וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקמת פרויקט הסולאר והאגירה הגדול בישראל יוצאת לדרך

19.5.2024 / 14:55

קבוצת דוראל מודיעה על קבלת היתר בניה עבור פרויקט "הדרי שאן", הסולל את הדרך להקמת פרויקט הסולאר והאגירה הגדול בישראל בהספק של כ-170 מגה-וואט בשילוב כ-260 מגה-וואט-שעה אגירה, ובהשקעה של למעלה מחצי מיליארד ש"ח

פרויקט הדרי שאן. יח"צ,
פרויקט הדרי שאן/יח"צ

קבוצת דוראל, העוסקת בייזום, הקמה והפעלה של פרויקטי אנרגיה מתחדשת, מודיעה הבוקר על קבלת היתר בניה להקמת פרויקט הסולאר והאגירה הגדול בישראל - "הדרי שאן". הפרויקט, בהספק משמעותי של כ-170 מגה-וואט סולארי בשילוב כ-260 מגה-וואט-שעה אגירת אנרגיה, ישתרע על פני שטח כולל של כ-2,000 דונם באזור עמק המעיינות, בשותפות עם 11 מקיבוצי האזור, ובהשקעה כוללת של למעלה מחצי מיליארד ש"ח.

עבודות ההקמה של הפרויקט, שקודם בוועדה לתשתיות לאומיות ויכלול הקמת תחנת משנה שתתגבר משמעותית את רשת החשמל באזור, צפויות להתחיל בשבועות הקרובים. להערכת החברה, הפרויקט צפוי להניב הכנסות של כ-70 מיליון ש"ח כבר בשנת הפעלתו הראשונה (במונחי 100%), כאשר עלויות ציוד נמוכות כתוצאה מיתרון לגודל, בשילוב תעריפי מכירת חשמל אטרקטיביים, מייצרים תשואות גבוהות בפרויקט. עוד סבורה החברה, כי מאפייני הפרויקט הייחודיים יאפשרו השבחות עתידיות נוספות של הפרויקט, בשל אסדרות חדשות של רשות החשמל, מקסום מחירי החשמל הירוק, שילוב מתקני אגירה נוספים וכיוצא באלה.

יקי נוימן, מנכ"ל דוראל: "זוהי אבן דרך משמעותית ביותר עבור דוראל ועבור הענף כולו, בדרך להקמת פרויקט הסולאר והאגירה הגדול ביותר בישראל. פרויקט הדרי שאן נולד מתוך שותפות רבת שנים של דוראל עם המגזר הקיבוצי בעמק המעיינות, אשר הצמיחה פרויקט שמהווה נכס אסטרטגי למשק החשמל הישראלי. פרויקטי סולאר ואגירה, והדרי שאן בראשם, הינם בעלי חשיבות עליונה לביטחון האנרגטי של מדינת ישראל ולגיוון מקורות האספקה במשק, במיוחד בעת האחרונה. הוא יחזק את הקיבוצים השותפים של דוראל, יתגבר משמעותית את רשת החשמל באזור ויהווה מרכיב משמעותי בצמיחה של דוראל כמובילה בשוק האנרגיה המתחדשת".

קבוצת דוראל הינה מהחברות המובילות בישראל בתחום האנרגיה המתחדשת, ופועלת בישראל, אירופה וארה"ב. לחברה צבר בשל כולל של כ-3,000 מגה-וואט (DC) סולארי ומעל ל-2,500 מגה-וואט שעה אגירה, מתוך צבר גלובלי כולל של למעלה מ-15 גיגה-וואט (DC) בתוספת כ-14 גיגה-וואט שעה אגירה. צבר הפרויקטים האדיר של החברה כולל פרויקטים פורצי דרך, לרבות הפרויקט הסולארי משולב אגירה הראשון בישראל, פרויקט האגרו-וולטאי הראשון בישראל ופרויקט אינדיאנה, מהגדולים בעולם, שהספקו כ-1.6 גיגה-וואט ואשר הקמת חלקו הראשון הושלמה. צבר הפרויקטים המשמעותי של דוראל צפוי להצעיד את הקבוצה להכנסות חזויות של למעלה ממיליארד ש"ח כבר במהלך שנת 2025, לצד הפיכת החברה למובילת שוק במכירת חשמל ירוק במדינת ישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • אנרגיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully