וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הפינטק GMT מקבלת קוד זיהוי מבנק ישראל ותחובר למערכת התשלומים

19.5.2024 / 16:01

צעד משמעותי בתחום הפיננסים הישראלי: חברת הפינטק הישראלית GMT הצטרפה השבוע לחוג מצומצם של גופים פיננסים שבנק ישראל בחן ביסודיות ואישר, וקיבלה קוד זיהוי ייחודי (קוד בנק 69) שבעבר היה שמור רק לבנקים

בנק ישראל בירושלים. ראובן קסטרו
עוד חברת פינטק קיבלה אישור. בנק ישראל/ראובן קסטרו

צעד משמעותי בתחום הפיננסים הישראלי: חברת הפינטק הישראלית GMT הצטרפה השבוע לחוג מצומצם של גופים פיננסים שבנק ישראל בחן ביסודיות ואישר, וקיבלה קוד זיהוי ייחודי (קוד בנק 69) שבעבר היה שמור רק לבנקים. החלטה זו של הגוף המפקח מהווה עדות לאמון שניתן ל-GMT ע"י בנק ישראל, ותאפשר לחברה להתחבר לתשתית התשלומים בישראל ולהרחיב את היצע שירותיה בתחום התשלומים, העברות הכספים, ניהול החשבונות ועוד.

קבלת קוד הזיהוי מאפשרת חיבור ישיר של GMT למערכות התשלומים בישראל (שב"א, מס"ב וזה"ב) ובהמשך גם למערכות התשלומים הבינלאומיות כגון Swift. GMT מוסמכת כעת להנפיק מספרי חשבונות תשלום ללקוחותיה, ומשתמשים אחרים במערכת יוכלו לזהות את הארגון ללא מאמץ, מה שמאפשר עסקאות פיננסיות חלקות.

צעד זה מגיע בהמשך לפעולות שנוקט בנק ישראל להגברת התחרות בענף הבנקאות ובחברות האשראי. התחרות הגוברת תאפשר ללקוחות פרטיים ועסקיים לבחור מגוון רחב יותר של שירותים פיננסיים מתקדמים, כמו הלוואות, חשבונות בנק, כרטיסי אשראי ועוד, במחירים נמוכים יותר מאשר כיום. המשמעות היא שצרכני הקצה צפויים לחסוך כסף על שירותים פיננסיים שונים.

ערן סרוק, מנכ"ל GMT: "אנו מודים לבנק ישראל על הבעת האמון ב-GMT באמצעות הנפקת קוד הזיהוי הייחודי לחברה. זהו צעד משמעותי שיאפשר לנו לממש את אסטרטגיית החברה ולהפוך לגוף תשלומים מוביל, המציע ללקוחותיו שירותי תשלום וניהול כספים מתקדמים ומשתלמים."

חברת GMT הוקמה בשנת 2001 ומציעה מגוון רחב של שירותי תשלום ופתרונות פיננסיים חוצי גבולות, ביניהם העברות כספים בינלאומיות מהירות ומשתלמות, חשבונות עו"ש דיגיטליים נוחים לשימוש, כרטיסי חיוב בינלאומיים, ופתרונות תשלום מתקדמים לעסקים. לחברה למעלה מ-300 נקודות שירות והפקדה ברחבי הארץ והיא מעסיקה כ-70 עובדים.

  • עוד באותו נושא:
  • בנק ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully