וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחוות לוחמות": אירוע ההנצחה של כלל ביטוח ופיננסים והאוניברסיטה העברית

13.5.2024 / 14:42

כלל ביטוח ופיננסים ערכה בשיתוף עם האוניברסיטה העברית, אירוע הנצחה לחללות מלחמת "חרבות ברזל", במסגרתו כ-50 משפחות הנופלות העניקו מלגות לסטודנטיות ששרתו בשירות מילואים משמעותי במהלך המלחמה

אירוע ההנצחה אחוות לוחמות. יוסי אלטרמן,
אירוע ההנצחה אחוות לוחמות/יוסי אלטרמן

כלל ביטוח ופיננסים ערכה אירוע הנצחה - "אחוות לוחמות" לכל חללות מלחמת חרבות ברזל - חיילות צה"ל ונשות כוחות הביטחון, בשיתוף עם האוניברסיטה העברית ירושלים, בהנחייתה של אדוה דדון.
חיים סאמט, יו"ר דירקטוריון כלל ביטוח ופיננסים ופרופ' אורלי שדה, מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית ודירקטורית בכלל ביטוח ופיננסים, שיזמה את האירוע, נשאו בתחילת הטקס דברי פתיחה עוצמתיים. לאירוע הגיעו כ-50 משפחות של הנופלות שהעניקו באופן אישי את המלגה לסטודנטיות מבית הספר למנהל עסקים של האוניברסיטה העברית, ששרתו בשירות מילואים משמעותי במהלך המלחמה. כל משפחה קיבלה באירוע חוברת הנצחה של כל הנופלות עם סיפורן האישי.

חיים סאמט, יו"ר דירקטוריון כלל ביטוח ופיננסים, ציין: "שבעה חודשים חלפו מאז אותה שבת ארורה של שמחת תורה, ואנו נאספנו להעלות על נס את גבורתן וזכרן של עשרות קצינות, חיילות ושוטרות גיבורות, שקמו ועמדו ביום פקודה, מול אויב שהפתיע. חרפו נפשן ובלמו בגופן, הסתערות של רשע וחורבן שמעטים היו כמותם מאז קמה מדינת ישראל. "החול והים, רשרוש של המים, ברק השמיים, תפילת האדם" - חנה סנש משוררת נפלאה כתבה את המלים המרגשות, מעט לפני שיצאה לשליחות מלחמתית, צניחה קרבית על אדמת הונגריה הכבושה במאבק למיגור הנאצים במלחמת העולם השנייה. שליחות ממנה לא שבה. היא וחברתה חביבה רייק, שתיהן נשבו והוצאו להורג עם חבריהן הגברים. אירועי יום ה- 7 באוקטובר הוכיחו מעל כל ספק, כי כוחן של הנשים הלוחמות חשוב, משמעותי ומכריע בבניין כוחו של צה"ל וחוסנה של המדינה. כל תמונה של כל אחת ואחת מהבנות, עוצרת נשימה, קורעת את נימי הנפש ומטלטלת, למראה יופיין ותפארתן של הבנות הנהדרות. כל אחת ואחת, פרח נדיר ויפהפה, והלב צר מלהכיל. זיו העלומים ויופי הנעורים ימשיך וילווה אותנו ואתכן המשפחות עד עולם".

חיים סאמט, יו"ר הדירקטוריון נושא דברי פתיחה. יוסי אלטרמן,
חיים סאמט, יו"ר הדירקטוריון נושא דברי פתיחה/יוסי אלטרמן

פרופ' אורלי שדה, בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית ודירקטורית בכלל ביטוח ופיננסים, ציינה: "אנו נמצאים היום בין הצפירה של יום השואה לצפירה של יום הזיכרון, ולא במקרה. משפחות יקרות, אני מכירה ויודעת, שמי שאיבד את היקר לו מכל, אינו זקוק לצפירה או לכל תזכורת חיצונית אחרת. האובדן והצער מלווה אתכם באופן קבוע, ולצערנו את שאבד אין ביכולתנו להחזיר. בחרנו להתמקד בלזכור, להזכיר ולהוקיר. בנימה אישית, העצמה נשית חשובה לי - אני גאה להיות חלק מכלל ביטוח ופיננסים והאוניברסיטה העברית בירושלים אשר חרטו על דגלם: מעורבות בקהילה, פיתוח ההשכלה הגבוהה, פיתוח הכלכלה הישראלית ופיתוח מנהיגות נשית. חובה עלינו לפעול למען הטוב והצודק ולזכור תמיד את מורשתם של הנופלות והנופלים".

בסיום הערב העוצמתי, עלתה לבמה הזמרת והיוצרת, יסמין מועלם, שביצעה את השירים "יחפים" וחתמה את האירוע עם השיר "יהיה טוב" שהפך לאחד מסמלי המלחמה, ולא השאיר עין יבשה באולם. הטקס המכובד נערך בבניין מטה החברה, בקריית עתידים, תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully