וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי ההייטק שעזבו הכל: "60 מתוך 80 גויסו, אחד העובדים נפל בעזה כגיבור"

13.5.2024 / 8:47

בצל יום הזיכרון לחללי צה"ל ולקראת יום העצמאות, וואלה כסף מעלה על נס את מגויסי תעשיית ההייטק שעזבו הכל ולבשו מדים, ומביא את מסריהם לשוק ולעם ישראל: "בחיים ובמיוחד בישראל, הדרך מלווה בטלטלות לצד אופטימיות ואמונה בצדקת דרכנו"

הרמטכ״ל פגש לוחמי מילואים בגבול לבנון אנחנו מכינים מתקפה בצפון/דובר צה"ל

תעשיית ההייטק המקומית נאבקת על מקומה וממשיכה להתאושש למרות המלחמה. נתוני הלמ"ס מראים כי בישראל פועלות כ-26 אלף חברות טכנולוגיה וחדשנות נכון לסוף שנת 2022, מהן כ-12 אלף חברות יזמיות התחלתיות ללא עובדים כלל וכ-8,000 המעסיקות כל אחת עד חמישה עובדים.

זרקור התאוששות התעשייה, כמו גם זרקור המלחמה, מופנה בעיקר אל יזמיה, שמאז ה-7 באוקטובר מגויסים כמו כל עם ישראל למלחמה על הבית, לצד מלחמתם על שרידות והתפתחות הסטארטאפים שהקימו.

נתוני הביטוח הלאומי מראים כי כ-7.5% מהמילואימניקים בדצמבר האחרון היו עצמאים, וכי חלק לא מבוטל מהם מגיע מתחומי ההייטק והחדשנות. עובדיהם מגוייסים גם הם, וכמה מ-5,000 הסטארטאפים הגדולים הפועלים בישראל, המעסיקים עד כ-100 עובדים כל אחד, דיווחו על גיוס של עד כ-75%-80% מעובדיהם.

התגייסות יזמי ועובדי התעשייה, עם זאת, שמספרם המצרפי עומד על כ-108 אלף עובדים בכלל חברות הטכנולוגיה הישראליות המעסיקות עד 100 עובדים כל אחת, לא הרתיעה את הראשונים מהמשך ניווט חברות ההזנק שלהם קדימה.

נתוני דו"ח חברת המידע IVC ולאומיטק לרבעון הראשון של 2024 העמידו את סך היקפי גיוסי ההון בסבבי ה-Seed ו-A בחברות ההזנק הישראליות על כ-1.6 מיליארד דולר, המבטאים עלייה של כ-10% לעומת הרבעון הרביעי של 2023.

כמות הכסף אמנם נמוכה בכ-10% מזו שגויסה במהלך הרבעון המקביל אשתקד, אך מספר הסבבים בהם הוא הושקע עמד על 105, המבטאים עלייה של כ-34% אל מול הרבעון הקודם, ומבטאים שינוי במגמת סגירת כיסי המשקיעים, שהחלה עם מגמת עליית הריבית בשנת 2022.

יש לציין, כי העלייה בגיוסי ההון מגיעה על אף המלחמה ולאחר המאבק הציבורי על הרפורמה המשפטית, שהעסיקה גם את תעשיית ההייטק ומשקיעיה, והיא מדגישה בעיקר את ההון האנושי הקיים בתעשייה.

בצל יום הזיכרון לחללי צה"ל, המזכיר את מחיר הדם שכולנו משלמים כדי לחיות בישראל, ולקראת יום העצמאות המוקיר זאת, וואלה כסף מעלה על נס את מגויסי תעשיית ההייטק: על מה מבוססת האופטימיות שלהם ומה המסר שלהם לעמיתיהם, עובדיהם ולעם ישראל.

אלון לביא, מייסד בחברת Guardz, בזמן המילואים בתותחנים. באדיבות המצולמים
אלון לביא, מייסד בחברת Guardz, בזמן המילואים בתותחנים/באדיבות המצולמים

אלון לביא, מייסד שותף ו-CTO ב-Guardz

פעילות החברה: פיתוח פלטפורמת הגנת סייבר המיועדת לעסקים קטנים ובינוניים, המותקנת על ידי MSPs, שירותי IT מנוהלים.

עובדים בחברה: 45.

תפקיד במילואים: מפקד צוות בתותחנים.

ממתי מגויס: 7 באוקטובר 2023.

כיצד גיוסך השפיע על הפעילות העסקית? "בפרוץ הלחימה החברה הייתה בעיצומו של תהליך גיוס הון, ולמרות השהייה הרציפה בשטח הצלחנו להשלים גיוס של 18 מיליון דולר בהובלת קרן גלילות.

"שיחות הזום וחתימות החוזים, כולל על ההסכם הסופי כפי שנראה בתמונה, נעשו מהמילואים ובאמצעות הטלפון הנייד".

מסר אישי לתעשייה ולאומה: "שיקום המשק בכלל, ופיתוח שוק ההייטק הישראלי בפרט, הינם בבחינת הניצחון האמיתי במערכה הקשה שעוברת על עם ישראל כולו.

"המונח 'משרתים את האומה' נכון כפליים ליזמים שעובדים במרץ על פיתוח טכנולוגיות וחדשנות ישראלית, ובד בבד מגנים על גבולותיה ויישוביה בצפון ובדרום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ג'רמי סוארד, מייסד משותף ומנכ"ל Exodigo. Exodigo,
ג'רמי סוארד, מייסד משותף ומנכ"ל Exodigo/Exodigo

ג'רמי סוארד, מייסד משותף ומנכ"ל Exodigo

פעילות החברה: מיפוי תת-קרקעי באמצעות בינה מלאכותית.

עובדים בחברה: 180 בישראל, ארה"ב ובריטניה.

תפקיד במילואים: רס"ן, לוחם ביהל"ם.

ממתי מגויס: אוקטובר 2023.

כיצד גיוסך השפיע על הפעילות העסקית? "התעוררתי בארה"ב ב-7/10, ועם הצפת המידע החדשותי שהגיע עליתי על טיסה לישראל ומשם נסעתי ישר למילואים.

"כוח האדם במשרד הישראלי מגוון ו-60 מתוך 80 עובדיו נקראו למילואים, כולל חצי מההנהלה. בתקופה זו אחד מעובדינו, עמית שחר, גיבור ישראל, נפל במהלך שירות מילואים בעזה, בעת ששירת כלוחם ביחידת יהל"ם.

⁠לאחר תקופה הגעתי למשרדים בתל אביב והרכבנו הנדרש מחדש תוך קליטת העובדים החוזרים ממילואים, וגם התחלנו לגייס הון. תוך חודש סגרנו את אחד מסבבי ה-A הגדולים שראינו בישראל, בסך 105 מיליון דולר".

רס"ר (במיל') עמית שחר, מרמת יוחנן, לוחם ביחידת יהל"ם, חיל ההנדסה הקרבית, נפל בקרב במרכז רצועת עזה, בן 25 בנופלו.. באדיבות המשפחה
עמית שחר ז"ל. "גיבור ישראל, נפל במהלך שירות מילואים בעזה כלוחם ביחידת יהל"ם"/באדיבות המשפחה

מסר אישי לתעשייה ולאומה: "הקמת חברה, וסטארט-אפ בפרט, היא דינאמית ומלאה בשינויים תמידיים ומהירים, אך בסוף דברים תמיד מסתדרים. לכן, אל תחששו משיבושים עסקיים, ובוודאי כאשר זה נועד להיענות לקריאת המדינה.

"זה המסר שאני נושא עימי ומעביר גם לעובדי Exodigo, ודואגים שגם תנאי מקום העבודה יאפשרו זאת. בסוף, הדברים בעסק יסתדרו".

גיא בנימין ובן נגר, מייסדי הלת'י. Healthee,
גיא בנימין ובן נגר, מייסדי הלת'י/Healthee

גיא בנימין, מנכ"ל ומייסד הלת'י (Healthee)

פעילות החברה: פיתוח, הקמה וניהול פלטפורמה להנגשת וריכוז זכויות ומידע רפואי במקום אחד עבור מבטחים ומבוטחים בארה"ב.

עובדים בחברה: 80.

תפקיד במילואים: צוות אוויר.

ממתי מגויס: 10 באוקטובר 2023.

כיצד גיוסך השפיע על הפעילות העסקית? "החברה יצאה לגיוס הון בזמן שחזרתי לישראל מארה"ב כדי לשרת במילואים, יחד עם יזם נוסף בחברה, בן נגר.

"שנינו ניהלנו שיחות עם משקיעים וחתמנו חוזים במקביל לפעילות המבצעית. למרות שדמויות מפתח בחברה היו ממוקדים במשימות מבצעיות, התקופה התאפיינה גם בקפיצה משמעותית בפעילות העסקית של החברה, עם חתימת שותפויות עם לקוחות אסטרטגיים חדשים והשקה של יכולות מוצר חדשות".

מסר אישי לתעשייה ולאומה: "חשוב לי להתחיל בהודיה לכל מי שעזב את חייו האישיים והעסקיים, והתייצב לשרת ולתרום מעצמו למדינה. בדומה לעולם היזמות, כך גם בחיים, ובמיוחד בישראל, הדרך מלווה בטלטלות, לצד אופטימיות ואמונה אמיתית בצדקת דרכנו. זה המפתח להצלחה".

גיא קצוביץ, משקיע ושותף מייסד Fusion. ירין טרנוס,
גיא קצוביץ, משקיע ושותף מייסד Fusion/ירין טרנוס

גיא קצוביץ, משקיע ושותף-מייסד ב-Fusion

פעילות החברה: Fusion היא קרן ותוכנית האצה המשקיעה את הכסף הראשון בחיי חברות הסטארטאפים, לצד הפעלת תוכנית המסייעת ליזמים מתחלים לבנות את החברות.

כמות עובדים בחברה: 12.

תפקיד במילואים: קצין מודיעין במיל', ביחידה 8200.

ממתי מגויס: כ-3 שבועות לאחר ה-7 לאוקטובר, ולאחר שהשתחרר החל בפעילות אזרחית התנדבותית.

כיצד גיוסך השפיע על הפעילות העסקית? "מבחינה ארגונית בפיוז'ן, ההשקעות והפגישות עם יזמים המשיכו ומצאנו ערך מיוחד לתמוך בחוסן ההייטק הישראלי ולהתעלות מעל חוסר הוודאות. לצד זאת, כן דחינו פתיחת מחזור של תוכנית האצה במספר חודשים.

"חברתי ליוזמה שנקראה חמ"ל ההייטק, שנוסדה במטרה לחבר בין גורמי הביטחון וממשל לטובת צרכים שעלו מהשטח בתקופה הראשונית לאחר פרוץ המלחמה, שפועלת מאז ברוח היזמות הישראלית. היא סיפקה מענה מידי דוגמת איסוף ציוד, תרומות וכסף לחיילים בסדיר, מילואים וכיתות כוננות, בניית קשר ישיר עם מאות מוקדים אזרחיים, ועוד".

מסר אישי לתעשייה ולאומה: "התקופה מורכבת וכל אחד ואחת מאיתנו צריכים לשאול את עצמם במה הם בוחרים ואיך הם פועלים לאור המצב. החל מדאגה לעצמו ולקרוביו, דרך הדאגה לעסק, וכל מי שמרגיש שהוא יכול - לבחור לפעול ולהירתם לעשייה משמעותית. בייחוד בעת הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully