וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלות של 30 מיליון שקל: מדיקל קר פתחה מערך חדש לשיקום צעירים

19.5.2024 / 14:23

מדיקל קר, בית החולים האינטגרטיבי בבת ים פותח מערך חדש לשיקום צעירים בעלות של כ-30 מיליון שקל. המערך יפעל כמעגל שיקום, כולל מרכז טיפולים אינטגרטיביים בהשקעה של 2 מיליון שקל לשיקום רגשי ומחלקת אשפוז יום לטיפול לאחר שחרור

מחלקת שיקום חדשה לצעירים במדיקל קר. יחצ,
מחלקת שיקום חדשה לצעירים במדיקל קר/יחצ

בית החולים השיקומי אינטגרטיבי מדיקל קר, פותח מערך חדש לשיקום צעירים למטופלים עד גיל 65. בפתיחת המערך הושקעו כ-30 מיליון שקל לבנייה והצטיידות. המערך החדש יכלול 3 מחלקות שיקום שיתפרסו על פני 5500 מ"ר ועוד מרכז טיפולי בשטח של 1500 מ"ר. סה"כ עד כ-105 מיטות שהן 10% מסך מיטות השיקום במדינת ישראל, לצידן יפעל בנוסף מערך שיקום לטיפול המשכי.

המחלקה מונה שלוש מחלקות לשיקום צעירים, הכוללות 105 מיטות. עד כה נקלטו 15 מטופלים חדשים, הזוכים לפרוטוקול הטיפול האינטגרטיבי בניהול הפסיכולוג דוד מעוז. הפרוטוקול כולל שיקום פיזי מקיף (אורטופדי, נוירולוגי, TBI נפגע ראש , ופצועי מלחמה). תוכנית טיפול מותאמת על ידי קייס מנג'ר אישי. התהליך מתחיל בשיחת אינטק בכניסה לבית החולים ובדיקת מדדים רפואים וסיעודים. בסיומה מבוצע אבחון מעמיק להתאמת תוכנית לצרכי המטופל. בראיית השיקום השלם. התהליך מתבצע באמצעות פסיכולוגים שמקבלים את המטופלים בודקים את מצבם וקובעים את סוגי הטיפולים הנדרשים. על מנת לבחון את ההתקדמות הרגשית, כל מטופל מחובר לאפליקציה למעקב אחרי חרדה טראומה, הבוחנת על פי מדדים פיזיולוגיים את התקדמות בשיפור הנפשי.


"ללא מוטיבציה רגשית להשתקם, הטיפול הפיזי בפציעה לא יספיק. לכן מעגל השיקום השלם כולל טיפול ושיקום פיזי כמו פיזיותרפיה וטיפול תרופתי. במקביל לטיפול עמוק בבסיס הקושי הרגשי של המטופלים ובני משפחותיהם וטיפול בטראומה. הפרוטוקול הטיפולי משולב גם עבור בני המשפחה" אומר שאולי הרציק פז, מנכ"ל מדיקל קר. "

ליד מחלקות השיקום הוקם מרכז אינטגרטיבי לטיפולים רגשיים בהשקעה של 2 מיליון שקל. המרכז כולל 10 חדרי טיפול וכ- 30מטפלים רב תחומיים בכלים טיפוליים אשר יושמו במשך 30 שנה לתפקוד במצבי לחץ ואתגרים, ולהפחתת מתח וחרדה.

מחלקת שיקום לצעירים במדיקל קר. יחצ,
מחלקת שיקום לצעירים במדיקל קר/יחצ

מרכז אשפוז היום לצעירים, משלים את המעגל השיקומי. הוא נותן מענה למשתחררים מאשפוז. במקום להמתין לתורים הארוכים לשיקום בקהילה, כדוגמת טיפולי פיזיותרפיה, המטופלים מגיעים מיד עם שחרורם לאשפוז יום המשכי במרכז ומקבלים את כל הליווי הפיזי והרגשי שהם עדיין זקוקים לו עד לשיקום מלא ועצמאות שאינה דורשת כל ליווי פיזי או רגשי אחר.

המהלך החדש לתוספת שיקום צעירים נעשה על רקע המחסור המשמעותי במיטות שיקום צעירים בארץ: על פי דוח משרד הבריאות בישראל קיימים רק 60 אחוזים ממספר מיטות האשפוז השיקומי הממוצע במדינות ה-OECD - ועוד טרום פרוץ המלחמה הייתה תפוסה של 108% על מיטות השיקום הקיימות.

לדברי מוטי קפלון סמנכ"ל השיווק במדיקל קר: "במהלך היום אנו מקבלים מספר רב מאוד של פניות מקופות החולים לאשפוז שיקומי של צעירים. כבר היום, מספר רב מאוד של חולים, ממתינים בבתי חולים כלליים למיטה במרכזי השיקום".

בראש המערך החדש תעמוד ד"ר תמרה בראונר ותוביל את מערך השיקום במחלקות שיקום צעירים וגריאטרי ואת אשפוז היום בבית החולים. דר יולי טרגר יו"ר איגוד השיקום, ישמש יועץ רפואי בכיר להקמת מערך שיקום ואשפוז יום ויהיה אחראי על בניית מתודולוגיה שיקומית ובניית תהליכים רב מקצועיים במערכי השיקום.

  • עוד באותו נושא:
  • שיקום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully