וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליון פרחים של תקווה: 44 שנים למפעל זר לנופל

עודכן לאחרונה: 13.5.2024 / 10:38

אלפי חניכים וחניכות מתנועת הנוער העובד והלומד, יגיעו היום (יום הזיכרון), אל בתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ ויחלקו זרי פרחים למשפחות השכולות ולציבור הרחב

זר לנופל - תנועת הנוער העובד והלומד. יח"צ,
זר לנופל - תנועת הנוער העובד והלומד/יח"צ

היום, ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה (13.5) יגיעו אלפי חניכי תנועת הנוער העובד והלומד, לבתי העלמין הצבאיים כמדי שנה ויחילקו זרי פרחים ללא תשלום למשפחות השכולות הפוקדות את המקום.

מעל חצי שנה חלפה מאז אותה שבת ארורה אשר גבתה את חייהם של אלפי אזרחים וחיילי והותירה את מדינת ישראל עם אובדן והרס בלתי יתואר.

מאותה שבת ועד ימינו פועלים בנוער העובד והלומד בכל החזיתות החינוכיות והחברתיות בכל חלקי החברה הישראלית. בימים אלו בהם האמון בין חלקי החברה הישראלית נפגע בצורה אנושה, מדריכים, חניכים ורכזים אשר איבדו את חבריהם לתנועה מפרוץ מלחמת חרבות ברזל, בוחרים להמשיך ביתר שאת את המפעל החינוכי המאחד והחשוב הזה, לחיזוק המשפחות השכולות ולחיזוק מדינת ישראל, אשר נמצאת בשעתה המאתגרת ביותר.

פעילות זו היא חלק ממפעל "זר לנופל - צרור פרחים למשפחות השכולות", אשר מתקיים זו השנה ה-44 ברציפות, ובו יקחו חלק למעלה מ-5,000 חניכי הנוער העובד והלומד - מהערים, המושבים, הקיבוצים והכפרים, יהודים דרוזים ובדואים - במעל ל-150 בתי עלמין בכל רחבי הארץ, מאילת ועד מטולה. חניכי התנועה, יגיעו לבתי העלמין משעות הבוקר המוקדמות, חילקו זרי פרחים למשפחות השכולות - ללא תשלום.

זר לנופל - תנועת הנוער העובד והלומד. יח"צ,
זר לנופל - תנועת הנוער העובד והלומד/יח"צ

מפעל "זר לנופל - צרור פרחים למשפחות השכולות", נוסד ב-1980 ע"י שמעון אהרון, בן 80 , ממייסדי מושב כפר רות, חקלאי ומגדל פרחים, החל משנת 1981 תנועת הנוער העובד והלומד הצטרפה למפעל זה והרחיבה אותו לכל רחבי הארץ, מאז ועד היום המפעל מתקיים בהובלה של שמעון אהרון לצד רכזים רבים מהתנועה ומתקיים כל שנה בשיתוף פעולה מלא עם היחידה להנצחת החייל - אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון.

במסגרת המבצע יחולקו למעלה מ-1,000,000 פרחים, שאוגדו בכ-135,000 זרי פרחים אשר יתנו מענה לכלל המשפחות השכולות ולקהל נוסף שהגיע לכבד את זכר הנופלים.

רועי טיברמן, מדריך בתנועת הנוער העובד והלומד:" השנה מקבל יום הזיכרון משמעות כפולה עבורי עם מותו של חניך בתנועת הנוער העובד והלומד, סמ"ר טל שביט ז"ל, בכרם שלום בשבוע שעבר. טל היה אישיות מיוחדת וגדל על ברכי הציונות ואהבת הארץ. השנה הזו אנו מכבדים גם את זכרם של עשרות בוגרי התנועה אשר קיפחו את חייהם בהגנה על המולדת".

אריאל כץ, רכז מחלקת הנח"ל בנוע"ל ורכז "זר לנופל": השנה מקבל יום הזיכרון משמעות כפולה בעקבות ה- 7.10, אחד האירועים הקשים והטרגיים ביותר אשר פקדו את מדינת ישראל והעם היהודי. הגענו כדי לקחת חלק ולו במעט, בכאבן של המשפחות השכולות. הידיעה שההורים והמשפחות השכולות מצפים לפגוש אותנו ולקבל מאתנו את זר הפרחים - היא החשובה לנו מכל. אנחנו רואים במפעל ערך חינוכי רב עבור בני הנוער: ההיכרות עם סיפורי הנופלים, ביניהם אלפי נופלים בוגרי התנועה אשר מסרו את נפשם, וכן העמידה לצד המשפחות, מחזקות את הקשר, החיבור והאהבה לחברה ולמדינה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully