וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא העצמאים: "אין שר אוצר בישראל"

עודכן לאחרונה: 16.5.2024 / 10:27

נשיא ארגון העצמאים עו"ד רועי כהן קורא לסמוטריץ' להתחיל לתפקד בתור שר אוצר ולעזוב את נושאי הביטחון וההתיישבות, מזועזע מכך שפרצנו את יעד הגירעון כבר באפריל ומזהיר מפני מצבם המתדרדר של העסקים: "אנחנו כמו רכב שהידרדר לפי תהום"

בווידאו: רועי כהן, נשיא להב - לשכת העצמאים בישראל, בריאיון לתוכנית וואלה פתרנו עם עצות לעצמאים במשבר במלחמה/צילום סטילס: ראובן קסטרו, רויטרס ופלאש 90

"אני מנסה בכל כוחי לשמור על מגזר העצמאים והעסקים הקטנים שלא יגיעו לקריסה טוטאלית. אני מרגיש שאף אחד לא מנסה לעצור את השיטפון הזה. מדברים על ההייטק אבל היה גידול חד בסגירת עסקים. אנחנו כמו רכב שדוהר ונמצא על סף התהום", אומר עו"ד רועי כהן, נשיא ארגון העצמאים לה"ב.

לדבריו "הגיע הזמן שסמוטריץ' יחזור להיות שר אוצר. אני קורא לו לקיים במהירות שולחן עגול עם המגזר העסקי. לא יעלה על הדעת שכל מרצו יהיה מופנה לנושאי ניהול הלחימה ובנושאים התיישבותיים.

"באוצר אין תכנית עבודה רצינית ובאפריל כבר עברנו את יעד הגירעון וזה לא נתפס. שר האוצר מתבקש לחזור למשרד בבהילות ובמשרה מלאה או לעבור למשרד אחר. עסקים קורסים על ימין ועל שמאל. אין זמן. מפעל חייהם נסגר, יוקר המחייה משתולל והתחושה היא שאין שר אוצר בישראל".

עוד רועי כהן נשיא להב – לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל. מרק ישראל סלם,
כהן. "עסקים קורסים על ימין ועל שמאל. אין זמן. מפעל חייהם נסגר, יוקר המחיה משתולל ואין תוכנית עבודה"/מרק ישראל סלם

על תקציב 2025 הנדון בימים אלה בהנהלת האוצר הוא מוסיף: "היעד לתקציב הבא חייב לכלול מנועי צמיחה. אבל לא רק שאין שום תכניות לצמיחה אלא שמדכאים אותה עם איום להגברת נטל המס, העלאת נוספת במע"מ ועוד היד נטויה. צריך לייצר אחת ולתמיד תכנית צמיחה ארוכת טווח לעסקים".

לדבריו "לצערי אף אחד לא יושב אתנו כלל אין שיח עם משרד האוצר. בנוסף יש להכין תכנית שיקום לעסקים שניזוקו עד כה בדרום ובצפון הארץ ולייצר תכנית לענפים מדממים שלא חזרו לפעילות עם פרוץ המלחמה.

"אני מדבר ספציפית על התיירות בכלל ותיירות הפנים בפרט, עולם האירועים וההפקות, ענף הבניין שנפגעו אנושות וממשיך להיפגע. עם כל יום שעובר ואין טיפול במצבם הקשה הוא מתדרדר. הקריסה קיימת לאורך כל שדרת העסקים המלווים את הענף, מהקבלן ומטה וזה כולל 10 ארגונים המאוגדים בלהב לרבות השמאים, המודדים, יועצי המשכנתאות, המתווכים, מעצבי הפנים ועוד".

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
בצלאל סמוטריץ', אורית סטרוק בהפגנה של משפחות שכולות בדירשה לא להכנע לחמאס, מחוץ לישיבת הממשלה, 5 במאי 2024. פורום הגבורה, אתר רשמי
סמוטריץ'. "לא יעלה על הדעת שכל מרצו יהיה מופנה לנושאי ניהול הלחימה ובנושאים התיישבותיים"/אתר רשמי, פורום הגבורה

כהן מספר על פעילות הארגון בימים אלה: "אנחנו ממשיכים ממש בימים אלה להיאבק לפיצוי בעלי עסקים בדרום ובצפון המדינה ובפרט לפיצוי רוחבי לעצמאים בענפים שלא חזרו לפעילות נורמלית כדוגמת ענפי תיירות הפנים והחוץ, ענפי הפקות האירועים ענף הבניין שהזכרתי. לאלה יש להוסיף את העצמאים במילואים ובני הזוג.

"בד בבד ולצד הלחימה יצרנו מוקדי הכוונה וסיוע מקצועי ומשפטי תוך שיתוף פעולה עם לשכת היועצים העסקיים בישראל ובנק הפועלים. המוקד אויש במיטב המומחים כמו יועצים עסקיים, עורכי דין, יועצי מס, רואי חשבון, סוכני ביטוח, שמאים, מודדים ועוד.

"בנוסף הקמנו עם עו"ד יעקב עוז וחברת סיסקו את פרויקט ישראל עוטפת לשירות וייעוץ מקצועי של מאות בעלי ובעלות עסקים עבור נפגעי המלחמה".

בין הישגי הארגון בתקופת המלחמה הוא מונה את "'רפורמת העוסק הפטור' הקובעת שעסק עם מחזור של 120 אלף שקל יזכה להכרה אוטומטית של 30% מהוצאות העסק. לכך יש להוסיף הגשת בג"ץ בנוגע למתן פיצוי לבעלי העסקים בגין נזקי עבודת הרכבת הקלה בקו הסגול ברחוב אלנבי בתל אביב".

"עוד הצלחנו להוריד מסדר היום של ועדת הכספים את התקנות שיחייבו התקנת דלקן ברכב של עוסק עצמאי או עסק קטן. ניהלנו בהצלחה את המאבק להכרה בהוצאות רכב עבודה, ניהול מאבק הכרה בהוצאות אשל לייצור הכנסה, המאבק לחקיקת נוהל לחיצת כפתור לסיוע לעצמאים בעתות משבר מלחמה, הגדלת התקרה במודל חשבונית ישראל מ-5,000 שקל ל-25,000 שקל ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully