וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: פאריס נפלה ב-5.7% על רקע ההתפתחויות בעיראק; ירידות חדות במניות הביטוח והטכנולוגיה

יהודה שויצר

24.3.2003 / 22:19

דויטשה טלקום נפלה ב-7.7% ומשכה עמה את הדקס מטה; ASML, יצרנית ציוד השבבים, ירדה ב-10%; חברת הביטוח AXA נפלה ב-10%



התמונות האחרונות שהגיעו מעיראק, בה הוצגו לראווה שבויים אמריקאים והדיווחים על כיסי התנגדות עזים ברחבי עיראק העירו את המשקיעים בעולם מהאופוריה ששררה בשבוע שעבר. שוקי ההון באירופה נסגרו בירידות חדות על רקע הערכה גוברת כי המלחמה הנוכחית רחוקה מלהיות מלחמת בזק וסביר שכוחות הקואליציה יבוססו במדבר העיראקי תקופה ארוכה מהצפוי. בפאריס נפל מדד ה-CAC 40 ב-5.7%; לונדון ירדה ב-3.05% ובפרנקפורט רושם מדד הדקס ירידה של 5%.



היום דווח כי כוחות הקואליציה נמצאים בסמוך לעיר כרבלא, 80 ק"מ דרומית לבגדד וכי הכוחות נתקלו בהתנגדות קשה ובאש נגד מטוסים. גורמים בפנטגון דיווחו הלילה כי כוחות אמריקאיים גילו בעיראק מפעל ענק לנשק כימי. מוקדם יותר היום, הטלוויזיה העיראקית שידרה נאום של נשיא עיראק, סדאם חוסיין, שבו שיבח את עמו ודחק בו להילחם בכוחות הקואליציה הפולשים לעיראק. חוסיין התייחס להתפתחויות מהימים האחרונים, לאחר ההתקפה האמריקאית על הבונקר שלו בשבוע שעבר, שאחריה עלתה האפשרות שנהרג.



מדד מחירי היבוא בגרמניה קפץ ב-0.6% בפברואר לעומת ינואר, בעקבות עליית מחירי הנפט.



חולשה ניכרת נרשמת במניות הטלקום: מניות בריטיש טלקום ירדו ב-2.1%; דויטשה טלקום נפלה ב-7.7% ומשכה עמה את מדד דקס מטה; KPN ירדה ב-7.5%.



פראנס טלקום ירדה בשיעור קל של 1%, לאחר שהודיעה כי היא מתכננת למכור מניות ב-15.9 מיליארד דולר למשקיעיה, כדי לגייס הון לצורך תשלום חובות. המכירה צפויה להתבצע בניכיון (דיסקאונט) של 28%.



ירידות נרשמו במניות הטכנולוגיה: אלקטל נפלה ב-11.6%. אינפיניון, יצרנית השבבים המובילה באירופה, ירדה ב-8.1% לאחר שאנליסט מחברת סנפורד ברנשטיין העריך כי ליצרניות השבבים יהיה קשה מאוד להעלות מחירים באווירה הכלכלית הנוכחית. להערכת האנליסט, גם חברות ציוד השבבים ייאלצו להקפיא את המחירים בחודשים הקרובים. ASML, יצרנית ציוד השבבים, ירדה ב-10%.



קלאב מד, מפעילת אתרי הנופש הגדולה באירופה, נפלה ב-8.2% לאחר שחברת Ebookers, אמרה כי המלחמה בעיראק תפגע קשה בהכנסות הרבעון. Ebookers הנה סוכנות הזמנת הנופש הגדולה באירופה. Ebookers עצמה נפלה ב-12%.



מניות הפיננסים תרמו גם הן חלקן למגמה השלילית: חברת הביטוח ING ירדה ב-8%; סוסייטה ג'נרל ירד ב-5.5%; ו-AXA נפלה ב-10%.



ירידות נרשמו גם במניות הנפט, למרות עלייה של 3% במחירי הנפט הגולמי הבוקר. מניית BP ירדה ב-2.7%; רפסול איבדה 2.7%; טוטאל פינה ירדה ב-4%.



דויטשה פוסט (סימול 555200.F) ירדת ב-3.2%. חברת שירותי הדואר והשילוח הגדולה באירופה צפויה לרכוש רשת הובלות קרקעית בארה"ב תמורת מיליארד דולר. המוכרת היא המתחרה איירבורן, והרכישה תיעשה באמצעות החברה הבת האמריקאית של דויטשה פוסט, DHL. על העסקה דיווח "וול סטריט ג'ורנל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully