וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכללה האקדמית ספיר מודיעה: רוב כספי התקומה יועברו למימון שכר לימוד לסטודנטים

19.5.2024 / 14:30

כחלק ממהלך לשיקום הנגב המערבי, המכללה האקדמית ספיר מודיעה כי החל משנת הלימודים הקרובה תוענק מלגה לשכר לימוד מלא לסטודנטים בשנה הראשונה. בנוסף, לראשונה בעוטף עזה יוקמו שתי פקולטות חדשות למקצועות הרפואה ולטכנולוגיות מתקדמות

המכללה האקדמית ספיר. יחצ,
המכללה האקדמית ספיר/יחצ

בחודש שעבר אישרה הממשלה את תקציב מנהלת תקומה לשיקום אזור עוטף עזה. במסגרת התוכנית, צפויה המכללה האקדמית ספיר לקבל בשלב הראשון כ-200 מיליון שקל.

בהתאם לחזונה של ספיר להגביר את מעורבות הסטודנטים בקהילות העוטף, המכללה תקצה את רוב תקציב התקומה למלגת שכר לימוד בכל התוכניות שייפתחו בשנת הלימודים הקרובה (תשפ"ה). בשלב זה, המלגה מיועדת לסטודנטיות ולסטודנטים בשנה א' בלבד ובשאיפה תורחב ליתר שנות הלימוד.

מלגת מימון שכר הלימוד תוענק תמורת 60 שעות שנתיות של עשייה חברתית במגוון רחב של פרויקטים באזור העוטף. בין היתר, הסטודנטים יתנדבו עם אוכלוסיות מיוחדות, מרכזי חוסן, בני נוער וקהילות באיזור. בנוסף, בימים אלה שלוש תוכניות חדשות יוצאות לדרך וצפויות לבסס את תרומתה של ספיר לחיזוק האזור:

1. הקמת פקולטה למקצועות הבריאות - כחלק משיתוף פעולה של המכללה האקדמית ספיר עם האוניברסיטה העברית, לראשונה בנגב המערבי יוכלו סטודנטים מכל הארץ ללמוד ריפוי בעיסוק ו-Pre-Med (לימודי קדם רפואה המאפשרים להתקבל ללימודי רפואה במסלול ארבע שנתי), ובהמשך גם עמית רופא (תואר שני) וייעוץ גנטי. הפקולטה מתוכננת להתחיל את פעילותה בשנת הלימודים תשפ"ו.

2. הקמת פקולטה לטכנולוגיות מתקדמות - הפקולטה תכלול תארים ראשונים חדשים בהנדסת תעשייה וניהול, במדעי הנתונים, ובאגרוטק (טכנולוגיה חקלאית) ופודטק (טכנולוגיית מזון), שמתווספים למחלקה למדעי המחשב וללימודי לוגיסטיקה שכבר קיימים במכללה. תחומי הלימוד החדשים צפויים להיפתח בשנת הלימודים תשפ"ו.

3. חיזוק ההשפעה על תקומת האזור - הסטודנטים שמתחילים בשנה הבאה את הלימודים בספיר, יובילו תהליכי פיתוח איזוריים. התהליך, שילווה את לימודיהם, ייפתח בהיכרות עם אתגרי האיזור במגוון תחומים וברכישת מיומנויות ליבה תעסוקתיות ויזמיות; ימשיך בבחירת אתגר איזורי בצוותי עבודה ופיתוח מיזם חדש שעונה עליו. בעוד כשלוש שנים יתקיים אירוע שיא ובו יוצגו כ-200 מיזמים חדשים במגוון תחומים - מחינוך ותרבות ועד לטכנולוגיה וכלכלה איזורית - פרי יוזמתם של הסטודנטים בספיר. הפרויקט נעשה בשיתוף פעולה עם בנק הפועלים.

ניר קידר. אדווה אודיה עוגן,
ניר קידר/אדווה אודיה עוגן

המכללה האקדמית ספיר, הממוקמת כארבעה ק"מ מהגבול עם עזה, היא המוסד האקדמי הגדול ביותר בנגב המערבי, ולומדים בה כ-7,500 סטודנטים ב-15 מחלקות אקדמיות, מכללה טכנולוגית להנדסאים ובלימודי קדם וחוץ אקדמיים. ספיר מהווה עוגן כלכלי, חברתי ואקדמי באזור והיא המעסיק הגדול בעוטף.

פרופ' ניר קידר, נשיא המכללה האקדמית ספיר: "המלחמה שהכתה בנו ב-7 באוקטובר לא ריפתה את ידינו. נמשיך לעשות, לבנות ולקדם את ההשכלה הגבוהה בנגב המערבי למען החברה באזור. התקציב שאנו אמורים לקבל ממנהלת תקומה מאפשר לנו לקיים את חזוננו כמוסד אקדמי מוביל, למלא תפקיד מרכזי בשיקום ופיתוח האזור, ולהתפתח לכדי מוסד אקדמי גדול ומוביל במחקר, בהוראה ובמעורבות חברתית. אנו גאים להיות מוסד אקדמי המעניק השכלה אקדמית מצוינת שהיא גם רלוונטית לשוק העבודה, ובמקביל גם לעודד את כל הסטודנטים שלנו להיות מעורבים באופן עמוק בקהילות שמסביבנו ולתרום לתקומה של הנגב המערבי. בספיר מעניקים תואר מעולה עם משמעות. אנו מזמינים מועמדות ומועמדים להצטרף לחוויית לימודים ייחודית לצד תרומה חברתית משמעותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully