וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהתותחים רועמים - המזומנים מגיעים: המרוויחים הגדולים של המלחמה

15.5.2024 / 8:19

מאקדחים דרך ביגוד טקטי ועד שערים חשמליים: המלחמה הזניקה את הביקוש לשורה ארוכה של מוצרי ביטחון, ואפילו הביאה לעניין גדול יותר באמנויות לחימה והגנה עצמית

בווידאו: בן גביר בחלוקת נשקים לכיתות הכוננות באשקלון, 27 באוקטובר 2023/אבי רוקח

התעשייה האווירית פרסמה לאחרונה את נתוני הרבעון הראשון של שנת 2024, והמספרים - מדהימים : צבר ההזמנות הגדול אי פעם בסך של 19 מיליארד דולר , הופך אותו לרבעון הרווחי בתולדותיה, שמציג גידול של 48% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. שורת הרווח הנקי עומדת על 135 מיליון דולר עם תזרים מזומנים מפעילות שוטפת בסכום של כ-1.68 מיליארד דולר.

אלא שלצד ההצלחה הפנומנאלית של תעשיית הנשק הישראלית, שרושמת בכללותה זינוק תלול בהיקף המכירות, המציאות מלמדת כי ישנם לא מעט ענפים נלווים בתחום הביטחון, שרושמים גם הם עליה משמעותית בהיקף הביקוש, מצד קהל הלקוחות הישראלי. בין היתר, מדובר על אקדחים, תחמושת, ציוד טקטי או, לדוגמה, מחסומים כבדים שמונעים חדירה של משאיות. מה הסכום המצטבר המוערך אותו הוציאו הישראלים על מנת להתמגן ולהעלות את תחושת הביטחון העצמי?

טיל ראמפייג' מתוצרת התעשייה האווירית ואלביט. התעשייה האווירית, אתר רשמי
טיל ראמפייג' מתוצרת התעשייה האווירית ואלביט. הביקושים מזנקים, ולא בכדי/אתר רשמי, התעשייה האווירית

אקדחים ותחמושת

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר חשף לאחרונה בהצהרתו לתקשורת, בפתח ישיבת סיעת עוצמה יהודית כי מאה אלף בקשות לרישיונות לכלי נשק אושרו מתחילת המלחמה. "למעשה, מתוך 299,354 בקשות שהוגשו מאז המלחמה, אפשרנו כבר ליותר ממאה אלף אזרחים להתחמש כי נשק מציל חיים".

בהינתן כי מחירו הממוצע הנוכחי של אקדח עומד על כ-3,000 שקלים, ובהנחה כי רק כ -75% מהמורשים, אכן רכשו כלי נשק חדש - מתקבל סכום שעומד על 225 מיליון שקלים. לזה יש להוסיף את העליות שכרוכות ברכישת תחמושת, חגורות נשק, נרתיקים, כוונות למיניהן, תשלום למטווחים וכו'. הערכה של גורמים בענף גורסת כי מדובר לכל הפחות על סכום רכישות מצטבר של כ-100 מיליון שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

ביגוד והנעלה טקטיים

מאז ה -7.10, זינק היקף המכירות של החנויות שעוסקות במכירת ביגוד צבאי - במאות אחוזים. מאות אלפי חיילי המילואים הצטיידו בציוד טקטי רב. החל ממסכות פנים, שרוולי צוואר, חולצות, מכנסיים ונעלים. המשך ברצועות לנשק, חגורות, פנסי ראש, שעונים, כפפות וכו'. וכל זאת בטרם התייחסנו לאפודים הקרמיים. בשורה התחתונה, על פי הערכה של מנכ"ל רשת שעוסקת בתחום, הסכום המצבר שהוצא ע"י הציבור בישראל לצורך זיווד והצטיידות, עומד לכל הפחות על כחצי מיליארד שקלים.

אקדחים שנמצאו בפשיטה על מתחם משפחת ג'רושי בשכונת ג'ואריש ברמלה. דוברות משטרת ישראל
הישראלים רוצים אקדחים - ומוכנים לשלם/דוברות משטרת ישראל

קורסים להגנה עצמית

שיטוט קצר בטיקטוק מעלה אין ספור סרטונים בהם מדריכי קרב מגע ואומנויות לחימה שונות, מציגים דרכים להתמודד עם תקיפות אקראיות. בדיקה בגוגל מעלה כי במהלך החודשים האחרונים עלה היקף החיפוש של הביטוי ' קורס להגנה עצמית', במאות אחוזים. עלות שיעור נעה בין 250-400 שקלים, כתלות במספר התלמידים ובמוניטין של המדריך. במקביל, ישנן לא מעט רשויות שסבסדו את הקורסים. בשורה התחתונה, בכל הנוגע למחזור המכירות המוערך של קורסיי הגנה עצמית, המספר המוערך עומד על מיליוני שקלים בודדים.

מחסומים כבדים

עיריית כפר סבא, באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא, התקינה לפני מספר חודשים שלושה שערים חשמליים חדשים סביב העיר - כחלק מתגבור אמצעי האבטחה לשמירה על ביטחון התושבות והתושבים. השערים מאפשרים לייצר אבטחה מרבית עבור תושבי העיר, באמצעות סגירה של כניסות בפאתי כפר סבא, במקרה הצורך, כאשר עם הפעלתם ייסגרו השערים בשעות הלילה.

"אין זה מקרה פרטי, אלא דוגמה אחת מיני רבות לעיריות, רשויות מקומיות או ישובים שהתקינו במרוצת החודשים האחרונים שער קונזולי (מרחף) כבד שמיועד לשימושים ביטחוניים", מציינים בחברת ' מ.א.ד אלרם שערים' - מהחברות הגדולות בישראל בתחום מחסומים ושערים.

העלייה בהיקף הביקוש נובעת משתי סיבות עיקריות. ראשית, לא מעט מחסומים של ישובים בצפון הארץ ובעוטף עזה יצאו מכלל שימוש או נפגמו כתוצאה מחבטות שספגו מכלי צמ"ה שונים, טנקים ונגמשים שפגעו בהם במהלך המלחמה. שנית, שערים כבדים אלו מהווים פתרון יעיל ביותר למניעת כניסת רכבים זרים למבני ציבור, בנייני מגורים ויישובים. "גם העלייה בהיקף גניבת הרכבים הפרטיים וציוד חקלאי יקר הובילה לא מעטים להתקין שער כבד, במטרה להציב בפני חוליות הגנבים אתגר איתו יהיה להם קשה מאוד להתמודד", אומרים שם.

עלותו הנמוכה יחסית של השער, שעומדת על עשרות אלפי שקלים בודדים, לצד המענה היעיל שהוא מספק, גם באמצעות הקניית תחושת ביטחון, הובילו כאמור לעליה משמעותית בהיקף הביקוש. גם העובדה כי הוא פועל ללא מסילה, עם כנף שנעה בתוך גשר הנושא אותו ע"י גלגלים מפלדה - הופכת אותו לפתרון אמין ועמיד ביותר, מסבירים בחברת 'מ.א.ד אלרם שערים'.

מצלמת אבטחה. ShutterStock
העלות לא נמוכה כלל. מצלמת אבטחה ביתית/ShutterStock

מערכות אזעקה לבית

מערכות בקרת כניסה או מערכות אזעקה קוויות, אלחוטיות או חכמות: היצע הפתרונות בתחום לצד ביקוש שזינק במאות אחוזים - הפך את שוק מערכות האזעקה לבית לענף משגשג. עלות התקנת מצלמות אבטחה בסיסית הוא כ - 3,500 שקלים בממוצע לעסקה שכוללת 4 מצלמות אנלוגיות, מכשיר הקלטה (DVR) מותאם ל-4 מצלמות, ספק כח, כבלים, חלקי חיבור, ואת מחיר ההתקנה והחיווט. המחיר מזנק באלפי שקלים ככל שמדובר על בתים גדולים שמצריכים שטח כיסוי רחב או בשל התקנה של מצלמות שמבוססות על טכנולוגיה מתקדמת יותר.

שורה תחתונה - בשיחות שקיימנו עם מנהלי מכירות של חברות גדולות הם מעריכים כי היקף המכירות מאז פרוץ המלחמה מסתכם בכ-150 מיליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully