וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה משותפת בין עמותות: טקס לזכר יוצאי ויוצאות החברה החרדית שנפלו במלחמות ישראל

13.5.2024 / 14:31

מאות אנשים השתתפו אתמול בטקס יום הזיכרון "בדרכם" לזכרם של יוצאות ויוצאי החברה החרדית חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה. הטקס נערך במוזיאון תל אביב לאומנות ביוזמת עמותת יוצאים לשינוי ובשיתוף עמותת עושי חיל

טקס יום הזיכרון ״בדרכם״ לזכרם של יוצאות ויוצאי החברה החרדית חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה. יחצ,
טקס יום הזיכרון ״בדרכם״ לזכרם של יוצאות ויוצאי החברה החרדית חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה/יחצ

מאות אנשים השתתפו אתמול בטקס יום הזיכרון "בדרכם" לזכרם של יוצאות ויוצאי החברה החרדית חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה. בטקס נכחו גם משתתפים מהמגזר הכללי שבאו לתת כבוד לנופלים בדרכם החדשה.

הטקס שנערך במוזיאון תל אביב לאומנות ביוזמת עמותת יוצאים לשינוי ובשיתוף עמותת עושי חיל התקיים זו השנה הראשונה, וביקש להנציח את יוצאות ויוצאי החברה החרדית שנרצחו ונפלו ב7/10 במלחמות חרבות ברזל ובשאר מערכות ישראל בדרכם החדשה בה בחרו.

נציג יוצאים לשינוי יוסי קלאר אמר בטקס כי "מעולם לא העלינו על דעתנו שיהיה צורך בטקס יום הזיכרון מיוחד ליוצאות ויוצאי החברה החרדית.

טקס יום הזיכרון ״בדרכם״ לזכרם של יוצאות ויוצאי החברה החרדית חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה. יחצ,
טקס יום הזיכרון ״בדרכם״ לזכרם של יוצאות ויוצאי החברה החרדית חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה/יחצ

אבל הטרור והמלחמה, האובדן והכאב לא פסחו על אף אחד. גם אותנו - קהילת היוצאות והיוצאים מהחברה החרדית זה תקף. 23 יוצאות ויוצאים נרצחו ונפלו בקרבות, אחינו ואחיותנו בשר מבשרנו.
בשתי רגליהם הם סללו להם שביל אל עבר הגשמות החלומות שלהם, להתחבר לעצמם, לבטא את תשוקותיהם להפיץ אור ואהבה למען החופש והביטחון - זאת בבגדי הפסטיבלים וזה במדים, זה בתפקיד וזה שיצא לנוח בין משימה למשימה, זאת בלילה וזה ביום. בשתי רגליהם הם חיפשו באומץ את אשר ליבם מבקש, חיו והתמסרו לדרך ולבחירה. דרך שלצערנו הרב, נגדעה באחת עם המלחמה הנוראה שפרצה ושעודנו בתוכה.

לסיום אמר קלאר: "אנחנו כאן כדי לעמוד לצד המשפחות, אלו שנמצאים כאן איתנו ואלו שלא, אלו שאנחנו מכירים ואלו שלא. עם כל המורכבות בינינו היוצאים לבין המשפחות שלנו, האהבה לא פוסקת. היא כאן כדי להישאר, בחיים ולמרבה הצער, גם במוות. תודה לכם ולהורים שלכם שמלמדים אותנו שיעור בקבלה ואהבה".

אהרן גרנות מנכ"ל עמותת עושי חיל שמהווה בית חם למגויסים מהחברה החרדית סיפר על האתגרים של חיילים בודדים יוצאי החברה החרדית. בנוסף הקריא גרנות שיר לזכר החיילים בנימין לב ודוד מיטלמן שנפלו ב-7.10 ושהיו חלק מהעמותה.

בטקס סופר סיפורו של יהודה בכר ז"ל שנרצח במסיבת הנובה ואף הוקראו דברים שאחיו כתב לזכרו: "לא ידעתי שהוא נוסע למסיבה, ב-10 בבוקר קמתי בairbnb ברומניה ושמעתי שמשהו נורא קורה בארץ, שלחתי לו הודעה "מה קורה אחי". הוא לא ענה, לא חשבתי שיש מה לדאוג. בצהריים האקסית שלו יצרה איתי קשר, טוענת שהוא היה במסיבה בדרום, ברעים. אחי הקטן נרצח, רק בן 24 תוך כדי נסיון לברוח עם המכונית, תקוע על כביש 232. יהודה אחי היה מאגר מטורף של אנרגיה, אור ואהבה לבני אדם, שילוב של הפרעת קשב, הרפתקנות וחיוך שלא השאיר לך ספק שהוא החבר הכי טוב שלך, לא משנה מי אתה. אני זוכר איך לימדתי אותו לחבר שברים בגיל העשרה ונתתי לו טיפים אותו איך ללמוד אנגלית בקלות, הוא תמיד הסתכל עלי בהערצה ואהבה מאז שהיינו ילדים. את אינסוף החברים שלו והאנשים שהוא מכיר פגשתי בשבעה, מהסיפורים הבנתי שהוא הצליח לגעת בלב של כולם".

לאחר מכן סופר סיפורו של אַבִיעָד רִיבְלִין - חייל בחטיבה הטכנולוגית ביבשה, בן עשרים וארבע במותו, שנרצח במסיבה ברעים שאליה הגיע עם אחיו גִיגִי רִיבְלִין (18) שנרצח גם הוא, בן שְׁמוֹנֶה עֶשְׂרֵה במותו. שִׁיר אַשְׁכֵּנַזִּי, מורתו של אַבִיעָד רִיבְלִין בתוכנית "יוצאים ללמוד" סיפרה על החיבור המיוחד שהיה להם, על החברות שנרקמה ואיך לאחר מותו היא מוצאת נחמה בקשר האדוק עם משפחתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
טקס יום הזיכרון ״בדרכם״ לזכרם של יוצאות ויוצאי החברה החרדית חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה. יחצ,
טקס יום הזיכרון ״בדרכם״ לזכרם של יוצאות ויוצאי החברה החרדית חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה/יחצ

בהמשך הערב סופר סיפורו של סַמָּל יֵהוֹנָתָן מַיְמוֹן. יהונתן גדל כחרדי בבני ברק ובגיל צעיר עזב את הישיבה, השלים בגרויות והתגייס לסיירת נח"ל. בשבת, ארבעה בנובמבר, נפל בקרבות עם מחבלי חמאס בצפון הרצועה. בן עשרים בנופלו, גיבור בחייו ובמותו. אָבִיב הַיְינֵה בת זוגתו סיפרה על האדם הגיבור שהיה.

בטקס גם סופר על נוֹעָם רוֹטֶנְבֵּרְג - חייל בודד, מתכנת בְּמִפְקֶדֶת פִּיקוּד הַהַכְשָׁרוֹת וֵהַאִימוּנִים וחבר בקהילת היוצאים בדרום. אשר נרצח במסיבת הנובה שאליה הגיע עם חברו הטוב אביעד ריבלין זכרו לברכה. בן עשרים וארבע במותו.

בסיום הטקס סופר סיפורה של רוֹמִי בֵּרְנַט, אם לארבעה שנרצחה בבוקר שבעה באוקטובר במסיבת הנובה. בת שלושים ושמונה במותה. בטקס נכחה בתה של רומי וכן בני משפחתה המאמצת. אחותה המאמצת של רומי, מיכל שוורץ סיפרה על שמחת החיים של רומי ועל מסירותה לילדיה משפחתה וחבריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully