וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היבואנים נגד סמוטריץ': "חסר אחריות, גורר את ישראל למלחמת סחר מדינית"

17.5.2024 / 9:25

שר האוצר הודיע אתמול כי בכוונתו להטיל מכס של 100% על יבוא מטורקיה כל עוד ארדואן נשיא: "יש לנו גאווה לאומית וכלכלה חזקה שלא צריכה טובות ובוודאי שלא לפרנס את מי שנלחם נגדה"; היבואנים נחרדים: "צעד חסר אחריות, יאיץ דרמטית העלאת מחירים"

סמוטריץ׳ בטקס יום הזיכרון באופקים: "לוקח אחריות על מה שהיה"/דוברות השר

התעשיינים יוצאים נגד כוונתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להטיל מכס של 100% על מוצרים המגיעים מטורקיה. הם טוענים כי מדובר בצעד פופוליסטי, חסר אחריות שיפתח מלחמת סחר שאין לדעת מה יהיה בסופה.

נשיא איגוד לשכות המסחר, שחר תורג'מן, העביר הבוקר את עמדת היבואנים לראש הממשלה וכלל השרים בממשלה. "שר האוצר גורר את ישראל למלחמת סחר מדינית שתחילתה מול טורקיה וסופה מי יישורנו", כותב תורג'מן.

לדבריו, "מדובר במהלך ציני ופופוליסטי שנועד לדבר לבייס תוך התעלמות מוחלטת מתפקידו המרכזי, שר אוצר שאמון על כלכלת ישראל. המהלך חסר האחריות שמוביל שר האוצר יאיץ דרמטית העלאת מחירים ויפגע קשות בציבור שכבר כיום נאנק תחת הכבדת יוקר המחיה".

תורג'מן מאשים את הממשלה בעליות המחירים: "הבטחת בחירות מרכזית שלכם היתה להוריד את יוקר המחיה ועל בסיס זה נבחרתם, מאז, הממשלה פועלת בדיוק הפוך והיא זו שגורמת לאסקלציה ומעלה מחירים, בין היתר, את המע"מ באחוז אחד, את הדלק ב-15%, המים כאחוז, החשמל 2.6%, גבינות בפיקוח 5%, ארנונה 5% והרשימה עוד ארוכה".

בצלאל סמוטריץ'. אורן בן חקון, פלאש 90
סמוטריץ'. "יותר מדי שנים מדינת ישראל הבליגה מול האנטישמיות של ארדואן"/פלאש 90, אורן בן חקון

היבואנים טוענים עוד כי "החלטת שר האוצר מפרה את הסכמי הסחר שישראל חתומה עליהם ומעקרת כל טיעון משפטי מסחרי שהיה לנו מול טורקיה. מגזר המסחר והשירותים מתנגד בכל תוקף להחלטה וישנם גם לא מעט תעשיינים שתהליך העשייה שלהם מושתת על יבוא מטורקיה".

ומה בנוגע לאפשרות כי היבוא יעבור למדינות אחרות? "לא יותר מזריית חול בעיניי הציבור והמגזר העסקי. איתור חלופות סחר לוקח זמן רב ומחייב מתן הקלות רגולטוריות משמעותיות באופן מיידי על ידי הממשלה. וחשוב לדעת, אחרי לא מעט שיחות שקיימנו בשבועיים האחרונים, ישנן מדינות שלא ששות למלא את מקומה של טורקיה באקלים הפוליטי שמייצרת הממשלה. נדגיש, קשה מאוד למצוא חלופה אמיתית לנתיב הסחר הטורקי הן ברמת המחירים והן במרחק, מה שיביא בהכרח לעלייה ביוקר המחיה".

תורג'מן קורא לשרים הציע נגד הצעת סמוטריץ': "אני קורא לשרים שלא לאשר את הצעת שר האוצר ולחזור לערוצים הדיפלומטיים המקובלים כשרק טובת מדינת ישראל לנגד עיניכם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחר תורג'מן. ניב קנטור,
תורג'מן. "החלטת שר האוצר מפרה את הסכמי הסחר שישראל חתומה עליהם ומעקרת כל טיעון משפטי מסחרי מול טורקיה"/ניב קנטור

אמש הודיע שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כי יביא להחלטת ממשלה עלייה של 100% במכס על מוצרים המיובאים מטורקיה, כל עוד ארדואן משמש נשיא. לפי סמוטריץ', "העלאת המכס היא תשובה ציונית הולמת לארדואן. נשיא טורקיה עומד בחזית ההגנה על מפלצות חמאס דעאש שביצעו את הטבח הנורא בשביעי באוקטובר ובהצהרותיו הפומביות מערער על זכותה של ישראל להגנה עצמית. הודעתו על עצירת הייבוא לישראל מהווה הכרזת חרם כלכלי והפרה חמורה של הסכמי סחר בינלאומיים עליהם התחייבה טורקיה. יותר מדי שנים מדינת ישראל הבליגה מול האנטישמיות של ארדואן. לא במשמרת שלי".

סמוטריץ' מוסיף כי "יש לנו כבוד לאומי וגאווה לאומית וכלכלה חזקה שלא צריכה טובות ובוודאי שלא לפרנס את מי שנלחם נגדה. אם בתום תקופת כהונתו של ארדואן אזרחי טורקיה יבחרו מנהיג שפוי ולא שונא ישראל ניתן היה להחזיר את מסלול הסחר עם טורקיה לדרך המלך.

"אפשר וצריך לגוון מקורות היבוא של ישראל בהתייחס למוצרים שמיובאים כיום מטורקיה לישראל, כדי ליצור חלופות ולהפחית את התלות של המשק הישראלי ביבוא מטורקיה". הוא מציין מדינות כמו סין, מזרח אירופה, יוון, גרמניה, קפריסין וטאיוואן שיוכלו להוות תחליף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully