וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה הפסדנו? קרנות ההשתלמות ירדו באפריל

עודכן לאחרונה: 20.5.2024 / 12:34

הבורסה ירדה באפריל ומשכה איתה את תשואות קרנות ההשתלמות במסלול הכללי, כאשר כל החברות רשמו תשואה שלילית בחודש עבר; אלטשולר שחם הפסידה הכי מעט, אנליסט הכי הרבה

בווידאו: רוחות עזות, מתחם הבורסה ר"ג, 1 ביוני 2023/ראובן קסטרו

שווקי העולם פתחו את הרבעון השני של השנה בתשואות שליליות, בצל עצירת הורדת הריבית על ידי הבנקים המרכזיים, ובעיקר בארה"ב.

עיקר משקולות התשואה שדחפו מטה היו המדדים המרכזיים בוול סטריט, דוגמת מדד הנאסד"ק, שסיכם ירידה של 4.46% בסוף חודש אפריל האחרון ומדד ה-S&P500, שירד 4.16% לאותה התקופה.

המדדים המקומיים הציגו גם כן ירידות משמעותיות באפריל האחרון, בהובלת מדד ת"א90 שירד ב-4.4% באותו החודש, ועימו ירדו גם מדדי ת"א125 ות"א35 בשיעור 3.56% ו-3%, בהתאמה.

הירידות הובילו לנסיגת תשואות חסכונות הטווח הבינוני, עם תשואה שלילית ממוצעת של 1.39%- שהשיאו 10 קרנות ההשתלמות הישראליות הגדולות שאינן מגזריות במסלול הכללי.

הקרן שהצליחה להשיא את התשואה הגבוהה ביותר, ואם לדייק - את ההפסד הנמוך ביותר, היא זו של בית ההשקעות אלטשולר שחם, שהשיאה 1.12%- במהלך אפריל האחרון, הגבוהה ב-0.66% מזו שהשיאה קרן ההשתלמות במסלול הכללי של בית ההשקעות אנליסט, החותמת את הטבלה מלמטה עם תשואה שלילית שעמדה על 1.78%- לאותה התקופה.

חודש אפריל אמנם התחיל בירידות שערים חדות, אך בסופו החל לעלות, והעליות ממשיכות גם במהלך מאי הנוכחי. השאלה היא האם אפריל מעיד על הפסקת מוזיקת האופטימיות שנשמעה מתחילת השנה בשווקים או להקפאה שלהם?

תוצאות קרנות ההשתלמות, חודש אפריל. מערכת וואלה, עיבוד תמונה
תוצאות קרנות ההשתלמות, חודש אפריל/עיבוד תמונה, מערכת וואלה

לאה פרמינגר, סמנכ"לית השקעות בבית ההשקעות אלטשולר שחם, הסבירה לוואלה כסף כי "חודש אפריל האחרון התאפיין בירידות בשווקי המניות, הן בארץ והן בחו"ל, כאשר אכן סקטור הטכנולוגיה בלט לשלילה".

לדבריה, תיק ההשקעות של אלטשולר שחם הציג ביצועים טובים יותר בשל "תמהיל תיק המניות שלנו אשר כולל חשיפה לסקטורים שעלו במהלך חודש אפריל דוגמת חשיפה למניות הבנקים באירופה, שהמשיכו את מגמת העליות שהחלה בחודש הקודם, ומניות סקטור חומרי הגלם, שתפקדו אף הן בצורה טובה.

"בתחום הסולידי ראינו בעליית תשואות בחלק הארוך של עקום התשואות, והעובדה שתיק האג"ח שלנו במח"מ (משך חיים ממוצע) קצר יחסית הקטין משמעותית את הפגיעה שחווה התיק מעליית התשואות באגרות החוב הממשלתיות בישראל ובארה"ב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully