וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ייאמן: בצל המלחמה, ישראל חידשה את הסחר עם עזה

עודכן לאחרונה: 19.5.2024 / 16:08

ביום שישי עברו לעזה 150 משאיות עמוסות פירות וירקות מישראל ומיועדות לסוחרים עזתיים. חלק מהחקלאים מסרבים לשתף פעולה: "התקשר סוחר שאני מכיר מעזה, רצה שום. אמרתי לו, 'הילדים שלנו במנהרות שלכם ואתה רוצה שום?'"; משרד הביטחון: "זה סיוע הומניטרי"

פירות וירקות מועמסים על משאיות סיוע לעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ביום שישי בבוקר עמדו 150 משאיות בטור ארוך במעבר ארז וחיכו לתורן להיכנס לעזה ולפרוק את הסחורה. הן לא היו עמוסות בסיוע הומניטרי לרצועה, כפי שדורשות מדינות העולם, אלא בפירות וירקות טריים תוצרת ישראל, שנקנו בכסף עזתי ומיועדים לאנשי חמאס ולאוכלוסייה האזרחית.

ביום חמישי נתן מתאם הפעולות בשטחים אישור לחידוש הסחר עם עזה. סוחרים עזתים התקשרו ישירות לבתי אריזה ומגדלים ישראלים וקנו מהם סחורה באמצעות העברה בנקאית. הסוחרים העזתיים קנו כמויות גדולות מאוד של בצל, גזר ותפוחי אדמה תוצרת כחול לבן. חלק קטן מהסחורה נקנה דרך השוק הסיטונאי בצריפין. העגבניות שעברו במעבר ארז הגיעו בעסקה סיבובית מתורכיה דרך ירדן.

פירות וירקות מישראל מועמסים על משאיות לעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פירות וירקות מישראל מועמסים על משאיות לעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

האנומליה הזאת הקפיצה חלק מחקלאי הדרום, חלקם עדיין מנסים לשקם את הנזק הקשה שנגרם לשדותיהם ב-7 באוקטובר ואילך, על ידי העזתים שאליהם נשלחת הסחורה.

"ביום חמישי קיבלנו הודעה שהסחר עם עזה מתחדש", אומר חקלאי מהדרום. "היינו בהלם. מה פתאום אנחנו צריכים לספק להם אוכל טרי? כל המשווקים בארץ קפצו על זה. גם הגדולים ביותר. אנחנו, המושבים מהדרום, קיבלנו החלטה שאנחנו לא משתפים עם זה פעולה.

"התקשר אלי ג'אבר, סוחר שאני מכיר מעזה, ואומר לי שהוא צריך שום והרבה, והוא ישלם לי בהעברה בנקאית. עניתי לו, 'הילדים שלנו נמצאים עכשיו במנהרות שלכם ואתה רוצה שאני אשלח לך שום?'. אני לא מבין מי קיבל את ההחלטה ההזויה הזאת. זה לא מתקבל על הדעת".

סוחר אחר מהדרום דיבר עם עזתי שביקש לקנות סחורה. "אמרתי לו: 'תביא חטוף, תקבל סחורה'", הוא מספר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פירות וירקות, שוק התקווה ת"א, 16 במאי 2023. ראובן קסטרו
פירות וירקות בשוק. השלכה מיידית של המחירים שמשלם הצרכן הישראלי/ראובן קסטרו

מאיר יפרח, יו"ר ארגון מגדלי הירקות, אמר לוואלה שאין להשיג בצל בשוק, ואחד הסוחרים הסביר, שיש להעברת כמות כזאת של סחורה השלכה מיידית של המחירים שמשלם הצרכן הישראלי. "מחיר הבצל קפץ היום ב-100%. ביום חמישי הוא נמכר לקמעונאים ב-1.5 שקלים והיום כבר ב-3 שקלים, מה שאומר שהצרכן משלם 5 שקלים על קילו. הגזר ותפוחי האדמה זינקו ב-50% בגלל המחסור החד. בלתי נתפס שישראלים צריכים לשלם יותר על ירקות, בגלל שמכרו את כל הסחורה לעזה. איך אמורים להרגיש משפחות החטופים כשהם שומעים דבר כזה?".

מ"גליל שוק מקומי" נמסר כי "עם תחילת המלחמה נסגר המסחר ובשבוע שעבר נפתח באופן רשמי על ידי מדינת ישראל ונעשה באופן מוגבל".

ממתאם הפעולות בשטחים נמסר כי "מאז פרוץ המלחמה מאפשרת מדינת ישראל הכנסת סיוע הומניטרי לתושבי עזה בשיתוף עם הארגונים הבינלאומיים וגורמים מקומיים שפועלים ברצועה. זאת בתיאום עם הממשל האמריקאי ובכפוף לאישור הדרג המדיני. לא חל שינוי במדיניות, שכן כלל הסיוע שנכנס הוא מזון, מים, ציוד למחסות, תרופות וציוד רפואי בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully