וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המניות של השנה: אלה החברות שחילקו הכי הרבה דיבידנד

יניב פגוט

עודכן לאחרונה: 14.5.2024 / 8:41

עשרת המניות המובילות במתן דיבידנד במדד ת"א-125 חילקו יחדיו כ-11.1 מיליארד שקל. הן כוללות את חמשת הבנקים הגדולים, שתי חברות אנרגיה, שתי חברות נדל"ן וחברת תקשורת

בווידאו: רוחות עזות, מתחם הבורסה ר"ג, 1 ביוני 2023/ראובן קסטרו

השנה החולפת הייתה השנה הקשה ביותר בעבור מדינת ישראל מאז מלחמת יום הכיפורים ואולם בשוק ההון הישראלי היו חברות לא מעטות אשר צלחו היטב את הסערה המושלמת והדבר איפשר להן לבצע חלוקה נדיבה של רווחים לציבור המשקיעים.

חברות אלו שרדו באופן מרשים את האתגרים הפוליטיים בדמות הניסיון למהפכה משפטית והמחאות שגררה בעקבותיה, את האתגר הגיאופוליטי שנכפה עלינו ב-7/10 ונמשך עד היום ואת תהליך העלאות הריבית המהיר שהגביר באופן חד ומפתיע את הנטל המימוני על החברות.

לקראת יום העצמאות בחרנו לבחון מי הן אלופות הדיבידנד של שנת העצמאות ה-76 של ישראל מבין החברות הכלולות במדד הדגל של הבורסה, מדד ת"א-125.

הבורסה לניירות ערך תל אביב. ראובן קסטרו
הבורסה בתל אביב. מי הן אלופות הדיבידנד של שנת העצמאות ה-76 של ישראל/ראובן קסטרו

עשרת המניות המובילות בחלוקת דיבידנד מבין המניות במדד ת"א-125 בשנת העצמאות ה- 76 של מדינת ישראל חילקו יחדיו כ-11.1 מיליארד שקל.

התוצאות מלמדות כי סקטור הבנקים שנהנה מרווחי עתק בשנה החולפת על רקע העלאת ריבית חדה שתורגמה לרווחי מימון חריגים, הוביל את טבלת מחלקות הדיבידנדים מבין חברות מדד ת"א-125 עם חלוקת דיבידנד מצרפית של כ-7.1 מיליארד שקלים. כל חמשת הבנקים הגדולים התברגו בעשיריה הראשונה של מחלקות הדיבידנדים במדד ת"א-125 והסקטור היה אחראי לכ-64% מהדיבידנד המצרפי שחילקו ה-TOP 10 של מחלקות הדיבידנד מבין החברות במדד ת"א-125.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אלופות הדיבידנדים של השנה. מערכת וואלה, צילום מסך
אלופות הדיבידנדים של השנה/צילום מסך, מערכת וואלה

אם בשנה החולפת התפתח דיון סוער ומוצדק על הריבית הנמוכה בפיקדונות שמעניקים הבנקים ללקוחות ומרווח המימון הגבוה שמשאירים בידם הבנקים, אזי אפשר להתנחם בכך שהרוב המכריע של מניות הבנקים מוחזק על ידי הציבור הרחב ולפיכך הדיבידנדים הללו זרמו לכיסי הציבור.

סקטור האנרגיה בולט אף הוא בעשיריה הראשונה של מחלקות הדיבידנדים מבין חברות ת"א-125, על רקע עליית מחירי האנרגיה ושיפור במרווחים, לצד מדיניות חלוקה נדיבה. קבוצת דלק וחברת בזן הן הנציגות של סקטור זה בעשיריה הפותחת.

סקטור הנדל"ן המניב השכיל להכניס צמד חברות לעשירייה הראשונה של החברות המחלקות במדד ת"א-125 בשנה החולפת, זאת כאשר חברת עזריאלי וחברת אמות התברגו להן בעשירייה הפותחת.

יניב פגוט, סמנכל מחלקת מסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב. ניקי וסטהפל, אתר רשמי
פגוט. "הציבור ממעט להשקיע במניות דיבידנד, למרות שהן מספקות תזרים שוטף"/אתר רשמי, ניקי וסטהפל

מעניין לציין כי מדד תל-דיב של הבורסה, המרכז את ההשקעות במניות דיבידנד בבורסת ת"א ואשר עלה ב-10% גם בשנה כה איומה, לא צבר נכסים במהלך השנה ואף פדה כ-10 מיליון שקל, זאת כאשר ארבעת קרנות הסל והקרנות המחקות שעוקבות אחריו מנהלות נכסים בהיקף מצרפי של כ-180 מיליון שקל בלבד, כלומר הציבור הישראלי ממעט להשקיע במניות דיבידנד, וזאת למרות שהן מספקות תזרים שוטף, בניגוד למקובל בעולם.

הכותב הוא סמנכ"ל מחלקת מסחר בבורסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully