומתמיד דרך הפעילות המועדפת על גפני.

בגללו מתעכב בין היתר הטיפול בהיטל מס נסועה, מיסוי דלקנים, הקפאת מס הרכישה על דירות לשנתיים ודיווח על הסכמי שכירות.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר דורך מצדו על נתניהו, האיש שהלבין אותו, ללא שום נקיפות מצפון. כואב הלב אבל לא צריך לרחם על נתניהו שבישל את הדייסה המרה ומוזמן לאכול אותה בתיאבון. בן גביר פעיל בעיקר במינויים במשטרה, מטריל את שירות בתי הסוהר ובעיקר בהרס מערכת היחסים עם האמריקנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
משה גפני ועדת כספים. נועם מושקוביץ דוברות הכנסת,
גפני. סחיטה באיומים הייתה מאז ומתמיד דרך הפעילות המועדפת/נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

גם שר האנרגיה אלי כהן אינו טומן את ידו בצלחת אבל לפחות עושה את זה באלגנטיות. הוא מנתב את עודפי האנרגיה למען "הבייס" דרך עיכוב את מתווה הקמת תחנות הכוח, הקפצה ראשי משק האנרגיה לאופקים ונתיבות כדי לשמוע מפרנסי ערי הפריפריה על הצרכים ועוד.

כהן שתפקיד שר האוצר הולם את מידותיו, פועל, להבדיל, למען הציבור הרחב בנושא יוקר המחייה לא רק במילים אלא גם במעשים. הוא דחה ליולי את השימוע שנקבע שבו רשות המים אמורה הייתה להודיע על ההתייקרות של 7.7% בתעריפי המים.

הוא השיק את "רפורמת המונים" בחברת החשמל שבה יוכלו צרכנים לחסוך החל יולי עשרות עד מאות שקלים בחודש אם יתנתקו מחברת החשמל ויעברו לחברה אחרת באמצעות מונים חכמים.

שר האנרגיה גם אינו חושש לאתגר את הפרה הקדושה ששמה בנק ישראל וקורא להפחית את הריבית. עם עוד כמה שרי אנרגיה בדמותו של כהן הממשלה מטורללת הנוכחית הייתה נראית אחרת.

הועידה הכלכלית של ישראל , 26.3.2024. אבשלום שושני, פלאש 90
כהן. לפחות עושה את זה באלגנטיות/פלאש 90, אבשלום שושני

אבל לצערנו "המקור המדיני הבכיר" העדיף את סמוטריץ' כשר אוצר ואת בן גביר כשר להחלשת הביטחון הלאומי ואת המחיר כולנו משלמים. נתניהו מפנטז שהבחירות יתקיימו באוקטובר 2026 אך סמוטריץ' ובן גביר שחושבים אחרת, מתעללים בו כי ביום בהיר הם רואים באופק בחירות עוד השנה.

לכן בר כוכבא (הקרדיט במקור לדודי אמסלם) נכנע בשם ההישרדות לא לצבא הרומאים אלא לתביעות מהקטבים הנידחים ביותר של הקואליציה.

השבוע התקיים בהנהלת האוצר דיון על גיבוש תקציב 2025. אפילו פקידי האוצר השמרנים מפנימים שמדובר בתקציב האחרון של ממשלת הליכוד ולכן הפעם מקדמים תקציב חד שנתי ולא דו שנתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully